TT-Circuit als pelgrimsoord

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.784
54.447
Völlenerkönigsfehn Germany
full

full
Link naar het krantenartikel .


Tijdens het doorspitten van het grote weide web kwam er een artikel over het tt-circuit naar voren.
Als oud Assenaar riep het gelijk herinneringen op, die ik daar in mijn achtertuin heb beleefd.
Op de zondagmiddag draaiden wij met regelmaat onze rondjes op het in het midden gelegen crosscircuit. En daarna de crossers op de kar, en dan brommerkieken voor de pitstraat. 8-)

Op mooie zomeravonden midden in de week draaide we onze rondjes op het asfalt, want dan was het niet zo druk, en kon je echt gas geven. En “veilig” vallen zonder tegenliggers………. Hier schreef ik dan ook mijn eerste Honda cb 750 F af, na een verkeerde reactie op een overstekend konijn op de ramshoek. Bont en blauw aanschouwde ik het hoopje schroot wat er van de Honda over was. -O-

In de winter, wanneer er sneeuw lag, werd er een binnenband van een trekker opgepompt en achter de Opel Manta gehangen. En zo snel als het kon voortgesleept met 1/2/3/4 man er op. En beschermende kleding droeg je dan niet, want, dat doe je alleen op de motor, als het niet te warm is buiten……. :X

De littekens heb ik nog, maar verder niets tastbaars uit die periode. En daarom de vraag, wie heeft er nog foto’s van zoals vroeger was, en wil die met ons delen?
En schrijf dan ook gerust jouw sterke verhalen bij de geplaatste foto :+

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat "brommerkieken" de daad zelf is? ;)

Ik denk dat anderen dan meer hebben gekeken dan jij :P


Nostalgie kan best mooi zijn!
 
alleen first base hoor


Elke actie meer dan alleen kijken dekt (ahum.. :P ) de lading volgens mij ;)




Maar goed, de foto. Uit welk jaar is dat? Ik kom uit de buurt, maar ben zelf pas naar Assen gegaan midden jaren 90.
Met vrienden een schilderskeet gehuurd en vanaf woensdag op de camping staan.

Gekke Duitsers, super vriendelijk, mensen die slapen, op matrassen achter een auto over de camping, etc. Veel lol gehad!
 
Laatst bewerkt:
Elke actie meer dan alleen kijken dekt (ahum.. :P ) de lading volgens mij ;)




Maar goed, de foto. Uit welk jaar is dat? Ik kom uit de buurt, maar ben zelf pas naar Assen gegaan midden jaren 90.
Met vrienden een schilderskeet gehuurd en vanaf woensdag op de camping staan.

Gekke Duitsers, super vriendelijk, mensen die slapen, op matrassen achter een auto over de camping, etc. Veel lol gehad!

18 juni 1983
 
Veel herinneringen aan Assen. In 1973 voor het eerst naar de TT op de brommer vanuit Utrecht, ik weet nog goed hoe onder de indruk ik was van het geluid van de MV's :9~ In 79 voor het eerst de baan op (als dienstplichtig militair moesten we op sportdagen de baan rondrennen :/ ) In 81 voor het eerst meegedaan als deelnemer in de zijspanklasse. In 87 een enorme crash die me op bijna een jaar ziektewet kwam te staan B| (50 weken) Door de jaren heen heel veel wedstrijden gereden, zowel als rijder als bakkenist, met als krenten in de pap verschillende keren als bakkenist bij de WK zijspannen en als hoogtepunt deelname als bakkenist aan de TT van 2006, de laatste keer dat de zijspannen op zaterdag met de TT hebben meegereden. Daarna hebben de zijspannen nog wel een paar keer met de TT gereden maar dan op vrijdag.
Veel veranderingen van de baan meegemaakt, elke keer mooier. Alleen de laatste keren met de nieuwe Strubben kan me minder bekoren :/
Al met al, niet willen missen.
 
Wachten na de racedag tot de parkeerplaats een beetje leeggelopen was :z een vriendin houdt het allemaal in de gaten.
Met de Capri van een maatje :)
full
 
ha, die selfie hierboven heeft hij met zijn voet gemaakt, probeer dat maar eens met je smartiefoon
 
Laatst bewerkt:
Ooit een Z1000 a1 naar de gallemiezen geholpen op zaterdagmiddag voor de hoofdtribune.

Dat was in '84 de tijd voor het "always ultra tijdperk" ;)

Waar blijft de tijd.

Gaaf stukkie krant E... :Y
 
Laatst bewerkt:
Veel herinneringen aan Assen. In 1973 voor het eerst naar de TT op de brommer vanuit Utrecht, ik weet nog goed hoe onder de indruk ik was van het geluid van de MV's :9~ In 79 voor het eerst de baan op (als dienstplichtig militair moesten we op sportdagen de baan rondrennen :/ ) In 81 voor het eerst meegedaan als deelnemer in de zijspanklasse. In 87 een enorme crash die me op bijna een jaar ziektewet kwam te staan B| (50 weken) Door de jaren heen heel veel wedstrijden gereden, zowel als rijder als bakkenist, met als krenten in de pap verschillende keren als bakkenist bij de WK zijspannen en als hoogtepunt deelname als bakkenist aan de TT van 2006, de laatste keer dat de zijspannen op zaterdag met de TT hebben meegereden. Daarna hebben de zijspannen nog wel een paar keer met de TT gereden maar dan op vrijdag.
Veel veranderingen van de baan meegemaakt, elke keer mooier. Alleen de laatste keren met de nieuwe Strubben kan me minder bekoren :/
Al met al, niet willen missen.

Bij wie zat je in de bak, en wat was het beste resultaat ?

In 1976 ging ik voor het eerst naar de TT.
Samen met mijn vader, op de fiets. En ik weet niet eens of het nu de wedstrijden of de trainingen waren, het maakte evenveel indruk in die tijd :P

Zo zag het er op normale werkdagen uit in die tijd --->
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn eerste autorijlessen nog gehad op het circuit. Het was toen nog openbare weg, maar het was wel verboden voor motoren.
 
Vanaf mijn eerste TT in 1969 was ik 'verkocht', zeker nadat ik de MV's zag en vooral hoorde langskomen. Geen enkele demping, gewoon open megafoon-pijpen. Wat een geweld.
Sindsdien vrijwel geen TT meer gemist, anders dan om zeer dwingende redenen.
Het was voor ons echt de 'heilige grond' van Assen.
Tegenwoordig werk ik er in de medische dienst, heb er afgelopen jaar ongeveer 40 keer gestaan. Het circuit is daardoor toch niet meer de heilige grond, meer gewoon een plek waar je werkt, en probeert gevallen coureurs zo goed mogelijk te helpen en terzijde te staan.
Maar, als je tijdens de TT mag plaatsnemen in de Medical Car, en een paar rondjes rondrijdt langs al die volgepakte tribunes, nou dat is toch wel een heel speciaal gevoel kan ik je melden.
In april begint het gedonder weer, dan mogen we ons weer melden in de Baco-pit.
Kan niet wachten..... klote winter!
Hans
 
Ik kom er nog wel eens vanwege m'n werk. Ik zal een een paar foto's maken van kiekjes die er achter de schermen aan de muur hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan