Zuigers/cylinders losweken.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.234
Assen
Dag allemaal,
ik probeer een tweetakt wtin blok te ontmatelen om te kijken of er nog bruikbare onderdelen in zitten.

1ste indruk; Het blok heeft dienst gedaan in een duikboot, en deze is gezonken..

Ehm, misschien wat rooibare versn. bak delen, maar om het blok te splitsen moeten de potten er af, en de krukas is niet tornbaar, noch willen de cylinders er af..
Gedaan; 2 dagen herhaaldelijk met imal ingespoten,
geen effect..
Ik had een fosforzuur (of cola) in huis, dus wat zoutzuur op de zuigers, dit bleef 3 dagen gewoon op de zuigers staan..
Dit verwijdert en nu een scheut remolie op beide zuigers...

Misschien morgen wat fosforzuur bij de bouwmarkt halen?
Tips welkom..
 
..Maar geen beweging in de zuigers of krukas te krijgen.. in 1 der zuigers al een gat gemept, ook een fikkie daar onder gestookt.. geen effect..

De soap gaat door.. *O*
 
Als er toch al een gat in zit in een , dan kun je hem netzo goed er uit bikken,
Dan heeft de andere zuiger het gemakkelijker , geen weerstand meer van de andere
Of de krukas moet ook vast zitten dat kun je dan mooi zien,
Ken iemand die had 8 ton druk nodig voor een 50 cc om de zuiger er uit te persen
Het was wel een losse cilinder met zuiger
 
Laatst bewerkt:
ATF is een olie die veel gebruikt wordt in automaten en versnellingsbakken. Heeft een goede smering en een hoog gehalte aan additieven die ervoor zorgen dat de olie goed vuil kan oplossen en opnemen. Als monteur kun je je handen er zelfs mee schoonmaken alhoewel ik me afvraag of data geen betere middelen voor zijn.
 
ATF is een olie die veel gebruikt wordt in automaten en versnellingsbakken. Heeft een goede smering en een hoog gehalte aan additieven die ervoor zorgen dat de olie goed vuil kan oplossen en opnemen. Als monteur kun je je handen er zelfs mee schoonmaken alhoewel ik me afvraag of data geen betere middelen voor zijn.

F staat voor fluid...dus vloeistof, geen olie geen olie geen olie


oh ja en het is geen olie
 
is perslucht al eens gemeld?

Maak een aansluiting in het bougie gat waar je de compressor op aan kunt sluiten.

Anders nog eens kijken of je nog wat rotjes over hebt. Kruit er uit en op de zuiger leggen. Kop er op leggen en bougie er weer in. zorgen dat je van een ruime afstand de bougie kunt laten ontsteken.

Presto tweecilinder pijpbom. :)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan