Probleem: V-Strom DL650 loopt niet goed

blinkybill

Die hard MF'er
27 okt 2005
786
0
Hallo,

Sinds kort loopt mijn DL650 (bj 2004 / 52000km) niet goed meer.

- Stationair: 1300 toeren met om de 5 sec een terugslag naar 800/900 toeren tot uitvallen. (alsof hij even op 1 cilinder loopt)
- blijft tijdens het optrekken soms even een paar seconden happeren/hangen in lage toerental
- koppeling 'in' tijdens rijden (rotondes, kruisingen) ook terugval in toeren tot onder de 1300 en weer happerend bij optrekken
- koude motor meer problemen dan warm

Iemand tips/trucks waar ik het moet zoeken/ wat ik kan uitsluiten

(het enige wat ik toe nu toe heb gedaan is brandstofreiniger er door heen gedaan, zonder resultaat)
 
Waar ik als leek als eerste aan zou denken:
Slechte bougie(s). Even nakijken en bij twijfel vervangen.
En als je carburateurs hebt dan misschien slechte werking van een er van. Dan even demonteren en schoonmaken.
 
De vraag van Rambabbel is relevant. In heb zelf een Dl650 in gebruik en inmiddels aardig wat kilometers op de teller staan. De dingen zijn onverwoestbaar, maar hebben wel op tijd onderhoud nodig. De klepspeling wil wel eens verlopen en de 2004 heeft maar een bougie per cilinder. Als er een bougie niet helemaal lekker meer is dan merk je dan direct. Tip: Zet bij de 2004 er Iridium bougies in, daar knapt hij sowieso van op. Hoe is dus het onderhoud geweest, als je grote servicebeurten hebt over geslagen, dan zou je daar eens kunnen starten.
Kijk ook eens op: www.v-strom.nl. Op het forum is veel te vinden over deze fietsen.
 
Helaas is de status van onderhoud onbekend (op de gok gekocht, zonder onderhoudsgeschiedenis)

ik zal binnenkort eerst het onderhoud op pijl brengen.

- kleppen controle
- olie / filter
- luchtfilter
- bougies

Mocht het probleem zich dan nog voor doen, meld ik mij weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan