Van welk model komt mijn voorkant/koplamp

Pure Tonicc

MF'er
1 feb 2011
64
0
Middelburg
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht waar ik hartstikke blij mee ben, alleen ik weet niet of de voorkant van mijn motor origineel is.
Het gaat om een Yamaha yzf 750 r uit 1994 en heeft, als ik de motor google, een hele andere originele voorkant.
Wie kan mij vertellen van welk model motor de voorkant er nu op de motor zit en of deze bij de motor hoort.

Ben benieuwd naar de reacties.
full
 
Kon je nog een onduidelijkere foto maken? :+
Lastig zo want de verschillen zitten juist in de details.. zijn genoeg geweest met dubbele koplamp. FZR series, ZXR, GSX-R, CBR allemaal uit de jaren eind 80 en 90

edit: lijkt inderdaad wel veel op ZXR, die zijn wat breder
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dit een oem kuip is.
Kijk eens hoe die schroeven zitten. de enen zit 1cm hoger dan de andere.
Ik mag hopen dat je deze motor voor een schijntje hebt gekocht.
 
Volgens mij is het de originele, alleen is het ruitje wat normaal voor de lampen zit weg gehaald en het gedeelte om de lampen wat normaal zwart is mee gespoten.
 
Er zit idd een ander kuipruitje in, een donkerdere voor een ander model bestemd.
De vorige eigenaar vond deze mooier omdat deze wat hoger is dan het origineel.

Ik denk niet dat dit een oem kuip is.
Kijk eens hoe die schroeven zitten. de enen zit 1cm hoger dan de andere.
Ik mag hopen dat je deze motor voor een schijntje hebt gekocht.

Heb er maar 1000eu voor betaald, staat 34dkm op de teller en er is net groot onderhoud aan gepleegd voor 1400euro _O- bon was aanwezig.

Rijdt perfect hoor, en 1 scheef schroefje betekent niet dat de motor niet deugt ;)
 
Het is geen ZXR topkuip.

Er zijn namelijk een aantal verschillen:
- geen gaten voor de 'stofzuigerslangen' zoals de eerste modellen van de ZXR.
- latere modellen ZXR hebben geen ronde koplampen.
- koplampen zijn volgens mij kleiner en staan dichter bij elkaar dan bij een ZXR.
- bij de ZXR met ronde koplampen zijn het echt 2 afzonderlijke ronde gaten.

20zbviu.jpg


Waar de kuip dn wel vanaf komt weet ik niet, maar de ZXR kun je van het lijstje afstrepen.
 
Er zit idd een ander kuipruitje in, een donkerdere voor een ander model bestemd.
De vorige eigenaar vond deze mooier omdat deze wat hoger is dan het origineel.Heb er maar 1000eu voor betaald, staat 34dkm op de teller en er is net groot onderhoud aan gepleegd voor 1400euro _O- bon was aanwezig.

Rijdt perfect hoor, en 1 scheef schroefje betekent niet dat de motor niet deugt ;)

Nee..... maar dat betekend vaak wel een motorfiets met een schadeverleden. En als er een imitatiekuip opgezet wordt omdat origineel (te) duur is, zal er aan de rest ook wel niet te veel zijn uitgegeven.

Imitatiekuipen op motorfietsen leveren over het algemeen een grote waardevermindering op.....

En als ik het zo bekijk is het voorbandje ook niet echt nieuw meer, het lijkt me een behoorlijk oud type. Kijk even naar de DOT code, waarschijnlijk is hij rijp voor het geschiedkundig museum.
 
Het is geen ZXR topkuip.

Er zijn namelijk een aantal verschillen:
- geen gaten voor de 'stofzuigerslangen' zoals de eerste modellen van de ZXR.
- latere modellen ZXR hebben geen ronde koplampen.
- koplampen zijn volgens mij kleiner en staan dichter bij elkaar dan bij een ZXR.
- bij de ZXR met ronde koplampen zijn het echt 2 afzonderlijke ronde gaten.

[afbeelding]

Waar de kuip dn wel vanaf komt weet ik niet, maar de ZXR kun je van het lijstje afstrepen.

Agree :Y :Y
ZXR kuip is ook breder als die van TS.

Het is ook niet de kuip van een:
- ZX750l
- RVF400
- FZR400
- CBR250
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht waar ik hartstikke blij mee ben, alleen ik weet niet of de voorkant van mijn motor origineel is.
Het gaat om een Yamaha yzf 750 r uit 1994 en heeft, als ik de motor google, een hele andere originele voorkant.
Wie kan mij vertellen van welk model motor de voorkant er nu op de motor zit en of deze bij de motor hoort.

Ben benieuwd naar de reacties.
[afbeelding]



Het is niet de originele kuip. Bij de originele kuip zit ook nog een parkeerlampje ingebouwd.
Mocht je op zoek zijn: Ik heb hier nog wel een originele kuip(zonder ruitje)alsmede de koplampunit liggen.
 
Laatst bewerkt:
Nee..... maar dat betekend vaak wel een motorfiets met een schadeverleden. En als er een imitatiekuip opgezet wordt omdat origineel (te) duur is, zal er aan de rest ook wel niet te veel zijn uitgegeven.

Imitatiekuipen op motorfietsen leveren over het algemeen een grote waardevermindering op.....

En als ik het zo bekijk is het voorbandje ook niet echt nieuw meer, het lijkt me een behoorlijk oud type. Kijk even naar de DOT code, waarschijnlijk is hij rijp voor het geschiedkundig museum.

Klopt heb je gelijk in, maar dat lijkt me niet bij mijn motor als je de onderhoudshistorie even erbij pakt, alles staat netjes op papier met bonnetjes erbij dus dat geloof ik dan wel.

Wat is een DOT code?
 
Terug
Bovenaan Onderaan