z1000 2003 raar geluid alsof je achteruit rijd met een auto

11 jun 2014
31
0
meddo
nou ik heb sinds 12-12-2015 een z1000 van 2003 29000km gekocht en met proef rijden was alles goed en ben vandaag een route van 200 km gaan rijden en voor dat ik thuis was deed die dit dus.

en als ik goed luistert hoor in elk toeren gebied en alleen in de laatste versnelling een raar geluid, en vooral laag in toeren en maakt niet uit of ik het gas dicht of los heb
al ik terug schakel is het over, en weer op schakel is het er weer.

het is net alsof je met een auto heel hard achteruit rijd.

nu ben in ook wel benieuwd wat dit kan zijn of dat deze blokken een bepaald slecht lager heeft.
of iemand die zon blok al eens uit elkaar heeft gehad.

toen ik eenmaal thuis was hoorde ik (alleen met de helm op) ook dat wanneer ik de koppeling los had een geluid en met de koppeling in niet.

ik hoop dat iemand me kan helpen!!

ben bang dat me spaargeld naar de fielestijnen is..
 
Ik denk dat je als eerste even de vorige eigenaar erop mag aanspreken over dit probleem.

Daarna zou ik naar een GOEDE motorgarage gaan, en een monteur er naar laten luisteren.
Het is erg moeilijk om van achter een PC een diagnose te stellen.

Het kan echt van alles zijn, koppelingskorf, distributieketting, ketting tandwielen, cushdrive rubbers.

En dat van je spaargeld, ja ....
Het is een cliché, maar motorrijden kost geld, ikzelf doe alle ook op een zeer klein inkomen.
En zoveel mogelijk alles zelf doen, maar dan nog kost het erg veel geld.
Dat is nu helaas de werkelijkheid, onderdelen van motorfietsen zijn DUUR.

Succes toegewenst met je nieuwe motor, en hopelijk heb je er weer snel plezier van.
 
Ja ik snap et. . En weet dat et duur is en eigelijk een luxe.
kijk. . Ik weet dat het alleen in de 6 versnelling is.. Dus hoopte dat iemand zou zeggen dat de slecht.is
of dat een bepaald lager vaak slecht is..
het is niet de nokkenas ketting of de koppeling, omdat die in elke versnelling het zelfde doen.

er zit genoeg olie in, ik heb de olie ook al gezeefd maar zit niks in
 
De startmotor niet omdat het alleen in de 6 is...ik heb pitting gegoogled en dat kan idd...
Ik zal kijken of de pan er zoo onderuit kan of dat ik et blok op kop
ik hoopte sat er iemand zou zeggen dat het een bepaald lager zou zijn.

ik houd jullie op de hoogte! Bedankt allen!
 
Je hebt nu al drie keer aangegeven dat je hoopte dat iemand zou zeggen dat het een bepaald lager zou zijn. Als dat na de eerste keer niet gebeurd zal dat na de tweede en derde keer waarschijnlijk ook niet gebeuren. Er is ook niet zomaar een oorzaak aan te wijzen van op afstand, daar moet ter plaatse naar gekeken worden door een expert. Dat is wel al aangegeven. Verder zijn er al een hele resem mogelijke oorzaken aangegeven dus vraag ik me een beetje af wat je nog meer verlangt.
Als het probleem zich enkel in de zesde versnelling voordoet en je hebt verder geen klachten maar ook het budget niet voor reparatie of diagnose, dan blijf je toch lekker doorrijden en gebruikt de zesde versnelling niet. Je levert enkel een beetje topsnelheid in, die in deze landen toch illegaal zijn, rijdt een beetje hoger in de toeren en zult een iets hoger brandstofverbruik hebben. Lijkt me allemaal wel overkomelijk. Ondertussen spaar je verder voor de reparatie...
 
Je hebt nu al drie keer aangegeven dat je hoopte dat iemand zou zeggen dat het een bepaald lager zou zijn. Als dat na de eerste keer niet gebeurd zal dat na de tweede en derde keer waarschijnlijk ook niet gebeuren. Er is ook niet zomaar een oorzaak aan te wijzen van op afstand, daar moet ter plaatse naar gekeken worden door een expert. Dat is wel al aangegeven. Verder zijn er al een hele resem mogelijke oorzaken aangegeven dus vraag ik me een beetje af wat je nog meer verlangt.
Als het probleem zich enkel in de zesde versnelling voordoet en je hebt verder geen klachten maar ook het budget niet voor reparatie of diagnose, dan blijf je toch lekker doorrijden en gebruikt de zesde versnelling niet. Je levert enkel een beetje topsnelheid in, die in deze landen toch illegaal zijn, rijdt een beetje hoger in de toeren en zult een iets hoger brandstofverbruik hebben. Lijkt me allemaal wel overkomelijk. Ondertussen spaar je verder voor de reparatie...
Omdat niemand anders het wil zeggen; "Het is een bepaald lager." :+
 
Goed duidelijk..ik breng em wel weg.. ik ben auto monteur mar durf et nog niet echt aan om een motorfiets blok uit elkaar te halen.
mijn verlangens zullen blijven ;) haha
ik baal er gewoon van en had had de hoop dat et simpel was, maar dat is vervlogen.
 
Dat je blok een soort van rammeltje heeft met de koppeling los en stil is met de koppeling ingetrokken is niet zo raar en kan zover ik weet geen kwaad. Komt door de drukgroeplager wat zonder spanning erop gewoon wat vrijer beweegt. Soms kan het synchroniseren van de carburateurs wat schelen. Hoewel die opzich natuurlijk niks met de koppeling te maken hebben loopt je blok door het synchroniseren wat mooier en regelmatiger rond waardoor de drukgroep vaak ook wat minder rammelt.

Op je andere vraag heb ik geen antwoord maar ik zou ook denken aan je 6e versnellingstandwiel omdat het alleen daar voorkomt.Of het kwaad kan is de vraag die anderen hier wellicht beter kunnen beantwoorden.

Groet,Auke.

Edit.Hoop dat je doorhebt dat KevinBlade & Kirill007 je in de maling nemen omdat je al een paar keer aangaf op dat antwoord te hopen geven zij je dat antwoord.Snappie?
 
Laatst bewerkt:
Tsja, de bak van mijn monster maakt ook geluid. Deed mijn morini ook. Mijn 2 guzzi's ook, evenzo de guz van mijn pa en hun mv agusta's, de cagiva van mijn zusje, de kawa en suzuki van een maat van me, een andere maat zijn honda. Een motor kan aardig wat mechanisch geluid maken. Ik heb me ook wel zorgen gemaakt, maar bleek dan toch geen kwaad te kunnen. In de ene versnelling kan je wat meer geluid hebben dan in de andere. Ik zou me niet zo druk maken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan