Koppakking steeds kapot

dboeckhout

Rookie
12 mrt 2014
12
0
breskens
Hallo nu heb ik het volgende probleem met mijn honda cr 125 uit 2003.
Er zit vhm, vforce en pro circuit op.
Telkens als ik klaar ben met rijden ga ik hem afspuiten en probeer hem dan te starten maar start niet.
Dan loop ik hem aan en gaat aan maar rookt dan heel veel.
Dus dan de kop dr af en de koppaking is lek.
Maar dit is al de 5x ofzo doe ik iets verkeerd of?
Ik hoor het graag
Mvg dennis
 
ik had ook een oring in de kop van mijn KR-1S
die was getjoent door iemand die ook zo een grote pipet had om 'uit te literen'? iig de compresieverhouding te controleren.
en avgas mengen :P
 
Goeie specificering Jan. Probeer nog eens?

Dus jij denkt dat een O-ring een verbrandingskamer af kan dichten?

ergens heb je gelijk : pakweg 95% wordt afgedicht gewoon doordat de pas-vlakken van de kop en cylinder gewoon op mekaar geperst worden door de koppbouten, maar die laatste procenten worden dus effektief door de O-ring afgedicht. in beide richtingen : zowel water als verbranding.
 
als je nu eens gewoon zou googelen, zou je merken dat iedereen die ook maar een beetje deftig bezig is met 2-takten, O-ringen gebruikt voor het afdichten van de kop. IEDEREEN. want het heeft alleen maar voordelen : ringen zijn dikwijls meermaals bruikbaar, dus op circuit even je kop eraf nemen om een snelle check te doen bv) is doodnormaal.
je squish blijft altijd hetzelfde, hangt niet af van de dikte van de koppakking
O-ringen zijn goedkoper en betrouwbaarder dan gewone koppakkingen.

Google
 
Laatst bewerkt:
Dus jij denkt dat een O-ring een verbrandingskamer af kan dichten?

Eerst beschreven, vervolgens wordt er ook nog een plaatje bij het praatje gepost en dan nog gewoon het lef hebben om het openlijk te bestrijden dat het zo is.

Wat lijkt het mij een genot om niet gehindert door enige vorm van technische kennis gewoon je onzin op een forum te kunnen spammen.

En dan ook nog "Tis niet zo moeilijk" in je onderschrift hebben

Blijkbaar voor jou dus wel. }) Gaat ongeveer richting onmogelijk 8-)
 
Laatst bewerkt:
Eerst beschreven, vervolgens wordt er ook nog een plaatje bij het praatje gepost en dan nog gewoon het lef hebben om het openlijk te bestrijden dat het zo is.

Wat lijkt het mij een genot om niet gehindert door enige vorm van technische kennis gewoon je onzin op een forum te kunnen spammen.

En dan ook nog "Tis niet zo moeilijk" in je onderschrift hebben

Blijkbaar voor jou dus wel. }) Gaat ongeveer richting onmogelijk 8-)

Als je de moeite zou nemen om eens wat reacties van hem door te lezen merk je wel dat bovenstaande wat overdreven is.
 
Ben het wel enigszins met Penseur eens. Iedereen kan zich eens vergissen,dan ben je niet gelijk een dombo. Als iedereen die zich al eens vergist heeft hier niet meer zou mogen posten zou er weinig forum overblijven schat ik zo. Inclusief ikzelf, en ik hoop dat ook ik hier af en toe nog een heel klein beetje serieus word genomen,al is mijn inbreng zeker niet wereldschokkend,dat geef ik gelijk toe. Geef Leejow ook wat respijt,probeert ook alleen maar bij te dragen aan de discussie en heeft al best de nodige bruikbare suggesties gedaan op deze site.

Groet,Auke.
 
ergens heb je gelijk : pakweg 95% wordt afgedicht gewoon doordat de pas-vlakken van de kop en cylinder gewoon op mekaar geperst worden door de koppbouten, maar die laatste procenten worden dus effektief door de O-ring afgedicht. in beide richtingen : zowel water als verbranding.

KTM, of eigenlijk Rotax heeft blokken zonder koppakking, werkt ook met een uitstekende cilinderbus.
 
Hee er is een post van mij weg in dit topic. Mag ik daar de reden van weten geachte moderator?


Inmiddels er achter wat er aan de hand was dus reactie niet nodig :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan