Afdraaien schrijfrem(?)

Pol-92

MF'er
8 mei 2012
163
6
Beste mede-forummers,

Vanwege een velg-swap in mijn motor loop ik tegen een probleem aan.

De diameter van de originele remschijf is 265mm, van de velg die erin gekomen is, is de diameter 275mm. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om er 10mm af te frezen.

Mocht dit mogelijk zijn, woont er dan misschien iemand in de buurt van Zutphen die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt! :)
 
Ik zou 't anders doen om 'm zelf af te draaien op beunmanier.
-Schijf ergens in vastzetten waarin hij wel goed kan draaien (kan ook 't wiel zijn, maar velg kan schade oplopen...). Goed centreren!
-teken de dikte die je wilt bereiken af op de schijf
-dan idd een haakse slijper nemen en die vastzetten op een verschuifbaar blok
-zorg dat slijpschijf net tegen de schijf afkomt
-draai nu je wiel een rondje en de haakse slijper doet zijn werk. Doordat de remschijf ronddraait om een vast punt zal je remschijf netjes gelijk worden geslepen
-eenmaal rond weer de haakse slijper iets bijstellen, etc...

af gewoon ergens brengen om af te draaien natuurlijk :)
of een bracket maken/zoeken (ebay?)
 
Laatst bewerkt:
Remschijf ligt bij een metaalbewerkingsbedrijf inmiddels. Bedankt voor de reactie's allemaal.

(en dan gedoe met haakse slijper etc. daar begin ik niet aan :) , dat laat ik over aan de professionele beunhazen )
 
Ik zou 't anders doen om 'm zelf af te draaien op beunmanier.
-Schijf ergens in vastzetten waarin hij wel goed kan draaien (kan ook 't wiel zijn, maar velg kan schade oplopen...). Goed centreren!
-teken de dikte die je wilt bereiken af op de schijf
-dan idd een haakse slijper nemen en die vastzetten op een verschuifbaar blok
-zorg dat slijpschijf net tegen de schijf afkomt
-draai nu je wiel een rondje en de haakse slijper doet zijn werk. Doordat de remschijf ronddraait om een vast punt zal je remschijf netjes gelijk worden geslepen
-eenmaal rond weer de haakse slijper iets bijstellen, etc...

af gewoon ergens brengen om af te draaien natuurlijk :)
of een bracket maken/zoeken (ebay?)


Sta je er ook bij stil dat de slijpschijf misschien wel harder slijt dan er materiaal van de schijf genomen wordt?
Hoe wil je dat corrigeren?
 
Remschijf ligt bij een metaalbewerkingsbedrijf inmiddels. Bedankt voor de reactie's allemaal.

(en dan gedoe met haakse slijper etc. daar begin ik niet aan :) , dat laat ik over aan de professionele beunhazen )
Dan blijf je dus je hele leven dingen wegbrengen. Geeft niets, daar eten ook weer mensen brood van. Het is een keuze.
 
Thunderace achterrem gemoderniseerd met een R6 remklauw.. Moest de schijf wel een cm kleiner.
Cirkel erop met een marker, het overtollige deel weggeslepen me een haakse slijper.
r6cal.jpg


Is natuurlijk nooit echt rond, maar met het rijden/remmen merk je dat echt niet.

finiR6.jpg
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij ook wel te doen, ik zou wel een goede steun maken waar je de slijpschijf op kunt laten rusten. en mischien een losse motor om het wiel aan te drijven d.m.v. een rol tegen de band of zo.

edit: ik had niet gezien dat er ook een 2e pagina was :+
ik zou denk ik wel een lamellen schuurschijf nemen.
 
Laatst bewerkt:
Thunderace achterrem gemoderniseerd met een R6 remklauw.. Moest de schijf wel een cm kleiner.
Cirkel erop met een marker, het overtollige deel weggeslepen me een haakse slijper.
[afbeelding]

Is natuurlijk nooit echt rond, maar met het rijden/remmen merk je dat echt niet.

[afbeelding]

F*ck*ng H*ll ;(

Ik hou ook wel van een beetje knutselwerk maar dit is echt om te janken ;(
 
Met oplossingen als van motox snap je ineens waarom er een APK voor motoren moet komen.
Levensgevaarlijk dit en waarom, want mooier is het niet geworden. Klauw lijkt ook niet echt stevig vast te zitten met die inbus bovenop. Als hij een beetje beweegt hapt de klauw in de schijf, heb je met 180kmph een blokkerend achterwiel en is het einde verhaal.

Verkeerde zuinigheid dit imo
 
Je lagers krijgen wel giga op hun flikker als dat ding in onbelans is, zowel brug als wiellagers, maar goed tis gelukkig niet mijn motor/leven :+

Valt reuze mee, je kunt namelijk het wiel immers nog steeds balanceren nietwaar?
Bovendien zit de remschijf dichter bij de as dan bv. de band, dus een gewichtsverschil telt niet zo zwaar.
Bij auto's wordt bijvoorbeeld niet eens de naaf/remschijf/trommel meegebalanceerd.

Ter geruststelling, nadien heb ik ook een R6 remschijf gemonteerd, deze is dunner en lichter dan die van de R1/Thunderace.
Al met al scheelt het bijna een kilo aan onafgeveerd gewicht.
 
In 3 dagen afwezigheid gaat het redelijk los hier. :)

Ding is inmiddels afgedraaid door de plaatselijke metaalbewerkers.

Allen bedankt voor de info en het vermaak :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan