Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie o wie heeft een Honda orriginele sheed of hoe noem je zoiets waar de alle bv bevestiging klemmetjes en boutjes opstaan????
Ben namelijk vanmiddag met de zijkappen te monteren zo'n klemmetje kwijt van de helm bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar die is Joost mag het weten!!!!!! kutzooi. Anders hak al klaar gewees.

Maar goed, vanmiddag de Hyperpro veer nog aangedraaid via de zijkant en met een schroevendraaiert de 2 bovenste wartelmoeren aan gedraaid. Shock sock er weer omheen geklittebandt en de tyrap van de sock aangetrokken.
Toen weer de rechter zijkap erop gez en vast gedraaid en de rechter helmbak kap erop tot ik tot de conclusie kwam dat dus 1 zon klem klippie met aan de achterkant schroefdraad '6mm weg was.
Ja en toen had ik stagnatie...........
Maar in ieder geval is het mijn toch zelf gelukt met de veer verwisselen en di heeft mijn toch nogmaals weer geld bespaard. Die zit nog in de knip dus die kan ik weer uitgeven aan bv
val protector doppen van R&G. Kosten namelijk 245 uuro!!!!!!!! Maar dan hebbie wel mooi spul
en kwaliteit.

Is nu dus voor en achter gehyperproot voor;
Voor 165 voor de spiralen en montage 65 uuro [Alphen aan de Rijn.]
Achter veer spiraal 50 uuro. [2e hands nieuw, ''ongebruikt''! met zelf montage]
Tesamen dus; 280 uuro. Dat vink nog redelijk meevallen.

Vanavond dus de ruggetje rust geven. Ciou



Maar als ie om zou vallen omdat ik hem ff niet houd [Rug] dan kost het meer aan radiateur ,helmbakkap, hendel enz

Balen, er zijn manual en part lijsten van de nc op internet. Ik heb er een op me werklaptop staan zal eens kijken of ik die door kan sturen, je kunt ook op een van de part websites kijken, waar alle delen met onderdeel nummer staan vermeld.
 
Balen, er zijn manual en part lijsten van de nc op internet. Ik heb er een op me werklaptop staan zal eens kijken of ik die door kan sturen, je kunt ook op een van de part websites kijken, waar alle delen met onderdeel nummer staan vermeld.


Thanks Mick. Heb net wat gevonden.
Dus ik kan het onderdeeltje bestellen. En dan doet ik ook maar gelijk 4 van die Plastic indruk pennetjes. Die gaan ook nog wel eens kaduuk.
 
Die plastic indruk pennetjes... tenminste die "T-split" achtige dingen, heb ik er al een aantal van gesloopt, heheh...
De indruk pennetjes die gewoon 1 zo'n pin zijn die zijn bij mij allemaal nog heel. (Heb ook het idee dat die sterker zijn)


Bijna 36000Km op de teller waarvan een goeie 22000 met (dezelfde) MPR4 rubber..
A.s. maandag (11 December dus) naar de dealer voor onderhoud en nieuwe bandjes.
Nog een jaartje (van de 2) "verplicht" dealeronderhoud voor de garantie en dan daarna lekker zelf uitzoeken...

Al met al niet een slechte score, 36000+ Km in m'n 1e jaar tijd.
Jammer dat Michelin Road 5 pas vanaf januari beschikbaar is, dat ga ik namelijk niet redden op m'n huidige rubber.
Wel benieuwd of de levensduur daar bovn de 22000Km ligt. Ideaal zou denk ik iets van 24.000Km zijn, dan gaat dat lekker synchroon lopen met (groot) onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
22000 km op een setje banden is netjes! En welke rijstijl heb je daar bij? Is het (voornamelijk) woon- werkverkeer, dus snelweg?

Ik heb er net een paar honderd km opzitten , ik ben wel benieuwd in hoeverre de banden 'vierkant' worden en hoe snel....
 
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?
 
Die plastic indruk pennetjes... tenminste die "T-split" achtige dingen, heb ik er al een aantal van gesloopt, heheh...
De indruk pennetjes die gewoon 1 zo'n pin zijn die zijn bij mij allemaal nog heel. (Heb ook het idee dat die sterker zijn)


Bijna 36000Km op de teller waarvan een goeie 22000 met (dezelfde) MPR4 rubber..
A.s. maandag (11 December dus) naar de dealer voor onderhoud en nieuwe bandjes.
Nog een jaartje (van de 2) "verplicht" dealeronderhoud voor de garantie en dan daarna lekker zelf uitzoeken...

Al met al niet een slechte score, 36000+ Km in m'n 1e jaar tijd.
Jammer dat Michelin Road 5 pas vanaf januari beschikbaar is, dat ga ik namelijk niet redden op m'n huidige rubber.
Wel benieuwd of de levensduur daar bovn de 22000Km ligt. Ideaal zou denk ik iets van 24.000Km zijn, dan gaat dat lekker synchroon lopen met (groot) onderhoud.

Het zijn die standaart T Pennetjes met in het midden zo n indruk en uittrek pennetje.

Had ook al gelezen dat die Michelins MPR4 zeer goed zijn.
Maar voorlopig Rijd ik nog op de standaard Bridgestone bt023 Sport Touring.Ook wel tevreden mee.
 
22000 km op een setje banden is netjes! En welke rijstijl heb je daar bij? Is het (voornamelijk) woon- werkverkeer, dus snelweg?

Ik heb er net een paar honderd km opzitten , ik ben wel benieuwd in hoeverre de banden 'vierkant' worden en hoe snel....

Mijn (auto) rijstijl is door vrienden bestempeld als "Duits"....

Ik kan het niet echt goed vinden met treuzelaars en twijfelaars op de weg...
Zet 'm aan de kant of rij gewoon een keer verkeert,
zo ver om hoef je in NL niet te rijden als je je afslag mist. (uitzonderingen daar gelaten)
Of zorg dat je de route van te voren weet, zodat je niet hoeft te gaan twijfelen.
En mensen die niet vooruit (kunnen) kijken en dus om 0 reden vol in de remmen gaan voor een rotonde/kruispunt.
(Helemaal irritant als je er achter zit en er van uit ging dat meneer/mevrouw wel door zou rijden omdat ze een kruispunt eerder 'm er in hun haast nog gauw voor gooide terwijl het achter je helemaal leeg is.)

"Vierkant" vorming had ie al wel wat eerder, maar goed ik rij snelweg en binnendoor gemengd...
Beetje afhankelijk van de route/tijd die ik rij of ik kies voor binnendoor of snelweg...
Ik denk dat ie bij 16000 al wel duidelijk een vlak aan het vormen was maar nu is ie pas op/voorbij slijtage markers.
 
Bij 12000 was de set MPR4 bij ons ook al behoorlijk vierkant. Dit was duidelijk merkbaar tijdens het rijden en daarom zijn de banden er toen al afgehaald. Qua profiel nog lang niet versleten. De 20.000 lijkt inderdaad wel goed haalbaar met de MPR4
 
Ik proef wel een beetje frustratie in je reactie als ik eerlijk ben, ik vroeg alleen maar naar je rijstijl, niet waar je allemaal een hekel aan hebt ;)

Maar als ik je goed begrijp deden ze het goed, de bandjes. Ik heb na 18000! km de Originele battlax banden vervangen die al aardig vierkant waren van alle snelwegkilometers...... Ik ben benieuwd of ik er een jaar mee kan doen (25000 km)
 
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?

Ik gebruik die doorzichtige tectyl van s100 ofzo, werkt oké nog weinig roest nu 1 jaar winter doorrijden al mocht je het vorig jaar niet echt winter noemen.
 
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?

ACF50 :), ik gebruik het al 3 jaar en nog geen roest.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap die angst voor pekel niet. Ik reed met m'n '98 XF 650 allroadje het hele jaar door, nooit afgespoeld en nooit roest gevonden. Enige wat er roestte was de uitlaatbocht, maar dat was ook geen RVS ding :')

Ik ga deze keer ook gewoon doorrijden zonder enige bescherming voor de motor, en zal het wel zien.
 
Ik snap die angst voor pekel niet. Ik reed met m'n '98 XF 650 allroadje het hele jaar door, nooit afgespoeld en nooit roest gevonden. Enige wat er roestte was de uitlaatbocht, maar dat was ook geen RVS ding :')

Ik ga deze keer ook gewoon doorrijden zonder enige bescherming voor de motor, en zal het wel zien.
De ene let er nou eenmaal meer op dan de ander. Vroeger had ik een collega die ieder deukje of krasje zag.
Die liet de achterklep van zijn auto gewoon drie keer overspuiten, keurde hem steeds af. :o

Een aluminium carterplaatje kan best gaan vreten, maar dan moet je even bukken. :+
Moderne motorfietsen hebben nog meer aluminium, en dat gaat toch snel verweren.
Maar in zijn geheel vind ik het ook wat overtrokken. ;) (Maar het is 'zo nodig' met enig onderzoek wel aantoonbaar)

Ik rijd ook de complete winter door, spuit regelmatig siliconenspray, maar het dunne ACF50 met de kwast opgebracht zal veel langer beschermen.

Vorige week is er gepekeld, dat merk ik gelijk in de ketting. :)
 
@ schroefjes bijvoorbeeld. :) (Maar RVS kan er beter tegen)

full
 
Laatst bewerkt:
De ene let er nou eenmaal meer op dan de ander. Vroeger had ik een collega die ieder deukje of krasje zag.
Die liet de achterklep van zijn auto gewoon drie keer overspuiten, keurde hem steeds af. :o

Een aluminium carterplaatje kan best gaan vreten, maar dan moet je even bukken. :+
Moderne motorfietsen hebben nog meer aluminium, en dat gaat toch snel verweren.
Maar in zijn geheel vind ik het ook wat overtrokken. ;) (Maar het is 'zo nodig' met enig onderzoek wel aantoonbaar)

Ik rijd ook de complete winter door, spuit regelmatig siliconenspray, maar het dunne ACF50 met de kwast opgebracht zal veel langer beschermen.

Vorige week is er gepekeld, dat merk ik gelijk in de ketting. :)

Ik zie het goed aan de voorpoten, de binnenpoten laten wat pitting zien, ketting ook ja.
Ik spuit de motor gewoon een keer goed in gewoon over het vuil zeker de velgen, die lak van tegenwoordig is net waterverf zodra er iets van beschadiging op je velg zit van b.v je balanceer lood en binnen korte tijd valt de lak van je velg is de ervaring met me vorige motor.
Een voordeel je bent weer lichter zonder lak dus je wint zeker 10pk per velg. :+
 
Ik zie het goed aan de voorpoten, de binnenpoten laten wat pitting zien, ketting ook ja.
Ik spuit de motor gewoon een keer goed in gewoon over het vuil zeker de velgen, die lak van tegenwoordig is net waterverf zodra er iets van beschadiging op je velg zit van b.v je balanceer lood en binnen korte tijd valt de lak van je velg is de ervaring met me vorige motor.
Een voordeel je bent weer lichter zonder lak dus je wint zeker 10pk per velg. :+
_O-

In de winter alles vuil houden inderdaad. ;(
Ik maak de vorkpoten ook altijd droog als het nat is, en van tijd tot tijd gaat er een doekje met antiroest of siliconenspray over. :Y
 
_O-

In de winter alles vuil houden inderdaad. ;(
Ik maak de vorkpoten ook altijd droog als het nat is, en van tijd tot tijd gaat er een doekje met antiroest of siliconenspray over. :Y

Als je in de winter doorrijd is een set rubber hoezen over je voorvorkpoten een goede investering.
Heb ondertussen, met meerdere motoren, ca 400.000 km woon/werk gereden, en al die tijd geen lekke keerring gehad.
Het is nog steeds dezelfde set voorvorkrubbers, iedere keer overgezet naar de volgende motor _O-
 
Als je in de winter doorrijd is een set rubber hoezen over je voorvorkpoten een goede investering.
Heb ondertussen, met meerdere motoren, ca 400.000 km woon/werk gereden, en al die tijd geen lekke keerring gehad.
Het is nog steeds dezelfde set voorvorkrubbers, iedere keer overgezet naar de volgende motor _O-
Zo lang er geen water in blijft staan is dat inderdaad een top oplossing.
Het is alleen niet heel sexy. :+ :+
 
Als je in de winter doorrijd is een set rubber hoezen over je voorvorkpoten een goede investering.
Heb ondertussen, met meerdere motoren, ca 400.000 km woon/werk gereden, en al die tijd geen lekke keerring gehad.
Het is nog steeds dezelfde set voorvorkrubbers, iedere keer overgezet naar de volgende motor _O-

zijn dat gewoon (cross) rubbers?, mijn poten gaan er toch binnenkort uit, wellicht een idee die gelijk te monteren?
 
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?

Van het merk Scottoiler. Is een gele flacon,
Bescherm tegen inwerking van zout. dus corroderen.
En ruikt ook nog lekker.
 
Als je in de winter doorrijd is een set rubber hoezen over je voorvorkpoten een goede investering.
Heb ondertussen, met meerdere motoren, ca 400.000 km woon/werk gereden, en al die tijd geen lekke keerring gehad.
Het is nog steeds dezelfde set voorvorkrubbers, iedere keer overgezet naar de volgende motor _O-

Dat is niet verkeerd,waar heb je die voorvorkrubbers gekocht, en kan je ze ook monteren zonder de voorvork te demonteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan