achterbrug verlengen

anth0ny

Die hard MF'er
3 aug 2007
471
1
dordrecht
Al wat topics afgezocht alleen wat verouderd helaas..
Dus nog maals de vraag.
Is er iemand bekend met het verlengen van een achterbrug? Dit voor een fireblade sc28. Waarom? Dragracen en feever (driften)

Zie bijlage als voorbeeld.


Evt adressen zijn ook welkom.
full
 
Waarom zou je dáár de straat mee op willen :?

Een standaard zx12 of hayabusie is sneller bij ieder verkeerslicht en een puch uit 1932 gaat sneller de bocht om.

Hier in Almere rijden ook van die dingen rond, leuk met die rotondes :+

Maar ik ben benieuwd :Y

Ik vind het heerlijk om met de zx12r vanaf de strip zo de straat op te kunnen. Ook al rijdt het voor geen meter. Vind het de rdw rompslomp waard.

Laten we on topic blijven!
 
Ik vind het heerlijk om met de zx12r vanaf de strip zo de straat op te kunnen. Ook al rijdt het voor geen meter. Vind het de rdw rompslomp waard.

Laten we on topic blijven!

Ik ben on-topic, ben gewoon benieuwd waarom o.a. TS de achterbrug wil verlengen.
Bij een fireblade waarmee je wilt sprinten begrijp ik het wel, ding wil gewoon graag op z'n achterwiel.
Alleen is volgens mij een fireblade niet de ultime sprintfiets, maar als het TS niet gaat om het winnen maar om het sprinten an sich..... *O*

Jouw verklaring is een duidelijke, na het sprinten gewoon dat ding legaal naar huis kunnen rijden, prima.

Hier in Almere rijden ze ook met R1's, Hayabusie's etc met verlengde bruggen, in mijn ogen alleen om te posen op zaterdagavond :z
 
Hier in Almere rijden ze ook met R1's, Hayabusie's etc met verlengde bruggen, in mijn ogen alleen om te posen op zaterdagavond :z

Ja dus? Met je niet verlengde R1 of wat voor racemotor dan ook op straat rijden is ook alleen maar posen. Dingen zijn in basis gemaakt om mee te racen op het circuit.

Lul niet zo slap en laat men lekker in z'n waarde. :z
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga je het oplossen met de achtervering?
Als je dezelfde veerweg wilt behouden zal bij eeb 2x zo langer achterbrug de veer en demper zo'n 4x zwaarder moet zijn.
Ook de voorkant krijgt veel meer gewicht, dus ook die gaat veel verder in veren als je het niet aanpast.
 
Helaas is er wel een verplichte herkeuring bij de RDW na het verlengen van je achterbrug.
In Rotterdam en Dordrecht kom je wel eens grote groepen antillianen tegen die sprintjes trekken en zo strepen van een halve kilometer achterlaten op het wegdek.. })

(google maar eens "koral tabak curacao" op youtube! Die gasten kunnen wel driften zeg!!

Vooral de Waalhaven in Rotterdam is een favoriete plek op de vrijdag (zomer) avonden.

Misschien in die omgeving of op het Rotterdam topic eens informeren??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan