Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

2zjfbpx.png

Wie o wie kan mijn helpen.
Ik heb nieuwe dempers gekocht g&g moto2.
Voor mijn z1000 2015 maar het geluid word tegen gehouden door mijn katalysator.
Nu wil maatje van mijn dat ding er uit halen.
Weet iemand waar die precies zit.
volgens mijn tussen lambda sensor en die vierkantedoos
Maar weet het niet zeker.
En moet je ook die vierkante doos er onderweg halen of kan dat gewoon laten zitten.
 
Je kan er wel een paar mm vanaf de buitenzijde afdraaien, beste oplossing is en blijft een vliegwiel van een ZX9R inclusief deksel en trafo. Let er wel op dat je aan koppel inleverd, daarintegen win je opspoelsnelheid (minder massatraagheid) en pakt in mijn optiek de motor beter op.

Ik wilde het bewust low budget doen, en daarom laten afdraaien en balanceren.
Dit kan ik kosteloos laten doen.
Ik wil er 10mm in doorsnede vanaf laten afnemen, maw: 5mm afdraaien.
 
Schuuropruiming:
Voor gratieZzzz.
Achterwiel Z750 (2007) inclusief lagers, tandwieldrager, tandwiel en losse achterband pp2ct met 40% profiel.
Achterwiel is gespoten door de vorige eigenaar met een spuitbus, waardoor de matte lak los laat. Wat schuurwerk of andere bezigheidstherapie kan ervoor zorgen dat je een mooi 100% recht reservewiel op je nachtkastje kan zetten. Af te halen vlak onder Groningen (Eelde)
Gaat om het linker wiel, waar dan nu de achterband er los van is.
full
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden met de 750 2 volle jaren lang door gereden. Was best relaxed. Dan moet ik zeggen dat ik geen auto had toen.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond alle :)

Wat voor Pijp hebben jullie onder de Z800?

Rij zelf een Akraprovic zonder demper.. maar vind hem toch nog niet zo hard klinken... t mag allemaal wel een stukje luider ! iemand een beter alternatief ?
 
Goede avond alle :)

Wat voor Pijp hebben jullie onder de Z800?

Rij zelf een Akraprovic zonder demper.. maar vind hem toch nog niet zo hard klinken... t mag allemaal wel een stukje luider ! iemand een beter alternatief ?
zonder demper en nog niet luid genoeg :+ :+ :+ :+ :+
 
Goede avond alle :)

Wat voor Pijp hebben jullie onder de Z800?

Rij zelf een Akraprovic zonder demper.. maar vind hem toch nog niet zo hard klinken... t mag allemaal wel een stukje luider ! iemand een beter alternatief ?
Ja Sp Engineering big bore zelfs met db killer vind ik die al best hard, zonder durf ik er niet eens mee te rijden
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren de gelukkig eigenaar van een z750 uit 2007. Viel me alleen wel op dat de duo seat wel op slot gaat maar hij lijkt niet helemaal af te sluiten, hij kan een beetje bewegen/rammelen als hij dicht zit. Hij zit verder wel op slot maar lijkt me dat dit niet helemaal wenselijk is. Iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?
 
Wie o wie kan mijn helpen.
Ik heb nieuwe dempers gekocht g&g moto2.
Voor mijn z1000 2015 maar het geluid word tegen gehouden door mijn katalysator.
Nu wil maatje van mijn dat ding er uit halen.
Weet iemand waar die precies zit.
volgens mijn tussen lambda sensor en die vierkantedoos
Maar weet het niet zeker.
En moet je ook die vierkante doos er onderweg halen of kan dat gewoon laten zitten.


He Alex,

Er zitten 2 kats in, één vlak na de sonde, en één vlak voor en iets in de voordemper (4kante doos).
 
Sinds gisteren de gelukkig eigenaar van een z750 uit 2007. Viel me alleen wel op dat de duo seat wel op slot gaat maar hij lijkt niet helemaal af te sluiten, hij kan een beetje bewegen/rammelen als hij dicht zit. Hij zit verder wel op slot maar lijkt me dat dit niet helemaal wenselijk is. Iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Ik had hetzelfde issue en had ronde rubbertjes om de twee punten gedaan, zodat hij beter contact heeft en afsluit. Verder had ik om de plastig 'haak' een krimpkousje gedaan, zodat ook die wat dikker is en strakker zit. Dat heeft voor mij goed geholpen om het rammelen van de duo zitting tegen te gaan.
De motor heb ik inmiddels niet meer, dus ik kan je geen foto's laten zien.
 
Strijders,

Vandaag bij het poetsen, kwam ik achter het volgende...

360.jpg


Hier baal ik natuurlijk wel van, wie zou er niet van balen!?

Nu mijn vraag, heeft iemand nog de originele spiegel(s) liggen van een Z1000 (of Z750 natuurlijk, als dat dezelfde zijn) uit 2007 t/m 2009. En wil die eventueel verkopen?
Eigenlijk hoef ik alleen de linker spiegel te vervangen, want rechts is niet kapot gelukkig!

:]
 
Laatst bewerkt:
Vorige week eigenaar geworden van deze prachtige kawasaki z1000 van 2013. Na verschillende supersports te hebben gereden waaronder een Yamaha r6 van 2000, r6 van 2006, r1 van 2005 en een Ktm rc8 van 2008 toch de overstap gemaakt naar een nakedbike.
full
 
Hoi Tim dus als ik het goed begrijpt zit er 1 voor de sonde en er een na dus die sonde zit precies in het midden🤔


Nee allebei na de sonde. 1tje vlak er na en dan een stukje niks, en dan begint vlak voor het 4kante blok 2de en gaat iets door in het 4kante blok. je kan het ook een beetje zien aan de lasnaden.

Hier onder in de filmpjes zie je waar die bij de middendemper zit.


 
Als oud z-rijder, die hier nog veel mee leest en kijkt, zeg ik: Mooie bike, Peter. Veel plezier er mee, en dat gaat wel lukken denk ik. ;) :]

Vorige week eigenaar geworden van deze prachtige kawasaki z1000 van 2013. Na verschillende supersports te hebben gereden waaronder een Yamaha r6 van 2000, r6 van 2006, r1 van 2005 en een Ktm rc8 van 2008 toch de overstap gemaakt naar een nakedbike.[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Vorige week eigenaar geworden van deze prachtige kawasaki z1000 van 2013. Na verschillende supersports te hebben gereden waaronder een Yamaha r6 van 2000, r6 van 2006, r1 van 2005 en een Ktm rc8 van 2008 toch de overstap gemaakt naar een nakedbike.[afbeelding]

Ik had hem al op facebook gespot :)

Supermooie fiets veel plezierige km's gewenst, kijkend naar de fiets gaat dat helemaal goedkomen!! :]
 
Een vraagje voor de Z1000 (2008) rijders onder ons. :W
Op welke banden rijden jullie? (om maar weer eens een banden-discussie op te starten) 8-)
Ik rij momenteel met Michelin Pilot Power 3, maar ik vind deze band een beetje "glijerig".
Krijg niet echt het vertrouwen in deze band ondanks dat ik al jaren op Michelin rijd.
Dit waren dan de oudere Michelin Pilot Power 2CT.
Ik zit nu zelf te denken om er Metzeler M7RR op te leggen.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Andere suggesties zijn ook welkom.
 
Een vraagje voor de Z1000 (2008) rijders onder ons. :W
Op welke banden rijden jullie? (om maar weer eens een banden-discussie op te starten) 8-)
Ik rij momenteel met Michelin Pilot Power 3, maar ik vind deze band een beetje "glijerig".
Krijg niet echt het vertrouwen in deze band ondanks dat ik al jaren op Michelin rijd.
Dit waren dan de oudere Michelin Pilot Power 2CT.
Ik zit nu zelf te denken om er Metzeler M7RR op te leggen.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Andere suggesties zijn ook welkom.

Ik rij nu met continental roadattack 2 evo. Heerlijk stabiele band die veel vertrouwen geeft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan