Brandstofpomp CB600S hornet uit 2001

Barrelrijder

Rookie
18 dec 2015
3
0
030
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de brandstofpomp van de CB600S hornet van mijn vriendin het zojuist begeven heeft. Eerder dit jaar kwam het voor dat tijdens het rijden (bijvoorbeeld op de snelweg) ineens het vermogen wegviel ondanks uitgebreid gas geven mijnerzijds, na een klein stukje lopen (was midden op klaverblad, minder handige locatie om stil te staan) deed hij het ineens weer. Aantal andere momenten is hetzelfde euvel voorgekomen, maar zojuist gaf hij ineens (godzijdank bij mij voor de deur) de geest.

Startmotor draait prima (tot accu leeg was), acculader er bij, nog een paar keer proberen, maar ondanks dat de zuigers roteren en er 13 liter benzine in de tank zit (heb even gecheckt) en de branstofkraan op aan staat wilde hij niet starten. Af en toe hoor je wel een kuchje dat ie'm bijna pakt maar het lijkt er op dat er niet genoeg benzine bij de cylinders terecht komt.

Enfin, wat ik mij afvroeg is of mijn probleemanalyse steek houdt en ten tweede: moet ik specifiek een brandstofpomp voor een CB600s halen of zijn honda brandstofpompen uit die periode universeel?

Vriendelijke bedankt,

Barrelrijder
 
welkom op motorforum :]

Is een revisieset dat electische gevalletje ? :
210-900.jpg
 
Hoe oud zijn de bougies? die er even uitdraaien en naar de staat ervan kijken, eventueel vervangen als je toch bezig bent, stuk voor stuk even testen op een sterke vonk.
Nu weet je dat je vonk heb, de zuigers draaien rond :P dus je hebt nu alleen nog peut nodig.

Zoals eerder gezegd even de brandstofslang loshalen en dan het contactslot op aan, vaak gaat de pomp dan heel even aan?, er zou dan benzine uit de slang moeten komen.

Als je er niet zoveel van af weet maar je wilt het toch zelf oplossen wens ik je succes en raad ik je aan een werkplaatshandboek aan te schaffen.
Dan met logisch nadenken, rustig lezen en nog eens een keer over lezen krijg je het vast wel opgelost, want als het blok gewoon normaal draait als het probleem zich niet voordoet is er niet veel aan de hand.
Dat het de brandstofpomp kan wezen is geen rare gedachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan