starlane Engear op VFR800

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste wensen!

Ik kan goedkoop een starlane engear (gear indicator) aanschaffen voor mijn VFR800 uit 2001.
digi1.jpg


Heeft iemand hier ervaring mee qua gebruik en aansluiting? Ik ben namelijk zelf a-technisch...

Iemand tips over het aansluiten hiervan?

Gr.
Jeroen
 
Dit staat in de handleiding:

"If you don’t have any Plug&Play adaptor, remove the plug from Engear by cutting
the wires and proceed with the connections shown:
PINK = Ignition switched 12V
BROWN = GROUND connection to the harness
GREEN = SPEED pulse
YELLOW = RPM pulse (Engine Revolution)
GREY = Neutral Light ( if not connected Engear displays gear 0 while receiving a ratio different from the teached gears)
WHITE = Setup (not connected)
"

Deze draden moet je verbinden (solderen) met dezelfde draden uit jouw kabelboom.
Roze aansluiten op geschakelde 12v
Bruin op aarding
Groen op de snelheidsmeter
Geel op rpm
Grijs op Neutraal

Welke kleuren je van jouw kabelboom moet hebben (deze komen waarschijnlijk niet overeen met die van Starlane) kan je weer vinden op de draadboom tekening in het werkplaatshandboek.

Als je alle draden juist met elkaar verbonden hebt dan gebruik het witte draadje om de gear indicator in te leren. Het witte draadje houd je tegen het frame aan en daarmee activeer je een functie (zie handleiding). Het tegen het frame aan houden is net alsof je op een knopje drukt. Dit is de goedkopere manier.

Ik vermoed dat je de motor op bok moet zetten en zo alle versnellingen moet doorlopen en dan bij een bepaald rpm het draadje tegen het frame houden totdat je bij 6 bent.

Ik heb zelf een goedkope Chinese van Ebay die op die manier werkt. Die van Starlane is wat chiquer.
FOR 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 HONDA CBR600RR CBR600 RR Gear Indicator | eBay

Handleiding van de Starlane pagina
http://www.starlane.com/ftp/manuali/Engear10_ItaIng.pdf

Vrij simpel alleen het zoeken van de juiste draadjes en het solderen kost wat tijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan