Datatool alarm uitbouwen of buiten werking stellen

breda cat

MF veteraan
3 jul 2005
1.791
24
Breda
Beste mf'ers,

Op mijn onlangs gekochte R1 zit een datatool alarm. Ik wordt aardig gek van dit systeem aangezien hij na het afzetten van het contact na 30 seconden in werking gaat. Bij tanken of wassen gaat hij dan dan af :(

Ik ben ook niet zo kapot van alarmsystemen, maar helaas zat dit al op de motor.

Nu zou ik dit systeem kunnen laten uitbouwen, maar dit kost weer euro's. En hoeveel zou dit ongeveer kosten??
Weet iemand of ik dit systeem kan ontkoppelen, of desnoods de kabel doorknippen en het kastje onder de buddyseat verwijderen.
Krijg ik dan mijn motor nog gestart?

Tot horens ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je netjes de tijd neemt om de kabelboom van het alarm te volgen, en waar de draden op de originele kabelboom gesoldeerd zitten, deze te verwijderen en de originele draden weer aan elkaar te verbinden, kun je hem prima zelf verwijderen.

De stekker is natuurlijk ook door te verbinden, maar die manier kan beter niet zomaar op een openbaar forum gemeld worden..
 
@Murvie: zo technisch ben ik helaas niet. Maar als ik het alarmsysteem loskoppel van de accu dan moet het toch ook lukken?

Als het alarm geen voeding heeft kan het ook niet werken toch?
 
Laatst bewerkt:
@Murvie: zo technisch ben ik helaas niet. Maar als ik het alarmsysteem loskoppel van de accu dan moet het toch ook lukken?

Als het alarm geen voeding heeft kan het ook niet werken toch?

Als het een degelijk alarmsysteem is zit er een startonderbreker op waardoor je motor dus niet start als het alarm van de stroom is, anders zou het alarm te makkelijk te omzeilen zijn.
Ik zou even op zoek naar een handleiding oid, staat vast in hoe je hem los kan koppelen.

Edit;

Something I found out by accident on my wifes SV, thought I must be dreaming so tried it on my BM, and have since had confirmed by several other people. I know it works on the older Datatool Veto's - the alarm gets power from a direct connection to the battery, I think it's the positive terminal. If you swap the connection to the negative terminal the alarm is disabled. Swap the connection back and everything works as before.

Bron

Klinkt vreemd maar het is een kleine moeite.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een datatool alarm op mn nieuwe motor zitten, eerste wat ik gedaan heb ik dat ding buiten werking stellen. Probleem is de startonderbreker die er in zit en dat je kabelboom aangepast is...
Ik wilde het zelf doen met behulp van dezehttp://http://www.sonicsideshow.com/blog/-how-to-bypass-a-datatool-system-3-motorcycle-alarm instructie. De vorige eigenaar had er echter een originele doorlus stekker bij voor op de kabelboom. Als je die hebt: alarm in werkplaatsmodus, stekker los, doorlusdop er op, klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan