BT1100 2002 snelheids begrenzer

Erwin81

Rookie
21 okt 2015
10
0
Kan iemand mij vertellen of laten zien dior middel van een foto welke draad ik kan doorknippen voor het uitschakelen van de begrenzer? Bij de sensor gaan er 3 draden naar een stekker. Ik heb twee rode en een naar mij idee zwart/wit.
Als ik naar de draden uit de stekker kijk dan heb ik 3 witte :?
Volgens verschillende forums zou je gewoon 1 draad kunnen doorknippen, maar welk? Kan iemand mij helpen _O-
 
Kan iemand mij vertellen of laten zien dior middel van een foto welke draad ik kan doorknippen voor het uitschakelen van de begrenzer? Bij de sensor gaan er 3 draden naar een stekker. Ik heb twee rode en een naar mij idee zwart/wit.
Als ik naar de draden uit de stekker kijk dan heb ik 3 witte :?
Volgens verschillende forums zou je gewoon 1 draad kunnen doorknippen, maar welk? Kan iemand mij helpen _O-
De begrenzing zit in de carburateurs. Zijn stoppen die voorkomen dat de gasschuiven max. Naar boven kan.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb de motor gekocht bij Bleekermotoren dus ga er eigenlijk vanuit dat het geen import is?
Volgens de biekjes en internet zou de "speedsensor" bij de achterbrug zitten bij het wiel. Deze heb ik dus daar ook gevonden. Volgens verschillende sites zou 1 van die 3 dus die begrenzer moeten zijn?
 
Van welk bouwjaar is ie ?

Hier kan je ook eens rondneuzen:
Bulldog-BT1100 - Anmelden

En op Facebook zijn ook heel veel bulldog community's.

Er staat mij bij dat er een witte draad doorgeknipt moet worden vanuit de cdi, maar ik kan er niks over terugvinden.
En dan gaat het om de modellen voor 2005.
Die begrenzing zorgt er voor dat je de motor niet "over de kop kan jagen".
Dus de topsnelheid zal iets hoger liggen, maar of je het prettig vindt dat ie net iets boven de 200km/u haalt ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo mr. Broos,

Mijn Bt1100 is uit 2002. Ik laa volgens mij in een eerdere forum als antwoord dat u schreef over deze witte draad.
Ik dacht dat u een draad bedoelde die bij de speed sensor zit. Dit zijn er maar drie en weet niet waar deze allemaal van zijn. Als het een witte draad is bij de CDi unit? Kon bij de bedradingsschema ook niet echt achter halen wat welke is.
Ik rij niet harder dan 120 maar wil graag knutselen aan de motor en kijken als het moet dat ik iets harder kan inhalen.
 
Hallo mr. Broos,

Mijn Bt1100 is uit 2002. Ik laa volgens mij in een eerdere forum als antwoord dat u schreef over deze witte draad.
Ik dacht dat u een draad bedoelde die bij de speed sensor zit. Dit zijn er maar drie en weet niet waar deze allemaal van zijn. Als het een witte draad is bij de CDi unit? Kon bij de bedradingsschema ook niet echt achter halen wat welke is.
Ik rij niet harder dan 120 maar wil graag knutselen aan de motor en kijken als het moet dat ik iets harder kan inhalen.


Gewoon zo laten.
 
Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat je met een 1100 cc geen power zou hebben om vlot in te halen? Misschien eerst even een versnelling terugschakelen voordat je aan je inhaalmanouvre begint zodat je wat beter in zijn koppelgebied zit?
Of is het een geknepen exemplaar?

Groet,Auke.
 
Ik denk dat ik hem dan maar zo standaard hou. Bedankt voor de reacties en mocht iemand iets te binnen schieten over de begrenzer, dan hoor ik het graag.
Heel erg bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan