Piaggio x10 350\500

@MTeun-03: Ik kocht ooit een Ermax voor m'n Yamaha X-Max 125, maar vond die maar niets! Niet echt beter dan het origineel. Meer luchtdruk/turbulentie ter hoogte van de helm.
Nu heb ik een origineel hoog scherm van Yamaha. Daar zit bovenaan een "bocht" in, waardoor de lucht net boven m'n helm getild wordt.

Belangrijk is wel dat je er nog steeds boven kan kijken. Wanneer het begint te regenen, wordt het scherm namelijk ondoorzichtig t.g.v. de druppels die erop blijven plakken. Zelfs bij 120km/h.

Ik las ooit een artikel (http://livinginthepast-audioweb.co.uk/index.php?p=piaggiox10350) waar iemand een Givi scherm kocht en er een stuk vanaf zaagde.
Givi geeft ook extra bescherming ter hoogte van je handen.

Je kan experimenteren met een stuk karton. Maak het 15cm hoger en kijk eens of je er nog boven kan kijken...

Er is ook nog het Givi scherm met een kantelbaar deel bovenaan... 't Zou 77cm hoog zijn...
goeie tip over die ermax,ik heb op al me scooters altijd givi gehad kon der altijd net overheen kijken met mijn 182 cm .dus mischien beter om weer voor de givi te gaan .
 
toevallig had ik dat artikel ook al gelezen over dat afgezaagde scherm.
doen de vespa 's in amsterdam ook vaak.
 
Ik heb een orgineel scherm van Aprilia met handbescherming en een opzetscherm, kan er prima over heen kijken en de wind en de regen gaan langs me op.
full

full
 
klopt dat is die hij rijd nu veel beter met een andere voorband dat bandje was gecupt,heb jij nieuwe gekocht? en heb jij ervaring met de navihouder?

Ja, ik heb een nieuwe gekocht toen, zelfde model. Maar jij hebt er een warm dekentje bij gekregen :)

Ik heb die navihouder erop zitten, past perfect.
Je haalt het embleem van je stuur af, daar zit een schroef onder. Dan kun je het zwarte klepje eraf halen. Daar zie je 4 schroeven/schroefgaten waar je de beugel op kunt schroeven. Daaroverheen past de rubber kap met vier gaten. Daarop past perfect de Kogelplaat van Rammount snelbalie Daar kun je de steun opzetten en de beugel.

Ik heb overigens ook een acrapovic uitlaat erop zitten, bij de fabrikant zeggen ze dat die niet past op de X10. Maar bij Officieel gecertificeerd dealer van Vespa scooters diverse topmerken zetten ze hem er zo op voor je. Gratis montage kreeg ik van ze. Echt een mooier geluid en net even iets meer vermogen.
Ik woon in Spijkenisse als je eens wil luisteren.
 
zag net op de piaggio website dat hij uit het gamma is gehaald zowel de 350 als de 500.
ben benieuwd wat de opvolger word want de beverly350 is nu het zwaartst.
 
Ja, ik heb een nieuwe gekocht toen, zelfde model. Maar jij hebt er een warm dekentje bij gekregen :)

Ik heb die navihouder erop zitten, past perfect.
Je haalt het embleem van je stuur af, daar zit een schroef onder. Dan kun je het zwarte klepje eraf halen. Daar zie je 4 schroeven/schroefgaten waar je de beugel op kunt schroeven. Daaroverheen past de rubber kap met vier gaten. Daarop past perfect de Kogelplaat van Rammount snelbalie Daar kun je de steun opzetten en de beugel.

Ik heb overigens ook een acrapovic uitlaat erop zitten, bij de fabrikant zeggen ze dat die niet past op de X10. Maar bij Officieel gecertificeerd dealer van Vespa scooters diverse topmerken zetten ze hem er zo op voor je. Gratis montage kreeg ik van ze. Echt een mooier geluid en net even iets meer vermogen.
Ik woon in Spijkenisse als je eens wil luisteren.
ga hem er morgen opzetten die houder
 
@MTeun-03: kan je de link eens doormailen?
'k Had al een hele tijd geleden gevraagd of de X10's Euro4 motoren zouden krijgen, maar dat was niet gepland. Exit X10 dus.
Voorlopig geen vervanger van de X10... MP3 misschien?
 
hij is van de piaggio site gehaald,mijn benzine klepje gaat niet meer open is elektrisch iemand een tip?
 
ik ben met de x10 naar de eifel geweest eerste keer verre trip,zadel is ruk op lange afstand blaren op me reet.voetruimte is perfect en windbescherming is ok voor standaard scherm.op de snelweg heerlijke scoot die rotsvast op de weg ligt.maar zodra je de snelweg afkomt en het wegdek word slecht word het een gehorige scooter met veel rammeltjes vanuit de voorkant de bagage bak rammelt ook af en toen. lange bochten vind ie lekker maar de korte haarspelt is het alsof je een vrachtwagen de hoek om stuurt is echt werken.
power genoeg op de snelweg trekt hem makelijk naar de 170.maar heuvelop is het een drama.je valt 1 sec compleet stil als je heuvelop een haarspelt uit kwam.
er was een x max 400 bij die kwam eerder van ze plaats.(die heeft btw geen middebok meer over van het schrapen in de bochten).7000km mee gereden nu en ben hem zat aan het worden.
deze maand over naar de burgman 400.
 
Terug
Bovenaan Onderaan