Afdraaien schrijfrem(?)

Pol-92

MF'er
8 mei 2012
163
6
Beste mede-forummers,

Vanwege een velg-swap in mijn motor loop ik tegen een probleem aan.

De diameter van de originele remschijf is 265mm, van de velg die erin gekomen is, is de diameter 275mm. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om er 10mm af te frezen.

Mocht dit mogelijk zijn, woont er dan misschien iemand in de buurt van Zutphen die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt! :)
 
Is het niet verstandiger om een paar schijven aan te schaffen welke wél bij je fiets horen?

Je kunt zo'n schijf uiteraard kleiner maken qua diameter maar hoe ga je om met de dikte en de off-set ten opzichte van de originele schijven en velg (én dus de klauw)?
 
Laatst bewerkt:
Omspaken is geen optie. Een andere velg pasmaken leek mij de goedkoopste optie. Ook omdat de remschijf van het originele wiel compleet op was. Originele velg is ook niet meer aanwezig.
 
De remschijf moet niet naar buiten. Althans zover ben ik nog niet :) dat valt op te lossen met een bracket oid. Het gaat on de diameter van de remschijf.

Oude schijf op zetten past niet, en die is aan het eind van z'n latijn.
 
ik heb het wel gedaan bij mijn achterschijf.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
De remschijf moet niet naar buiten. Althans zover ben ik nog niet :) dat valt op te lossen met een bracket oid. Het gaat on de diameter van de remschijf.

Oude schijf op zetten past niet, en die is aan het eind van z'n latijn.
Dat bedoel ik ook. Kijk naar onderstaand plaatje. De gele vorkpoten zijn van een Suzuki DRZ. Daar is een BMW klauw opgehangen met de zwarte brackets. Zo kun je de klauw naar buiten brengen voor een grotere diameter schijf.
full
 
Als je het zelf wil doen en een beetje tijd hebt
Wiel in de vork zetten , zorgen dat het kan draaien , haakseslijper met lamellen schijf erop
Wiel gaat als een malle draaien en overal wordt het zelfde afgeslepen
Weet het lijkt een beetje houtje touwtje maar het werkt, heb zo ook een schijf een paar mm kleiner gemaakt
 
Als je het zelf wil doen en een beetje tijd hebt
Wiel in de vork zetten , zorgen dat het kan draaien , haakseslijper met lamellen schijf erop
Wiel gaat als een malle draaien en overal wordt het zelfde afgeslepen
Weet het lijkt een beetje houtje touwtje maar het werkt, heb zo ook een schijf een paar mm kleiner gemaakt
Haha, dan ben je echt een uber beunhaas.... dan kun je hem beter gewoon afdraaien. dat ding word nooit rond als je er met de slijptol op gaat hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan