Frame poedercaten

harryv8

MF'er
1 mrt 2015
141
0
Goedemiddag,

Heb me motor uit elkaar gehaald klaar om te laten poedercoaten.
Balhoofd door middel van 2 houten plaatjes en draadeind afgedekt, maar vroeg me af of ik ook moet afdekken waar de as van de achterbrug door heen gaat? Misschien op dezelfde manier als balhoofd?

Gr.
full
 
Hoe hoe je eigenlijk het framenummer netjes als je laat coaten? Een stukkie Ductape er over? Het lijkt mij echter dat dat het stralen niet overleeft.
Of is het framenummer ook met een poedercoat nog leesbaar?

db
 
Bij mij is het afgeplakt met hittebestendige groene tape en daar is overheen gecoat. Ik heb het zo laten zitten (framenummer is dus niet zichtbaar) en mocht ik ooit aangehouden worden zal ik het moeten verwijderen.

Typegoedkeuringsplaat met daarop het framenummer is wel te lezen overigens....
 
Hoe hoe je eigenlijk het framenummer netjes als je laat coaten? Een stukkie Ductape er over? Het lijkt mij echter dat dat het stralen niet overleeft.
Of is het framenummer ook met een poedercoat nog leesbaar?

db
Bij mij hebben ze het toen afgeplakt, netjes omheen gestraald, vervolgens de tape eraf gehaald en frame nog compleet met blanke "lak" gecoat, inc framenmr.

Verder alle lager pasvlakken inderdaad afdekken, en álle boutgaten. Het is echt een pokke werk om coating uit schroefdraad te tappen..
 
De coater waar ik mijn frames laat doen plakt het framenummer (na het stralen) af.
Zodra het frame gecoated is wordt het afgeplakte deel met het framenummer in een zwarte lak gespoten. (de afgeplakte strook is ongeveer net zo breed als een rol plakband)
Het framenummer blijft hierbij netjes leesbaar. (en is voldoende beschermd tegen oxideren)

Genoemde coater dekt/plakt eveneens alle plaatsen af waar ik géén coating wil hebben.
Hij heeft hiervoor een arsenaal aan dopjes, plaatjes, boutjes en ander afdekmateriaal.

Er zijn hier op MF wel een paar topic's te vinden met de vraag: "hoe verwijder ik coating"
En zoals Sonador en Murvie al meldden: dit gaat soms gepaard met gevloek en het is inderdaad "pokke" werk. :Y

Indien je het framenummer wel mee laat coaten loop je het risico (bij een dikke laag) dat het nummer niet goed meer leesbaar is.

Ingeval je het frame bij jouw coater "afgeplakt" moet aanleveren dan kun je bijvoorbeeld oude lagerschalen gebruiken om het balhoofd of de achterbrug af te dekken. (na het coaten tik je ze er weer uit)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Heb me motor uit elkaar gehaald klaar om te laten poedercoaten.
Balhoofd door middel van 2 houten plaatjes en draadeind afgedekt, maar vroeg me af of ik ook moet afdekken waar de as van de achterbrug door heen gaat? Misschien op dezelfde manier als balhoofd?

Gr.[afbeelding]

"Me" is het irritantste woord van het jaar. Nederlanders kunnen het woord niet meer aanhoren als het gebruikt wordt in plaats van 'mijn'.
 
Bedankt voor alles reacties, zal ME frame daar waar nodig dus afdoppen en boutjes indraaien. Zal het ook ff met de poedercoater zelf over hebben hoe of wat.

Mooi, dan gaat het vast goed komen.
We zien hier natuurlijk graag foto's van de voorbereidingen en het eindresultaat.
En een kort verslag van je ervaringen met het coatingproces (coating bedrijf) is voor ons ook weer leerzaam.
 
Stomme gelul over "me" of "mij", dit is een forum over motoren geen Nederlandse literatuur.

Als iemand nog een goede poedercoater heeft in de buurt van Alkmaar houd ik me aanbevolen.
Verslagje van voorbereiden etc. zal ik posten!
 
Het gaat niet over "me" of "mij", maar over "me" of "MIJN".
Valt ook niet mee om een klein stukje Nederlandse tekst te schrijven.
En dat is niet leeftijd gebonden hoor. Ik denk dat vele mensen die wél Nederlands op school hebben gehad zich hier mateloos aan kunnen storen.
 
Stomme gelul over "me" of "mij", dit is een forum over motoren geen Nederlandse literatuur.

Als iemand nog een goede poedercoater heeft in de buurt van Alkmaar houd ik me aanbevolen.
Verslagje van voorbereiden etc. zal ik posten!
Jeroen Wiedijk. Zit op de Beverkoog. Vanmiddag wilde ik mijn wielen langs brengen, maar hij is de rest van het jaar dicht. :)
Doet het spul van Lemstra Motoren ook en dat ziet er altijd goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan