Schoenen op A1

Er is niemand die jou verbied met gympies aan te gaan rijden. Of het verstandig is is een tweede.

Zie net dat je in België woont. Hoe het daar is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
slippers_paars_1_1.jpg
 
Zeer behulpzaam.

Ik denk dat je in België niet met lage schoenen mag rijden of juist wel en bedoelen ze er enkel mee dat je geen slippers en zo mag dragen?

Ik bedoel dit met lage schoenen.
element-blauwe-canvas-schoenen-155876-zij-1500x1600-1420513218.jpg
 
Dat soort bordeelsluipers beschermen je enkels niet en dat is in Belgie dus wel verplicht:

Wetstekst artikel 36, lid 4 van Wegcode (Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg - 1 december 1975): "Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen."


Beschermen = bedekken. Dus gewoon een schoen die je enkel bedekt.
 
Dat soort bordeelsluipers beschermen je enkels niet en dat is in Belgie dus wel verplicht:

Wetstekst artikel 36, lid 4 van Wegcode (Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg - 1 december 1975): "Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen."


Beschermen = bedekken. Dus gewoon een schoen die je enkel bedekt.

vermits de tekst nogal onduidelijk is (hoezo domme belgen :+ ), ben je helaas weer overgelevert aan de interpretatie van agenten/rechters/...
een canvas all-stars sportschoentje bedekt ook je enkels, maar de kans dat dat als beschermend aanzien wordt is eerder klein.
goede raad : doe schoenen in (simily) leder aan en niemand zal je wat kunnen maken.
 
In eerste instantie vond ik de vraag van de TS nogal "eigenaardig". Maar ziehier, een keurig antwoord van UTP. En om eerlijk te zijn, onderstaande wist ik eerlijk gezegd ook niet.

:}

Dat soort bordeelsluipers beschermen je enkels niet en dat is in Belgie dus wel verplicht:

Wetstekst artikel 36, lid 4 van Wegcode (Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg - 1 december 1975): "Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen."


Beschermen = bedekken. Dus gewoon een schoen die je enkel bedekt.
 
Laatst bewerkt:
vind het maar raar waarom zou je met teenslippers motor willen rijden,zie wel eens filmpjes t shirt korte broek slippers, zijn geen motor rijders zijn uitslovers die beetje rechtdoor kunnen rijden
 
Met veiligheidsschoenen heb je allerlei eisen waar een schoen aan moet voldoen en dat kun je dan weer aflezen aan de S-code. Sommige bedrijven vereisen dan bijv. dat je S3 schoenen aan hebt. Zie ook: Werkschoenen

Zo lang je het niet helemaal dichttimmert en er een harde eis als S2 gecertificeerd aan hangt is zo'n regel van het bedekken van de enkel natuurlijk helemaal afhankelijk van de interpretatie door de motorrijder en de andere kant de handhaver.
 
Bij mij komt maar één vraag naar boven; waarom wil je dit uberhaupt? Lage schoenen beschermen niet of nauwelijks bij een val en ook niet tegen de elementen. Of ben je graag modebewust met natte voeten? Mijn oplossing, motorlaarzen of zware bergschoenen op de motor en een paar nette schoenen in de koffer. Bij het parkeren wissel ik om want een hele dag op zware laarzen of schoenen is onplezierig en veel te warm. Voor mijn oplossing zijn zoals gezegd koffers nodig en een beetje evenwichtsgevoel om op het trottoir schoenen te wisselen zonder natte sokken te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan