Andere kroonplaat Honda CB900f uit 1983

BAKO

MF'er
2 mrt 2006
50
1
Nijmegen
Voor mijn urban scrambler project wil ik een andere kroonplaat op mijn Honda CB900f uit 1983 om een stuur te kunnen monteren zoals op de foto onder. Iemand suggesties voor donor kroonplaat die past? Wat ik weet: 37 mm poten, geen idee welke maat balhoofdpen. Iemand ook een idee of ik ook andere pooteindes kan gebruiken zoals op de foto?

cbr600f-pc35.jpg


Nu ziet het er zo uit:
554b-51198e92a77f20c51de59a99b8e1df3c.jpg
 
Ik ben hier ook ff mee bezig geweest en van een 750 gaat niet lukken vertelde ze me, dus.., hebbe we gekozen voor de adapters van LSL, voordeel hiervan is dat je vork op de vaste plaats blijft.

en gooi er snel progressieve veren in dan kun je die luchtondersteuning eraf doen .
 
Ik ben hier ook ff mee bezig geweest en van een 750 gaat niet lukken vertelde ze me, dus.., hebbe we gekozen voor de adapters van LSL, voordeel hiervan is dat je vork op de vaste plaats blijft.

en gooi er snel progressieve veren in dan kun je die luchtondersteuning eraf doen .

Ik dacht die van een 750 niet paste omdat dat het dashboard niet meer gemonteerd kan worden. Andere bevestigingspunten en zo. Maar aangezien het hier toch om een verbouwd exemplaar gaat lukt het misschien wel. Of past het niet over de vorkpoten?
 
Navraag heeft me vandaag geleerd dat de poten van een CB750 35mm zijn en die van de 900 37mm dus dat zal niet passen. Wellicht iemand op het forum die zelf kroonplaten maakt?
 
Gaten kotteren kan ook nog. Maar dan zit je nog met het probleem dat de poten in de weg zitten ivm de plaats van het stuur op de CB750.
Of je moet de kroonplaat erg hoog zetten (clip-ons) en bussen onder de demper (om dezelfde hoogte te behouden). Dan lever je wel weer wat veerweg in.
 
Gaten kotteren kan ook nog. Maar dan zit je nog met het probleem dat de poten in de weg zitten ivm de plaats van het stuur op de CB750.
Of je moet de kroonplaat erg hoog zetten (clip-ons) en bussen onder de demper (om dezelfde hoogte te behouden). Dan lever je wel weer wat veerweg in.


Hier heb ik ook aan zitten denken maar kwam er zelf niet uit hoe dat mooi kan worden met de uitsparing voor de zekeringen. Wie die daar bedacht heeft.. :r
 
en gooi er snel progressieve veren in dan kun je die luchtondersteuning eraf doen .

Heb je een adres voor dergelijke veren en doppen voor op de pooteindes? Dat zou alvast een goeie stap zijn.

Wellicht een gekke vraag maar hoe lastig is het om of de kroonplaat van een 750 uit te frezen tot 37 mm of de hele vork op een 900 te zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan