neutraal lampje gaat branden

24 jan 2016
1
0
Emmen
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een fireblade 92.
Als ik de koppeling intrek dan gaat mijn neutraal lampje branden..
Wat kan de oorzaak hiervan zijn..
 
Dan zou het lampje gelijk gaan branden bij het aanzetten van het contact. De klacht is dat het pas gaat branden bij intrekken van de koppeling.


Neutraal schakelaar is vaak alleen een wel of geen massacontact..
Gaat die branden bij intrekken koppeling, dan zou ik idd de koppelingskabel en de draad naar de schakelaar controleren, bij aanspannen van de koppeling zal deze ergens de draad van de schakelaar tegen massa duwen, denk ik zo , is mijn bescheiden mening, heb ik het idee van
 
Gaat die branden bij intrekken koppeling, dan zou ik idd de koppelingskabel en de draad naar de schakelaar controleren, bij aanspannen van de koppeling zal deze ergens de draad van de schakelaar tegen massa duwen.
De koppelingskabel en de draad van de vrijstandschakelaar komen elkaar nergens tegen. De bedoelde draad zit bovendien in een draadboom.

Hieronder een bedradingsschema van een heel andere motor, maar het principe van het veiligheidscircuit is hetzelfde:

full


Rechts bovenaan in het starter circuit relay zitten de drie diodes die de functies van de vrijloop-, zijstandaard- en koppelingsschakelaar gescheiden moeten houden.
 
Niet om je tegen te spreken maar een kapotte diode is toch als een open contact en dan kan er toch geen stroom door lopen?
Electronica is al meer dan 55 jaar een hobby van mij. Ik heb de geboorte van de OA80 en OA 85 nog meegemaakt.

Als een diode kapot gaat zijn er 2 mogelijkheden:
- totaal sperren, dus oneindig hoge weerstand
- totaal doorlaten, dus een hele lage weerstand.

En het tweede geval ben ik het meeste tegen gekomen.
 
Electronica is al meer dan 55 jaar een hobby van mij. Ik heb de geboorte van de OA80 en OA 85 nog meegemaakt.

Als een diode kapot gaat zijn er 2 mogelijkheden:
- totaal sperren, dus oneindig hoge weerstand
- totaal doorlaten, dus een hele lage weerstand.

En het tweede geval ben ik het meeste tegen gekomen.
Oke dan, op gevoel zou ik juist het eerste geval vermoeden, bedankt!
55 jaar, zo oud ben ik nog niet eens. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan