Ducati Deel #121 Xmas edition

:W

Binnenkort waarschijnlijk voor het eerst in jaren rijden terwijl er pekel op straat ligt. 4 januari "moet" m'n 851 gefotografeerd worden voor een artikel in Motormagazine, te schrijven door Nickel86. gaat over mensen die hun eerste motor nog hebben, en dan kies je natuurlijk niet iemand die een cbr of gixxer ofzo heeft })
Bij gladheid ga ik er natuurlijk niet aan meewerken, ik wil geen krassen op m'n rode dame.
 
Nog 2 dagen werken en dan eindelijk een weekje vrij.. *D
Gaan we goed besteden door vrienden in Duitsland op te zoeken :Y *D *O*
Amsterdam leeg shoppen.... 8-) :+
en wat tijd besteden aan mijn studie. ;)

Clubracevoorbereidingen zijn ook weer begonnen en de camper al vast laten leggen. *O*

Wens ik jullie liefdevolle dagen toe en veel goeds in 2017
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuwe t-shirt vd doc ontvangen.... :t

Kan de andere als poetsdoek gebruikt worden...

Ohja, vrolijk kerstfeest.... :W
 
En de rest..... :P
Waar ik vorig jaar XXXXXL kreeg om één of andere reden heeft de grapjas van de club me nu een S gestuurd.
Had om een L gevraagd maar goed, een gegeven paard niet in de bek kijken toch _O-
En ja, als je geen Ducati meer in de garage hebt staan blijkbaar geen recht van spreken :')
Anyway, prettige Kerst en alvast Gelukkig Nieuwjaar allemaal

ory36ZO.jpg


Het is wel een mooi shirt dit keer. Zal hem inlijsten want dragen ziet er niet uit :o
 
Ga het shirt gebruiken als slaapshirt, en dan dromen over de mooiste Duc,s , want om nou een shirt te dragen terwijl je geen Duc bezit is ook weer zo wat :z :z :P _O-

rubber polsbandje ;( , heb m,n hele leven nog nooit wat om m,n pols willen hebben en dus ook nog nooit een horloge gehad ook

Stickertjes plak ik oooooit wel eens op IEMAND z,n Duc, dus mocht je zo,n ploatie aantreffen op je mooie bezit......... }) -O- :$ :$ :$ _O-
 
Laatst bewerkt:
Ga het shirt gebruiken als slaapshirt, en dan dromen over de mooiste Duc,s , want om nou een shirt te dragen terwijl je geen Duc bezit is ook weer zo wat :z :z :P _O-

rubber polsbandje ;( , heb m,n hele leven nog nooit wat om m,n pols willen hebben en dus ook nog nooit een horloge gehad ook

Stickertjes plak ik oooooit wel eens op IEMAND z,n Duc, dus mocht je zo,n ploatie aantreffen op je mooie bezit......... }) -O- :$ :$ :$ _O-


Dan weet je wie je op z'n flikker moet slaan }) })

Fijne tweede kerstdag allemaal :P
 
Wat een activiteit allemaal!
Goede berichten van deze kant, wat een geweldige periode heb ik gehad de afgelopen tijd en de vooruitzichten zijn briljant. Tot u spreekt een gelukkig mens.
Ik zal zien om even bij te lezen.

Zojuist een nieuwe column geschreven. Die gooi ik op de volgende post.
 
Column voor www.doc-nl.org


Motorcycle Emptiness

Each day living out a lie,
Life sold out cheaply forever
Under neon loneliness motorcycle emptiness
This wonderful world of purchase power
All we want from you are the kicks you’ve given us

(Manic Street Preachers, 1992)

De Manic Street Preachers vertelden de wereld al begin jaren ‘90 over de leegheid van van het motorrijden. Natuurlijk, het is een mooie metafoor voor heel andere problemen in de wereld maar de vergelijking is treffend.

Vraag een willekeurige motorrijder waarom hij motor rijdt. Vaak krijg je dan als antwoord: “Om me vrij te voelen” of iets dergelijks. Ik krijg dan toch vaak sterk de indruk dat het een automatisch antwoord is. Misschien is het ook wel een cultureel bepaald iets.

Het zal met die motorrijder zijn : “Ik voel me niet vrij en om me vrij te voelen ga ik motor rijden” . In eerste instantie vind ik het wel leuk maar vervolgens blijk ik geen vrijheid te vinden. Integendeel, naast een oerwoud van regels op de weg en allerhande gezeur van niet alleen autoriteiten maar ook andere mensen blijkt juist op een motorfiets vrijheid heel ver weg.

Het wordt nog erger zelfs! De meeste motorrijders hebben een partner. Uitzonderingen daargelaten komen die met opmerkingen over gevaar en verantwoordelijkheid. Of het gaat stilzwijgend.
En er is ook nog een heel ander aspect…. De motorrijder zal deze vaak kostbare bijkomende hobby ook moeten bekostigen. Dat betekent of vakanties opzij zetten, of overwerken of het aanspreken van de comfortable spaartegoeden. En dan niet te vergeten het schuldgevoel van het besteden van geld van het gezin voor de hobby van de ene. Het verdere commentaar van vrienden en familie, collega’s en kennissen, dat zal ik maar achterweg laten.

Een moment van vrijheid, wordt dat echt ervaren? Hoe in vredesnaam kan je nu vrij zijn wanneer je een rugzak meekrijgt van alles wat volslagen in tegenstrijd is met vrijheid.

Dan zijn we aan het motorrijden. De meeste mensen hebben geen enkel begin van vermoeden van de bevrijding die motorrijden in kan houden. Je kan dat al snel herkennen. Ze dragen krankzinnige reflecterende vestjes. Ze dragen zestien verschillende beschermingsmidden. Ze rijden met traction control en ABS. Alsof dat ook maar iets helpt wanneer het noodlot toeslaat! Onzin.

En ze houden zich aan alle verkeersregels en vooral de snelheid. Omwille een verantwoordelijkheidsgevoel voor zichzelf maar ook de rest van de wereld. Of het is de angst om gepakt te worden; de grote misprijzende afkeur van het volk en de autoriteiten.

Ik kan niets anders dan vaststellen dat al die mensen volkomen gestoord zijn. Ze denken vrijheid te vinden maar doen niets anders dan zichzelf opsluiten. Krankzinnig gedrag in een krankzinnige wereld. Dat past volstrekt goed bij elkaar!

En dan heb ik het nog niet gehad over het andere onderdeel van het motorrijden. Het materialistische. Motoren worden gekocht vanwege de status en aanzien de ze verschaffen. Ik ben stoer want ik heb een Harley. Ik ben sportief want ik heb een Ducati. Wat een mafketels zijn mensen toch. Ze kopen de illusie van een ander die ze zichzelf wijsmaken om te denken dat ze een illusie bij iemand anders opwekken opdat ze gezien worden zoals zijzelf bedenken gezien te willen worden.

Vervolgens gaat het verder. De krankzinnige, de mafketel, die gaat verder met het uitbouwen van z’n schijnvertoning door aansluiting te zoeken bij andere mensen die in meer en mindere mate dezelfde schaduwvertoning als ultieme waarheid beschouwen. De krankzinnige gaat zich groeperen in een motorclub. En zich identificeren met en zich laten identificeren met. Om wederom te bewerkstelligen dat de wereld in zijn gedachten op een bepaalde manier over hem zal gaan denken.

Hadden de Manic Street Preachers dan gelijk met de uitspraak “ Motorcycle Emptiness? “. Ik vind van niet, van leegheid van de motorrijder die ik bedoel kan ik niet spreken. Hooguit van volle leegheid. Misschien is dat wel de maatschappij waarin zovelen leven, vol van leegheid.

Laat ik maar eens afsluiten met te verklaren dat het heel best mogelijk is om vrijheid te vinden. Want vrijheid, daar heb je niks voor nodig. Vrijheid, dat zit diep in je ziel.

Bevrijd jezelf niet met zo’n stom motortje, bevrijd jezelf door te begrijpen wat je gevangen houdt!

@ttr!
 
Laatst bewerkt:
Waar ik vorig jaar XXXXXL kreeg om één of andere reden heeft de grapjas van de club me nu een S gestuurd.
Had om een L gevraagd maar goed, een gegeven paard niet in de bek kijken toch _O-
En ja, als je geen Ducati meer in de garage hebt staan blijkbaar geen recht van spreken :')
Anyway, prettige Kerst en alvast Gelukkig Nieuwjaar allemaal

[afbeelding]

Het is wel een mooi shirt dit keer. Zal hem inlijsten want dragen ziet er niet uit :o

Geen idee waar dat pakket van afgelopen jaar is gebleven. Of ben ik het even kwijt? Dus ik zou nog niet eens kunnen klagen _O-
 
Ik heb overigens nog een extra tweecilinder luchtgekoeld. Deze heeft 600cc en ik meen 31pk.
full


In Spanje gekocht, een 1982 Acadiane zonder serieuze roest, ongelast. Weinig kilometers (nu 70/k) en samen met een goede vriend terug gereden uit Spanje. Snelwegen vermeden, een fantastische road trip.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan