Kawasaki zephyr 750 carterbak loopt vol met benzine

Reinoldo

Rookie
20 dec 2015
4
0
Weet iemand hoe het komt dat mijn carterbak vol met benzine loopt.
Ik ben vandaag even gaan rijden de motor starte heel slecht na een tijdje ging weer goed draaien en ik dan een rondje rijden. Aan het einde van de rit ging de olie controleren het glaasje was helemaal vol. Voor het starten van de motor was de olie pijl normaal.

Graag wil iemand mij hier mee helpen. Wat gaat mis hier?
 
Het ruikt naar benzine. Ik ga vanmiddag even kijken. Dacht ik zelf dat linker cilinder niet goed mee ging tijdens het starten. Motor stond ongeveer drie weken stil.
Kan het ook zo zijn dat de benzine die niet brand in de luchtfilter terecht komt en daardoor de lucht slang van de olie pomp in stroomt
 
Niveau in de vlotterkamers en werking benzinekraan controleren. Waarschijnlijk loopt de vlotterkamer over van een of meerdere carburateurs. Dat betekent dus dat er een mogelijk probleem is met de vlotternaald(en). Dat kan een kapotte vlotternaald zijn, maar misschien ook gewoon een vuiltje. Als het zich bij stilstand voordoet is hoogstwaarschijnlijk ook de benzinekraan niet in orde aangezien die automatisch af moet sluiten als de motor niet draait.
 
:Y
Doorlekkende benzinekraan, hebben op gegeven moment alle Kawa's last van.

Icm niet afsluitende vlotternaalden, versleten of vuil of vlotters die niet goed werken.

Bij vervanging, probeer originele onderdelen te kopen, imitatie is in mijn ogen altijd ruk.

Ongetwijfeld zijn er die wel geluk hebben bij gebruik van imitatie, ik heb tot nu toe geen geluk gehad en dus dubbele kosten.....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem even een paar dagen laten staan.Als mijn GPz een paar weken niet heeft gelopen start hij ook wat lastiger,oliepeil is dan normaal.Als ik dan na een rit kijk is mijn oliepeilglas ook helemaal vol. na een dag of drie is dat dan weer gezakt naar normaal.Als je peilglas dus over een paar dagen nog steeds helemaal vol zit én sterk naar benzine ruikt zou ik verder gaan kijken. Wat je nu vertelt klinkt mij niet ongewoon in de oren.

Hoewel bovenstaande schrijvers wel gelijk hebben dat benzinekraan en vlotters cq naalden wel vaak gaan lekken bij Kawasaki,dus aandacht is wel aan te raden.

Groet,Auke.
 
Laatst bewerkt:
heb zelf een zephyr 1100 en recent alle 4 de vlotterdrijvertjes vervangen van de CVK carbs. 1 van de 4 was echt lek en zat vol benzine. Het gevolg was dat die carb overliep. Het komt dus vaker voor.
 
Laatst bewerkt:
Niet starten als je blok vol staat met olie/benzine mengsel. Vloeistof is in tegenstelling tot gas niet samendrukbaar. Je loopt de kans je klepstelen naar de filistijnen te drukken met vloeistof in je cilinders!!!
Eerst aftappen, oorzaak verhelpen (defecte benzinekraan en/of vlotternaald cq vlotternaald afdichtring.), olie er in en dan pas starten.

grtz,

Cees
 
Als er vloeistof in de cilinders staat, of je hebt het vermoeden dat dat zo is, gewoon effe de bougies er uit en even de motor laten draaien door ze te "starten". Zeker de olie vervangen als het vermoeden bestaat dat er benzine in is gelekt.
Alles wat hierboven staat heb ik ook gehad met mijn er-5'je.
 
Als er vloeistof in de cilinders staat, of je hebt het vermoeden dat dat zo is, gewoon effe de bougies er uit en even de motor laten draaien door ze te "starten". Zeker de olie vervangen als het vermoeden bestaat dat er benzine in is gelekt.
Alles wat hierboven staat heb ik ook gehad met mijn er-5'je.
Dus zonder vonkende bougies, dodemansknop uit.
 
Ik ga de motor niet meer starten ik tap de olie uit en eerst het probleem met de lekkende carburateurs.
Is er een manier om te zien welke van de carburateurs lekken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan