Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Beste Darksight,

Ik heb zelf een 2010 Z1000 en heb mijn Garmin Zumo 590 met een RAM mount gemonteerd. Ik heb een RAM-mount bout gekocht en die gemonteerd op de plaats van één van de bouten die het stuur vasthouden.

Foto:

[afbeelding]

Niet helemaal goed te zien op de foto, maar kan nét mijn motor op contact zetten en tevens nét op de tellers kijken.

Wat zijn dit voor mooie tasjes? ben op zoek naar zo iets.
Bedankt :)

Edit:
Heb ze al gevonden. vraag me alleen af of die klittenband goed blijft zitten.... of gaat dit na een tijdje niet meer vast blijven zitten?
 
Laatst bewerkt:
Die tassen zijn van SW-Motech. Heb ze op mijn Honda Hornet gehad en heb na de aankoop van mijn Z1000 nieuwe beugeltjes gekocht.
Klittenband is me nog niet losgekomen, heb er wel altijd een snelbinder omheen gedaan voor de zekerheid :P
Los van de motor komen ze toch niet, ze kunnen enkel omlaag gaan hangen, ze zitten bij de duo voetstep vastgeklikt aan de motor.
 
Vind het wel mooie tasjes.. Als ik op de site goed zie moet ik de tas over 2 stangen heen schuiven klopt dat? En deze worden aan de bovenkant alleen aan elkaar bevestigen door middel van die klittenband.
Die snelbinder is inderdaad zo gek nog niet.
 
Geen ervaring met een duo Hartgere87, denk dat het wel te doen is maar niet comfortabel, voor de bijrijder dan:P hij of zij zit immers op de verbinding van de tassen.


Die stangetjes zijn ook binnen enkele seconden demontabel waardoor ze niet in de weg zitten als je zonder tassen rijd.

Kawaz800 dat klopt idd! vandaar dat ze ook zo goed als niet los kunnen komen van de motor. alhoewel de klittenband van goede kwaliteit is, het betreft immers klittenband over de hele lengte en breedte van de 'verbinding'. Heb nog niet ervaren dat deze los gegaan is of losser is gaan zitten.
En ook met tassen over de Duitse AUTOBAHN met 220+ is geen probleem :D
 
Na een zoektocht en verschillende proefritjes (honda, mv agusta, ducati en kawasaki) heb ik vandaag besloten een kawa te gaan aanschaffen

Morgen komt het demo model de z900 binnen bij motoport in echt en kan er proefgereden worden.

Ik zit nog heel erg in twijfel of ik een z800, een z900 of een z1000 ga aanschaffen maar het word op korte termijn een kawa!

Misschien is de keuze na de proefrit van morgen al gemaakt!
 
2nal6d0.jpg


Bij deze mijn Ztje, is een Z750 uit 2008, limited edition, helemaal antraciet, met rizoma spiegels, bar ends,
olie reservoirs, Z radiator cover, power commander en LeoVince SBK uitlaat zonder killer.
Iemand enig idee waar ik goedkope carbon look heel guards kan kopen? Heb ze ooit hier op het forum voorbij
zien komen, maar kan ze niet meer vinden. Degene op ebay zijn allemaal 80+ euro....
 
Heren, ik heb HIER een hagelnieuwe ViziTec SupaBrake II te koop staan.
HIER een voorbeeld filmpje.

Dit plug-en-play module plaats je tussen de stekkers van je achterlicht in.

Elke keer als je nu remt, zal je achterlicht knipperen om zodoende extra op te vallen.
Module is geavanceerd, als hij merkt dat je bijvoorbeeld file rijdt (c.q. meerdere keren remmen binnen een bepaalde tijd) dan licht je remlicht normaal op zonder te knipperen.

Module was verkeerd geleverd en past niet op mijn Zedje, vermoedelijk past hij wel op een 2007-2008 model, graag controleren of je dezelfde stekker hebt.
 
[afbeelding]

Bij deze mijn Ztje, is een Z750 uit 2008, limited edition, helemaal antraciet, met rizoma spiegels, bar ends,
olie reservoirs, Z radiator cover, power commander en LeoVince SBK uitlaat zonder killer.
Iemand enig idee waar ik goedkope carbon look heel guards kan kopen? Heb ze ooit hier op het forum voorbij
zien komen, maar kan ze niet meer vinden. Degene op ebay zijn allemaal 80+ euro....

Je zou hier kunnen kijken, of anders hier. Succes!!!
 
[afbeelding]

Bij deze mijn Ztje, is een Z750 uit 2008, limited edition, helemaal antraciet, met rizoma spiegels, bar ends,
olie reservoirs, Z radiator cover, power commander en LeoVince SBK uitlaat zonder killer.
Iemand enig idee waar ik goedkope carbon look heel guards kan kopen? Heb ze ooit hier op het forum voorbij
zien komen, maar kan ze niet meer vinden. Degene op ebay zijn allemaal 80+ euro....
Dit is geen limited edition, die komen uit 2012 en hebben ook een bugspoiler of het 2010 model maar die is wit en met Akrapovic uitlaat
 
Kennis heeft vorige week een Z900 besteld, ik was mee geweest om te kijken. Grijs met mooi groen frame, levertijd 2 weken. Bij meerdere dealers uit voorraad leverbaar. De zwarte schijnt moeilijk leverbaar te zijn. Bij de intro dag en bij dealers al een 10-tal mensen gesproken die een Z900 hebben besteld. Lagere zithoogte / gewicht was de reden om voor de Z900 te gaan ipv de Z800. De Z1000 was nieuw buiten budget. Proefrit van de Z900 was goed bevallen, andere kanshebber was de MT-09.

Voor de Z900 is de Akra uitlaat moeilijk leverbaar (met performance pakket). Verder nog weinig aftermarket accessoires te vinden specifiek voor de Z900.....


Na een zoektocht en verschillende proefritjes (honda, mv agusta, ducati en kawasaki) heb ik vandaag besloten een kawa te gaan aanschaffen

Morgen komt het demo model de z900 binnen bij motoport in echt en kan er proefgereden worden.

Ik zit nog heel erg in twijfel of ik een z800, een z900 of een z1000 ga aanschaffen maar het word op korte termijn een kawa!

Misschien is de keuze na de proefrit van morgen al gemaakt!
 
Zaterdag m'n "nieuwe" (voor mij dan) Z1000 op mogen halen! Het weer was goed dus heb direct wat kilometertjes kunnen maken :] Vooralsnog kan ik niet anders zeggen dan dat ik er erg blij mee ben!

Direct maar even voorstellen. Naam is Peter, 30 jaar oud en woon in het oosten van het land (tussen Zwolle en Deventer). Kom van een KTM Superduke af en had me voorgenomen weer voor een 2-cil te gaan. Na een tweetal teleurstellende proefritten op een Ducati Streetfighter toch eens een proefrit op de Z1000 gemaakt. Het heerlijke geluid uit het full Akra systeem en de comfortabele zithouding gaven mij direct een glimlach op m'n gezicht! En dus voor de Z1000 gegaan.

De Z is al voorzien van een full Akra systeem + power commander. Daarnaast is de taartschep er al af en is een led achterlicht met geïntegreerde knipperlichten gemonteerd. Zelf heb ik er al een set Rizoma handvatten en spiegels aan geknutseld 8-)

En dan nu wachten op goed weer!

Fototje:
full
 
Bij deze ook mijn Z800e (35kw helaas '( )

net de eerste 1500km erop zitten en ben helemaal verliefd

Ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Koen en rij in de omgeving van Meppel en Zwolle.
Dit is mijn eerste echte motor sinds ik van de crossers ben afgestapt.

Gelukkig heeft de vorige eigenaar er goed voor gezorgd en zit er al een akra systeem, korte kentekenplaat houder en wat baracuda extraatjes op (al gaan de spiegels nog wel vervangen worden)

Beste foto die ik op het moment heb er maar over bijgevoegd 8-)
Fa0Lovk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen limited edition, die komen uit 2012 en hebben ook een bugspoiler of het 2010 model maar die is wit en met Akrapovic uitlaat

Mmm toch raar dan dat op mn kentekenbewijs staat dat hij uit 2008 komt en er op de radiatorkappen "limited edition" staat. Had ooit een Duitse site gevonden die dit bevestigde, kan hem helaas alleen niet meer vinden.
 
Vandaag nog een klein stukje op de z gereden. Bij het wegrijden hoorde ik af en toe ik een wat schurend (piepend, metaal-achtig) geluid. Eerst dacht ik dat het de voorvork was die uit z'n veren kwam. Bij beter luisteren komt het achter de koppelingsdeksel weg. Het is dus voornamelijk bij het wegrijden, op het moment dat ik de koppeling los laat (slippende koppeling).

Ik heb nog een half jaar garantie dus dat is het probleem niet. Dacht vraag het toch eerst hier eens even. Wellicht maak ik me druk om niets.

Dus, iemand enig idee?
 
Mmm toch raar dan dat op mn kentekenbewijs staat dat hij uit 2008 komt en er op de radiatorkappen "limited edition" staat. Had ooit een Duitse site gevonden die dit bevestigde, kan hem helaas alleen niet meer vinden.
In 2012 is wel een limited edition met de antraciet geweest misschien kappen van dat bouwjaar erop, wat wel apart zou zijn aangezien originele losse kappen knetterduur zijn.
 
Vandaag nog een klein stukje op de z gereden. Bij het wegrijden hoorde ik af en toe ik een wat schurend (piepend, metaal-achtig) geluid. Eerst dacht ik dat het de voorvork was die uit z'n veren kwam. Bij beter luisteren komt het achter de koppelingsdeksel weg. Het is dus voornamelijk bij het wegrijden, op het moment dat ik de koppeling los laat (slippende koppeling).

Ik heb nog een half jaar garantie dus dat is het probleem niet. Dacht vraag het toch eerst hier eens even. Wellicht maak ik me druk om niets.

Dus, iemand enig idee?

Geen idee...
Maar als je nog garantie hebt zou ik gewoon even naar de dealer rijden. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan