Motor-Forum

Select Forum

Racen op een ZX6R (alle jaren)

Arnold's Motorshop

Reg. datum:
13 aug. 2003
ik heb nog een zolder vol met (voornamelijk blokdelen) van een zx6r/rr 03/04

Mocht iemand nog iets nodig hebben :)
Arnold's Motorshop Hoogezand - motorfiets onderhoud en reparatie

Reg. datum:
18 dec. 2014
Even 2 vragen voor de ervaringsdeskundige op het circuit. Even een lijstje aan het maken voor het nieuwe seizoen en het eerste wat ik wil veranderen zijn stalen remleidingen op de ZX-6RR maar dan gelijk maar andere remblokken, maar welke? Deze moeten dan nog wel voor op de straat en circuit kunnen. De andere vraag is over tandwielen, zie nog wel regelmatig voorbij komen voor een tand eraf en achter erbij of andere vormen daarvan, nu snap ik dat het met sneller optrekken te maken heeft en lagere topsnelheid. De vraag hierbij is wat is nu een goede verhouding voor bijv zandvoort of assen? Is het echt nodig in de begin fase van het circuitrijden of juist een prima verbetering?

Alvast dank.
Triumph Street Triple

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
quote:
Michel_M schreef op 22 januari 2018 @ 11:40:
Even 2 vragen voor de ervaringsdeskundige op het circuit. Even een lijstje aan het maken voor het nieuwe seizoen en het eerste wat ik wil veranderen zijn stalen remleidingen op de ZX-6RR maar dan gelijk maar andere remblokken, maar welke? Deze moeten dan nog wel voor op de straat en circuit kunnen. De andere vraag is over tandwielen, zie nog wel regelmatig voorbij komen voor een tand eraf en achter erbij of andere vormen daarvan, nu snap ik dat het met sneller optrekken te maken heeft en lagere topsnelheid. De vraag hierbij is wat is nu een goede verhouding voor bijv zandvoort of assen? Is het echt nodig in de begin fase van het circuitrijden of juist een prima verbetering?

Alvast dank.

Ik gebruik altijd de SBS dual carbon remblokken. Deze gaan lang mee en hebben een heel goed aangrijp gevoel. Ik zweer erbij. Nadeel is dat ze in de regen sneller slijten, dus dat zou op straat een nadeel zijn, maar daar rem je lang zo hard niet.

Om te beginnen is de standaard verhouding prima. Je zal de 6de versnelling alleen niet gebruiken maar dat is geen probleem tot je op Zandvoort onder 2:05 gaat rijden.
1290SAS | RSV4 | CB350F | If you're not crashing, you're not trying.

Reg. datum:
23 jan. 2011
quote:
Michel_M schreef op 22 januari 2018 @ 11:40:

Alvast dank.

Hoi Michel

Geen ervaringsdeskundige nog, heb nog niet veel op mijn ZX6 gereden, maar wat algemene tips hier.

Als je zowel op straat als circuit rijdt zal ik kiezen voor gesinterde remblokken. Sommige carbon/race remblokken hebben warmte nodig om te functioneren dus op straat werken ze amper. Gewone, organische remblokken zullen bij circuitrijden heet worden en snel slijten, dus gesinterde remblokken van bijvoorbeeld EBC (eigen ervaring) kan ik je aanraden.

Wat betreft de twv hangt dit ook af van jezelf en van het circuit.
De standaard twv is vaak wat aan de lange kant. Hier kun je wel mee uit de voeten als je de juiste versnellingen gebruikt, zo gebruik ik dan de 6e versnelling vaak niet. Je zou het korter kunnen maken wil je alle versnellingen benutten. Omdat bij de ZX6 de snelheid op de teller dan niet meer klopt moet ik dit aanpassen, dus ga het eerst eens met de standaard verhouding proberen.
Ducati Monster 1100S - Kawasaki ZX-6R - Honda Vision 110

Reg. datum:
18 dec. 2014
Thx voor de snelle antwoorden, hier kan ik wat mee 8-)
Triumph Street Triple

Ninjaaaaa!!

Reg. datum:
23 jun. 2005
SBS Racing Sinter is prima voor straat en semi circuit.

Puur circuitgebruik zou ik gaan voor SBS dual carbon of SBS dual sinter / Brembo Z04
Straat: ZX-6R '98, ZX-10R '04, ZZR 600 '97
Circuit: SC33 '97, SC57 '06, ZX-6R '10
CPZ: 1:57.702 , Assen: 1:52.738

4 pitten stiekem ook leuk

Reg. datum:
23 sep. 2009
Nissin klauwen zijn binnen en ik ben echt spekkoper geweest voor €50 _O-
Spul ziet er keurig uit en alle zuigers bewegen soepel. Komende maand eerst verhuizen en dan de Zx6r voorzien van 19 RCS, deze Nissins en ff een beurtje olie en filters.
Aprilia Tuono & Kawasaki ZX-6R 2004

Ninjaaaaa!!

Reg. datum:
23 jun. 2005
Kleine update van mijn kant.
De kabelboom is geminimaliseerd
https://lb4fqw-bn1305.files.1drv.com/y4mjuiVBvUvA4iXBcoGJfqOtImEp2ZTDN-Un-tKeNDBZ4DQ2wxcqThPF0dS1F_OcSZcphGHbLxgO1cTz0bI44nRt8yB421oSS1nCIN9FVQbo_v6J0MvnQFYxq5-eEYn9zRgwwXoIeTFHLoVkT62jq4ZOqlxWyB39UjnhT7MET4GCL7SWYAzgdnbgy78LRZUUYTPuESJX_8riTD_gBNIQIN1Qg?width=4032&height=3024&cropmode=noneServo mechanisme verwijdert en servo eliminator aangesloten.
Misschien met de tijd woolich spul aanschaffen. Powercommander kan dan eraf, de immobilizer en valsensor bedrading kunnen er dan ook aan geloven })

2013 voorkuipen gemonteerd, boel is nu klaar om naar de spuiter te gaan.
https://navmca-bn1305.files.1drv.com/y4m30sT2o7Yw1WoXHPymC8GAYsYiN7r0174osKiREk3aoeGhBVxy4mfhoFK54d8vGrpPpySNHU09ZYpxkh0UGprOlov00fHcgouVeD4jo7hPm2BlJZ5_oQeCn0xMLO4AIRLZk2km-In1Gu8twT5VKy7PisH9P9lwFAcpsz8CFUrQwR3897khT4u2ocdeXtgQAc6iamHpo29k8CUto7ernVjeQ?width=4032&height=3024&cropmode=none
Straat: ZX-6R '98, ZX-10R '04, ZZR 600 '97
Circuit: SC33 '97, SC57 '06, ZX-6R '10
CPZ: 1:57.702 , Assen: 1:52.738

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.