Brandend olielampje bij warme motor

jansengcj

Rookie
13 mei 2007
11
0
Haarlem
Hallo mede r1100s-ers,

Sinds korte tijd ook in bezit van zo'n heerlijk sturende mooie fiets.

Helaas gaat mij olielampje branden bij warme motor. Er zit voldoende olie in. Heb olie afgetapt, geen ijzerdeeltjes gevonden. Ik gebruik als olie 10w40, half synthetisch.

Iemand tips or tricks?

Groeten, Gerard
 
Nu ben ik absoluut geen technisch wonder hoor, maar mijn gedachte is-> oliedruklampje -> voldoende olie dus dat is het niet -> oliepomp? Dat is wat uiteindelijk voor de druk moet zorgen toch?

En verklaring voor koude motor, koud is de olie dikker dus een slecht functionerende pomp heeft met de dikke olie nog genoeg druk, maar met de dunne warme olie niet?
 
Laatst bewerkt:
2-1.jpg


1.jpg


Details over de montage gaan over de K-serie. ;)
 
Hahaha, waar komt die pagina uit vandaan?

Oud nederlands? Oliedrukverklikkerlicht? Kan het nog langer?

En cartridgefilters zoals ook gebruikt op de K100/75/1100 zijn gewoon voorzien van een bypass valve dus ik begrijp niet helemaal wat het oliefilter te maken heeft met een gebrek aan oliedruk.

WD40 op een rubber onderdeel? Dacht het niet...
 
...en punt 8:
Blijft het lampje dan nog branden, de motor is versleten, vervang het motorblok!
:+

dat staat al aan het eind van punt 2 :Y
Hahaha, waar komt die pagina uit vandaan?

Oud nederlands? Oliedrukverklikkerlicht? Kan het nog langer?

En cartridgefilters zoals ook gebruikt op de K100/75/1100 zijn gewoon voorzien van een bypass valve dus ik begrijp niet helemaal wat het oliefilter te maken heeft met een gebrek aan oliedruk.

WD40 op een rubber onderdeel? Dacht het niet...

motoroliedrukverklikkerlichtlampfitting :Y

Nu nog een poging tot een nuttige bijdrage :
lubricating_circuit1192660933.gif
 
Laatst bewerkt:
En cartridgefilters zoals ook gebruikt op de K100/75/1100 zijn gewoon voorzien van een bypass valve dus ik begrijp niet helemaal wat het oliefilter te maken heeft met een gebrek aan oliedruk.

WD40 op een rubber onderdeel? Dacht het niet...
Kan dat bypass systeem ook niet falen? :)
Ik spuit siliconenspray op rubber delen.
En ik begrijp niet wat het voordeel is van siliconenvrije sprays?
(wat wel eens op de verpakking staat)
 
wd40 droogt toch rubber uit ? wat los staat van het al dan niet bevatten van siliconen ?
maar bij voorbaat excuus als ik voor mijn beurt praat en het weer eens helemaal anders interpreteer als dat het bedoelt is.
zie je niet zo vaak hier.
gebeurt wel hoor.

beiden en allen hier ook nog de beste wensen voor dit jaar , hoe lang mag dat nog eigenlijk ?
 
Waarschijnlijk ik zit er totaal naast maar vroeger had ik met mijn oude bmw auto ook een olielampje dat brande als de olie warmer werd, bij deze motoren zaten alu plugjes in de tuimelaaras, op de tekening boven zie ik ook zoiets.
Misschien het controleren waard.

Edit, een van de plugjes was er dus half uitgerold
 
Laatst bewerkt:
wd40 droogt toch rubber uit ? wat los staat van het al dan niet bevatten van siliconen ?
maar bij voorbaat excuus als ik voor mijn beurt praat en het weer eens helemaal anders interpreteer als dat het bedoelt is.
Ja het staat los van elkaar en opent dus gelijk een nieuwe vraag. :+
zie je niet zo vaak hier.
gebeurt wel hoor.
_O-
 
...en punt 8:
Blijft het lampje dan nog branden, de motor is versleten, vervang het motorblok!
:+

Daarom vroeg ik ook naar de km. stand. Ik wou niet gelijk vragen "is het misschien een uitgewoond hok".

Oud nederlands? Oliedrukverklikkerlicht? Kan het nog langer?

motoroliedrukverklikkerlichtlampfitting :Y

Motoroliedrukverklikkerlichtlampfittinghoudertje. Wie volgt?
 
Laatst bewerkt:
Daarom vroeg ik ook naar de km. stand. Ik wou niet gelijk vragen "is het misschien een uitgewoond hok".Motoroliedrukverklikkerlichtlampfittinghoudertje. Wie volgt?

SportMotoroliedrukverklikkerlichtlampfittinghoudertjestang.

inderdaad mooi tijdverdrijf tot TS dat dingetje schoon heeft gemaakt en wd39+1 loos heeft teruggemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan