Suzuki RG500-mk6 renovatie

Cool Freek,let the good old times begin,hopelijk gaat het lukken om op Man te rijden, lijkt mij super gaaf.Ik kan mij de RG nog wel herinneren van vroegah. *O* 8-) :]
 
Hey Paul ! ,

yeh raar he , heb je zo'n ding gehad en dan ben je nóg blijer als je m terug hebt ...

Ik hoop dat ik genoeg poen erin kan douwen voor Man of een classic in NL (LMD )
, kijk dat poetsen en een keeringetje, kuipie, zitje, schokkertje ,bandjes, kabeltjes ... 't is nog te overzien misschien , maar van binnen in het bok de lagerij en drijfstangen,etc etc dat loopt hard op ! ... en om er mee te gaan raggen nu is russische roulette, voor zowel het blok als de rijder !
 
Ja het is natuurlijk al op leeftijd,en ik weet niet hoe het met onderdelen verkrijgbaarheid is?
Ook is het natuurlijk zonde als de motor onherstelbaar beschadigd raakt.
Maar inderdaad gewoon een aantal rondjes rijden in een niet te gek tempo moet kunnen.
Misschien is het ook wel leuk om ermee naar Spa te gaan,de bikers classic?
 
Ja het is natuurlijk al op leeftijd,en ik weet niet hoe het met onderdelen verkrijgbaarheid is?
Ook is het natuurlijk zonde als de motor onherstelbaar beschadigd raakt.
Maar inderdaad gewoon een aantal rondjes rijden in een niet te gek tempo moet kunnen.
Misschien is het ook wel leuk om ermee naar Spa te gaan,de bikers classic?

Of naar de Sachsenring
Events - World GP Bike Legends


Of in juni met de IG Königsklasse op Assen
IG Königsklasse
 
Hey Paul ! ,

yeh raar he , heb je zo'n ding gehad en dan ben je nóg blijer als je m terug hebt ...

Ik hoop dat ik genoeg poen erin kan douwen voor Man of een classic in NL (LMD )
, kijk dat poetsen en een keeringetje, kuipie, zitje, schokkertje ,bandjes, kabeltjes ... 't is nog te overzien misschien , maar van binnen in het bok de lagerij en drijfstangen,etc etc dat loopt hard op ! ... en om er mee te gaan raggen nu is russische roulette, voor zowel het blok als de rijder !

Theo heeft nog wel een blokje liggen, de prijs is het bewijs :X
http://www.classic-motorrad.de/classifieds/racing-teile/racing-teile-in-hoogezand_i6161
 
Ja het is natuurlijk al op leeftijd,en ik weet niet hoe het met onderdelen verkrijgbaarheid is?
Ook is het natuurlijk zonde als de motor onherstelbaar beschadigd raakt.
Maar inderdaad gewoon een aantal rondjes rijden in een niet te gek tempo moet kunnen.
Misschien is het ook wel leuk om ermee naar Spa te gaan,de bikers classic?





Ja klopt ,

Word zowiezo geen uitmelken meer zo als vroegah , maar soms (of vaak ) als zo'n ding begint te gillen voelt & klinkt dat 'prettig' :X en dan wil het weleens tot een tijdelijke verstandelijke handicap leiden ..... }) En dáár moet ik me tegen indekken .... O-)

De Sachsenring heb ik vorig jaar gedaan,.. lijkt me dit jaar óók leuk :Y

Hmmmm , misschien moet ik er een setje 17" voor pas maken ...... :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ,

Word zowiezo geen uitmelken meer zo als vroegah , maar soms (of vaak ) als zo'n ding begint te gillen voelt & klinkt dat 'prettig' :X en dan wil het weleens tot een tijdelijke verstandelijke handicap leiden ..... }) En dáár moet ik me tegen indekken .... O-)

De Sachsenring heb ik vorig jaar gedaan,.. lijkt me dit jaar óók leuk :Y

Hmmmm , misschien moet ik er een setje 17" voor pas maken ...... :X O-)

Haha,als het snelheids duiveltje weer toeslaat }) dan ga je al snel voor de bijl.
Ik nam mij ook altijd voor om het redelijk rustig te houden in verband met de kosten,dan kwamen er weer een paar voorbij en dan was dat voornemen weer het raam uit gevlogen,gaaaaaaaaazzzzzzzz en knallen met die hap,net zolang totdat er een drijfstang door het carter naar buiten vloog :]
 
Laatst bewerkt:
oewww zie je daar he je t al , mooie Mahle zuigertjes .... :)

Tja Paul , that's why ! ... ;)

Baby's in bad vandaag ! was wel ff nodig .... lekker een verklote naald houder tegen gekomen ,maar goed die zijn voorlopig ff fris !

full
 
Geluid is zo tof!!!! Jammer dat ze geen 4 cilinders 2 taks meer maken
 
Gaaf!

Ik heb een aantal keren op een RG250 (helaas geen RGV250) gereden, heerlijke motor.
Als je op zo'n ding rijdt, en hij komt in de tweede versnelling wat op toeren, dan komt gelijk het voorwiel flink omhoog.

Hoe gaat dat met zo'n 500? Valt dat een beetje onder controle te houden, of moet je echt in de derde of vierde versnelling zitten voordat jehem flink in de toeren kunt jagen?
 
Dat is tot zn 4 één groot gevecht daarna gaat t wel maar jankt ie zo hard door dat dát weer een 'probleem' word ... Al met al 'the ultra adreneline boost device' 😜
 
Zo ! Hij loopt in 3 stappen nu !

met de carb's in de ultrasoon behandeling en nieuwe bougie doppen mist ie geen klap meer !😜
 
Zo nu klinkt hij heel wat lekkerder dan de vorige keer :9~ ,het begint nu wel te jeuken zeker Freek :]
Volgende keer tegen de Lemstra boy,s zeggen dat ze Suzuki shirts moeten aantrekken
tijdens zo,n filmpje })
 
Wow, wat gaaf dit! Leuk verhaal ook. Van Nederland via Duitsland naar de UK. En nu weer terug.
RG 2-stroke power rulez :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan