Remschijf schoonmaken Carbon -> sinter?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.588
36.101
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed, heb ergens eens iets gelezen over remschijf schoonmaken alleen geen idee of dat nu was als je van carbon remblokken naar sinter of van sinter naar carbon gaat?

Ik heb een nieuwe racer en er zaten SBS Dual Carbon blokken op, ik monteer nu echter SBS Racing Sinter. Moet ik dan dan idd de schijven even schoonmaken en zo ja, waarmee???
 
Ah oke, puur als je náár carbon gaat dus. Sinter remt het carbon laag je wat er nu zit er wel af dus.



Ja ik was me niet meer zeker hoe het nu precies zat.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat het juist andersom is :?

De carbon remblokken zouden een laagje achterlaten op de remschijven en deze moet eerst weer verwijderd worden als je overgaat naar andere remblokken.

Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee, ik heb eigenlijk altijd gereden met gesinterde blokken.
 
Ghehe... daar gaan we :P

Wat is het nu?


Wat MasterTommy schreef dat is het enige juiste.Van sinter naar carbon moet je sowieso poetsen.Heb ook sbscarbon erop zitten die eraf gaan.Vind het niks :N heb ze trouwens ook fout ingeremd. *D

When changing for SBS-DC from using another type of brake pad material - Follow this Bedding-in procedure very carefully:

1. Remove existing friction material deposit from brake discs - using eg. emery paper #150. 2. Do a series of gentle brakings until pad-surface is in full contact with disc-surface.
3. After pad/disc contact is achieved - repeated short brakings building up heat in discs and pads until a very thin and uniform dull/black/darkblue layer of friction material (transfer film) is established on the brake disc.
4. Then a period to allow discs to cool again before proper use.
5. Then a few easy laps.
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet je of t wat is of niet, je zegt zelf al dat je ze verkeerd ingeremd hebt.. :|

Nou, verkeerd was misschien niet helemaal de juiste woorden keuze.

Heb er een circuitdag meegereden en dan gaat het spul ( bij mij ) toch niet warm worden.Had beter kunnen schrijven,dat ik er echt niet geen zin in heb om DC zo te moeten te in-remmen. :P

Net wat Roy .... ook al schreef (bedoelde) ....( sinters) eronder en gaan met die banaan van zulke remblokken hou ik ook }) :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan