Verbruik Hayabusa

Rebel007

Rookie
29 nov 2008
29
0
Ik heb even een vraag

ik las dat het verbruik van een Hayabusa op de pagina van verbruik 200 motoren
Verbruik 400 motoren

1 op 20 a 1 op 21 bij 130 km is en ik lees vaak dat het verbruik bij normaal rijden 1 op 12 is en zelfs minder wie heeft daar ervaring mee of dat wel eens gehaald is 1 op 20 of niet ?

deze pagina is wel leuk om te lezen maar of het ook klopt ???
 
:^ Met mijn Blackbird toevallig ook een meevaller gehad vandeweek... 1 op 14 (en dat is echt zuinig voor dat ding)

Edit: Zie net dat ie in de lijst staat met 1 op 17. Als je beetje doorrijd haal je net de helft...
 
Laatst bewerkt:
Ktm superduke 1:16,9...
Ik kreeg er 1:14,5 uit
Als ik andere reacties lees klopt er dus geen hout van
Kijkende naar de lijst komt hij niet betrouwbaar over, soms staat de leeftijd erbij, soms niet... Waarop is het dan gebasseerd
 
Met een normaal tot vlot rijgedrag om vervolgens bijna volgas te rijden over een afstand van 40km op de autobahn heb ik met een volle tank een gemiddelde van drieëntwintig kilometer per liter gehaald. Alle jaren daarna reed hij eenentwintig kilometer op een liter.

Yamaha R1 uit 1998 met 60.000km op de teller.
 
Wat een bak _O-

Het verbruik van de CB1300 ook maar eens uit nieuwsgierigheid bekeken. Die opgaves zijn bij lange niet te halen, dus ik begin me nu echt af te vragen waar die gegevens op zijn gemaatstaafd?

Back on topic;
Als je (voor lange tijd geweest) de snelste productiefiets ter wereld wil rijden, waarom mekkeren over benzine verbruik?
 
Wat een bak _O-

Het verbruik van de CB1300 ook maar eens uit nieuwsgierigheid bekeken. Die opgaves zijn bij lange niet te halen, dus ik begin me nu echt af te vragen waar die gegevens op zijn gemaatstaafd?

Back on topic;
Als je (voor lange tijd geweest) de snelste productiefiets ter wereld wil rijden, waarom mekkeren over benzine verbruik?
Omdat we Nederlanders blijven :+
Moet toch wat te zeuren zijn
 
Wat een bak _O-

Het verbruik van de CB1300 ook maar eens uit nieuwsgierigheid bekeken. Die opgaves zijn bij lange niet te halen, dus ik begin me nu echt af te vragen waar die gegevens op zijn gemaatstaafd?

Back on topic;
Als je (voor lange tijd geweest) de snelste productiefiets ter wereld wil rijden, waarom mekkeren over benzine verbruik?

Japannertje er op, bergaf, wind mee.. :Y
 
Met mijn GSXR750 haalde ik door de weeks met woon \ werk ook wel 1 op 17 \ 18. Kwam dan nagenoeg de hele week niet boven de 100 km\h in die gverdomde drukte.

Bij normaal rijgedrag :')

Dat klopt wel ergens. Ik denk alleen niet dat het nog zuiniger kan zodat je 1 op 24 haalt. Dat is bullshit. :')

Ik heb nu een 600RR en ik heb niet het idee dat deze zuiniger is. Ik moet het nog eens nameten maar de knopjes op mijn display zijn defect. Ik rijd ook geen woon \ werk meer en een hele tank leeg rijden met een slakkengangetje lukt mij denk ik niet zo 1,2,3 als niet verplicht is :o
 
Laatst bewerkt:
Wat late reactie, maar toch
Met mijn FZ1 zit ik in de buurt van de gegevens op motoplus. 1 op 14.5 bij 130km/u
Na het regelen van de kleppen in de garage werd dat 1 op 12.
Ik merkte wel dat de vrijloop hoger stond dan voorheen. Dus ik liet deze zakken naar een kleine 1000rpm. Verbruik is nu terug rond 1 op 14.5. Dus wanneer je fiets meer verbruikt dan bij anderen, even de luchttoevoer wat bijstellen kan helpen geloof ik. En dat zal vast niet alleen zijn weerslag hebben op het verbruik. Want goede vervranding = goede performance. ik ben weer tevreden met mijn fiets.
PS, voor een goede prijs doe ik hem binnenkort van de hand denk ik.
 
De gegevens van deze site komen van "Motorrad". De test bestaat uit een vast Autobahntraject gereden met Richtgeschwindigkeit (130 km/u).
Verder wordt er nog een Landstrassetraject gereden, zoveel mogelijk in de hoogste versnelling en binnen de snelheidsbeperkingen.
Eigenlijk een soort autorijden dus en je ziet dat motoren dan best zuinig zijn.
 
Op een rechte weg haalt mijn GSX-R 600 zo n 250~300 km. Met woon werk doe ik echter uiterlijk 200 met een tank.
Koude starts zorgen voor een hoog verbruik en ook vaak optrekken.
 
Laatst bewerkt:
Suzuki Hayabusa 1300 1 op 20,0 1 op 21,3 volgens Motoplus

Mijn Busa uit 2000 , PC3 usb /airbox mod /4 short stacks / V&H sidewinder / 18T voortandwiel / 40T achtertandwiel / Verbruik

Vakantie vol gepakt / 140 kmh op de TomTom / op handgas /tussen tankbeurt 1:23,5

Secundaire weg gem. 1:17 , incl. stoplicht sprinten

Heb het idee dat hij best zuinig is voor een oude brommert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan