Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hallo mensen,

begin januari heb ik een Z800 uit 2014 gekocht met 2800 km op de teller. Hier wil ik een paar dingen aan veranderen/toevoegen en vroeg mij af wat jullie ervaringen & adviezen hiermee zijn.

- De achterrem vond ik nogal heel erg tegen vallen dus heb ik een staal omvlochten remkabelset van Hel besteld voor de voor remmen en de achterrem. Op de motorbeurs stond er een kraam van dus ben ik daar even langs gewipt voor de nodige informatie en het bestellen. Misschien leuk om een kleine how to van te maken als ik ze erop sleutel? :)

- Ik wil er iets van valblokken/framesliders op. Van Kawasaki zelf zijn ze te leveren maar ook gelijk flink aan de prijs... (195,50 euro) Klikkerdeklik Wat voor iets hebben jullie erop zitten?

- Het is een naked bike en je hebt dus niets aan ruimte om mee te nemen. Zo heb je dus ook geen ruimte voor een schijfremslot. Nu heeft Abus een mooie oplossing om een bevestigingspunt aan de motorfiets te schroeven. Klikkerdeklik Het lastige is alleen waar precies gaan we deze bevestigen?... Zelf zat ik te denken op de underseat, 2 gaatjes boren en vastbouten. Ik weet alleen niet hoeveel water en vuil dit gaat opvangen daar.

Morgen als het een beetje weer is de motor wassen, foto's schieten en eventjes hier delen. Een plaatje blijft meer dan 1000 woorden zeggen!

Groetjes,

Tony
 
Hallo mensen,

begin januari heb ik een Z800 uit 2014 gekocht met 2800 km op de teller. Hier wil ik een paar dingen aan veranderen/toevoegen en vroeg mij af wat jullie ervaringen & adviezen hiermee zijn.

- De achterrem vond ik nogal heel erg tegen vallen dus heb ik een staal omvlochten remkabelset van Hel besteld voor de voor remmen en de achterrem. Op de motorbeurs stond er een kraam van dus ben ik daar even langs gewipt voor de nodige informatie en het bestellen. Misschien leuk om een kleine how to van te maken als ik ze erop sleutel? :)

- Ik wil er iets van valblokken/framesliders op. Van Kawasaki zelf zijn ze te leveren maar ook gelijk flink aan de prijs... (195,50 euro) Klikkerdeklik Wat voor iets hebben jullie erop zitten?

- Het is een naked bike en je hebt dus niets aan ruimte om mee te nemen. Zo heb je dus ook geen ruimte voor een schijfremslot. Nu heeft Abus een mooie oplossing om een bevestigingspunt aan de motorfiets te schroeven. Klikkerdeklik Het lastige is alleen waar precies gaan we deze bevestigen?... Zelf zat ik te denken op de underseat, 2 gaatjes boren en vastbouten. Ik weet alleen niet hoeveel water en vuil dit gaat opvangen daar.

Morgen als het een beetje weer is de motor wassen, foto's schieten en eventjes hier delen. Een plaatje blijft meer dan 1000 woorden zeggen!

Groetjes,

Tony
Kan die niet gewoon onder het zadel vaak wil dat nog net ?
of heeft dat ding nog minder ruimte dan Z750 uit 2005 :X
 
full


@Spanky, toen ik mijn Z800 kocht zat dit slot tegen de zijkant bevestigd. Volgens mij op een punt waar normaal ook een bout zit.

Wim ter Braake in Nijeveen verkoopt ze sowieso.
 
Kan die niet gewoon onder het zadel vaak wil dat nog net ?
of heeft dat ding nog minder ruimte dan Z750 uit 2005 :X

Je kan zo ongeveer 3 pennen en een sleutel kwijt onder het buddy zitje, echt veel ruimte is er dus niet :+

full


@Spanky, toen ik mijn Z800 kocht zat dit slot tegen de zijkant bevestigd. Volgens mij op een punt waar normaal ook een bout zit.

Wim ter Braake in Nijeveen verkoopt ze sowieso.

Ik zal eens googlen & kijken. De pest is dat het wel een ART 4 slot moet zijn ivm de verzekering en diefstal. Ik kan dus niet ieder willekeurig slot uitzoeken ;)
 
Hallo mensen,

begin januari heb ik een Z800 uit 2014 gekocht met 2800 km op de teller. Hier wil ik een paar dingen aan veranderen/toevoegen en vroeg mij af wat jullie ervaringen & adviezen hiermee zijn.

- De achterrem vond ik nogal heel erg tegen vallen dus heb ik een staal omvlochten remkabelset van Hel besteld voor de voor remmen en de achterrem. Op de motorbeurs stond er een kraam van dus ben ik daar even langs gewipt voor de nodige informatie en het bestellen. Misschien leuk om een kleine how to van te maken als ik ze erop sleutel? :)

- Ik wil er iets van valblokken/framesliders op. Van Kawasaki zelf zijn ze te leveren maar ook gelijk flink aan de prijs... (195,50 euro) Klikkerdeklik Wat voor iets hebben jullie erop zitten?

- Het is een naked bike en je hebt dus niets aan ruimte om mee te nemen. Zo heb je dus ook geen ruimte voor een schijfremslot. Nu heeft Abus een mooie oplossing om een bevestigingspunt aan de motorfiets te schroeven. Klikkerdeklik Het lastige is alleen waar precies gaan we deze bevestigen?... Zelf zat ik te denken op de underseat, 2 gaatjes boren en vastbouten. Ik weet alleen niet hoeveel water en vuil dit gaat opvangen daar.

Morgen als het een beetje weer is de motor wassen, foto's schieten en eventjes hier delen. Een plaatje blijft meer dan 1000 woorden zeggen!

Groetjes,

Tony

Bij de 750 kon je hem evt aan de voetsteun maken, waarbij de z1000 de andere uitlaat zit. Zoals bij Nijeveen is ook een oplossing, alleen waar monteer je dan de valbeugels....

Wellicht van SW-motech?? Optie 1 of optie 2
 
Laatst bewerkt:
Bij de 750 kon je hem evt aan de voetsteun maken, waarbij de z1000 de andere uitlaat zit. Zoals bij Nijeveen is ook een oplossing, alleen waar monteer je dan de valbeugels....

Wellicht van SW-motech?? Optie 1 of optie 2

Zoiets als optie 1 is het ook geworden. Ik heb voor een fractie van de prijs een setje op aliexpress besteld (+/- 25 euro incl. verzenden). Even kijken wat dit is, is het niks dan komt er wat anders op.

Wat betreft het slot denk ik dat het de Abus Sledg 77 wordt met de bijbehorende houder. Tijdens het wassen nog eens goed gekeken en als er niet genoeg ruimte is onder de underseat dan gaat hij op het achterspatbord. Deze is niet gelakt en gewoon plastic maar denk ik toch sterk genoeg om het gewicht hiervan te houden.

Foto's van de motor moet ik jullie helaas nog eventjes schuldig blijven, ik krijg ze niet geupload omdat ze te groot zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je kan zo ongeveer 3 pennen en een sleutel kwijt onder het buddy zitje, echt veel ruimte is er dus niet :+Ik zal eens googlen & kijken. De pest is dat het wel een ART 4 slot moet zijn ivm de verzekering en diefstal. Ik kan dus niet ieder willekeurig slot uitzoeken ;)
Dat is niet veel :X
Art 4 is de standaard tegenwoordig dus dat scheelt wel weer.
 
Heren.. (en dames?)

Ik rijd sinds enige tijd op een Honda CBR600. Dit is mijn eerste motor en ik ben mezelf dus in feite nog aan het orienteren betreft wat voor motor nu bij mij past. Ik voelde mezelf altijd al een beetje aangetrokken tot naked bikes maar na mijn lesmotor (ER6n) wilde ik toch iets met kuip. Zo geschiede dus.

Nu heb ik er bijna een jaartje op zitten met de CBR600 en na de motorbeurs begint het toch wel erg te kriebelen om de overstap naar naked te proberen. Ik heb op verschillende modellen gezeten maar qua prijs en looks kom je met naked bikes in mijn budget (rond de 4500) meestal toch wel weer uit bij Kawasaki. [ot]Of iemand hier moet een andere suggestie hebben maar dat lijkt me vloeken in de kerk :+ [/ot]

Anyhow, mijn oog is eigenlijk gevallen op de Z750 of Z1000 rond bj 2004-2005. Eigenlijk neig ik iets meer naar de 1000 (niet betreft vermogen, want dat heb ik op de CBR al voldoende naar mijn idee) maar qua looks (twee dempers vind ik gruwelijk :] ).

Vaak zie je in de startpost van deze topics aandachtspunten bij de betreffende motor maar dat kan ik hier niet vinden. Weten jullie toevallig of de Z1000 rond 2004-2005 bekende problemen heeft of dingen waar ik op moet letten tijdens de aankoop?

Dank!
 
Ik heb gelijk gekozen voor een Z1000. En als ik het overnieuw moest doen zou ik voor de 750 gaan.

Niet omdat de 1000 te veel is of te snel ofzo, maar als ik nu naar de nieuwe z800 kijk blijf ik een gevoel van een "downgrade" houden. Daarom zou ik eerder een 750 aanraden, daar kan ook een dubbele demper op, spruitstukken zijn gewoon wisselbaar.

Succes met je zoektocht!
 
Volgens mij heeft de z1000 niet echt problemen Jappen zijn erg betrouwbaar. De z1000 is een prima motor als opvolger van je cbr 600. De z750 kun je natuurlijk 2 dempers opzetten, maar zonde van je geld als de 1000 het standaard heeft.
 
Anyhow, mijn oog is eigenlijk gevallen op de Z750 of Z1000 rond bj 2004-2005. Eigenlijk neig ik iets meer naar de 1000 (niet betreft vermogen, want dat heb ik op de CBR al voldoende naar mijn idee) maar qua looks (twee dempers vind ik gruwelijk :] ).


Ik zit echt met exact het zelfde. Gaat denk ik toch een z750 worden. Heb namelijk pas een half jaar mijn rijbewijs en dan is er nog een volgende stap.
 
Anyhow, mijn oog is eigenlijk gevallen op de Z750 of Z1000 rond bj 2004-2005. Eigenlijk neig ik iets meer naar de 1000 (niet betreft vermogen, want dat heb ik op de CBR al voldoende naar mijn idee) maar qua looks (twee dempers vind ik gruwelijk :] ).


Ik zit echt met exact het zelfde. Gaat denk ik toch een z750 worden. Heb namelijk pas een half jaar mijn rijbewijs en dan is er nog een volgende stap.
Ik ben van CBR1100XX na een 750 gegaan geen moment spijt van.
Het is wat lichter en de zit is wat lager.
En datjes met mijn korte beentjes ook wel fijn. :P
 
Heren even een vraag, wat is een goede kettingspray.. m'n huidige kettingspray geeft zodra je gaat rijden 1 wirwar aan dunne sliertjes waardoor je achterbrug en velg onder de zooi komt te zitten. Moet toch iets beters zijn wat niet zo'n rommel geeft ;)
 
Heren even een vraag, wat is een goede kettingspray.. m'n huidige kettingspray geeft zodra je gaat rijden 1 wirwar aan dunne sliertjes waardoor je achterbrug en velg onder de zooi komt te zitten. Moet toch iets beters zijn wat niet zo'n rommel geeft ;)
Ik gebruik die van motorex.
Hier voor had ik de witte van putoline maar vindt de motorex toch beter.
Heb het idee dat het wat beter zit en het word bij mij tenminste geen klieder bende.
 
Heren even een vraag, wat is een goede kettingspray.. m'n huidige kettingspray geeft zodra je gaat rijden 1 wirwar aan dunne sliertjes waardoor je achterbrug en velg onder de zooi komt te zitten. Moet toch iets beters zijn wat niet zo'n rommel geeft ;)

Ik gebruikte S100. Daarvoor zat ik ook altijd te klooien met wat nou een beetje normaal bleef zitten. Uiteindelijk over gegaan naar een scotoiller en dat had ik veel eerder moeten doen.
 
Ik gebruikte S100. Daarvoor zat ik ook altijd te klooien met wat nou een beetje normaal bleef zitten. Uiteindelijk over gegaan naar een scotoiller en dat had ik veel eerder moeten doen.

Hier hetzelfde.
Altijd S100 kettingspray gebruikt waar ik nog steeds erg tevreden over ben.
Nu sinds een jaar een scotoiler, puur voor het gemak.
 
Hier ook S100.

Sinds vorige week een Scottoiler gekocht maar deze zit er nog niet op. Binnenkort is het spuiten en handmatig smeren dus verleden tijd.

Gaat een hoop gedoe schelen :)
 
Heren even een vraag, wat is een goede kettingspray.. m'n huidige kettingspray geeft zodra je gaat rijden 1 wirwar aan dunne sliertjes waardoor je achterbrug en velg onder de zooi komt te zitten. Moet toch iets beters zijn wat niet zo'n rommel geeft ;)

Ik spray de ketting altijd in na het rijden,, vlak voor dat je gaat rijden snap ik dat alles in de ronte geslingerd wordt. Weet niet hoe jij dat doet? :W
 
S100 witte kettingspray vliegt bij mij niet in de rondte als ik maar gesmeerd heb NA het rijden.

De action kettingspray daarentegen, al laat ik die na het rijden 48 uur drogen dan zit alles nog onder....

Belangrijkste vraag lijkt mij, welke spray heb je nu? En hoe (wanneer) breng je deze aan, en met welke interval(hoeveel KM laat je hem dus zitten)?
 
S100 witte kettingspray vliegt bij mij niet in de rondte als ik maar gesmeerd heb NA het rijden.

De action kettingspray daarentegen, al laat ik die na het rijden 48 uur drogen dan zit alles nog onder....

Belangrijkste vraag lijkt mij, welke spray heb je nu? En hoe (wanneer) breng je deze aan, en met welke interval(hoeveel KM laat je hem dus zitten)?

Gisteren even gekeken, deze is het;

full


Hoevaak smeer ik hem, doe dat niet echt op km's maar kijk na een ritje meestal even hoe die erbij staat en wordt zonodig gesmeerd ;)
 
Altijd na het rijden smeren. Dan is je ketting opgewarmd en blijft je spray beter zitten en heeft hij tijd om "op te drogen".
Zelf heb ik Bel Ray super clean chain lube. Kleurt wit op en trekt weinig stof/ zand aan.
 
Over de witte chain spray lees ik niets dan goeds. Wellicht toch een gevalletje, te enthousiast smeren?
 
Over de witte chain spray lees ik niets dan goeds. Wellicht toch een gevalletje, te enthousiast smeren?

Valt reuze mee volgens mij. Misschien ben ik ook wel iets te kritisch want kom van andere kettingsprays foto's tegen dat de hele achterkant onder de smeer zit, zelfs op de kappen.. zo erg is het bij mij weer niet. Afijn dan blijf ik mooi met deze smeren, zo erg is die nog niet blijkbaar ;)
 
Een vraagje voor de kenners!

Ik ben geïnteresseerd in een z1000 uit 2004. Op de fotos's van de motor is het koppelingsdeksel rood. Zadel is zwart en de tekst kawasaki op de tank is wit. De meeste die ik via google tegen kom met een rode afdek kap hebben een rood zadel en vaak ook de tekst op de tank in het rood.

Ik vraag me dus af of dit klopt of dat er mogelijk wat onderdelen uitgewisseld zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan