Suzuki RG500-mk6 renovatie

Ja dat gaat mooi nu , klink mechanisch nog beter nu en heb goeie hoop dat mn eigen cilinders er nog op zitten ! Zo klinkt ie wel ! ( nix lafs aan )

Mooi verhaal idd NR34 ! 😉

Thanks voor de fotos Rob !
 
Laatst bewerkt:
Mooi Freek, hij klinkt lekkerrrrr!! Theun heeft ook nog altijd dezelfde kapper :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie machine met een interessant frame. Daar wil ik wel wat meer van weten dan alleen: Menno Hendriks Terwolde....
 
opzouten Oma , er is zat gebeurd !!

heb m helemaal gestript ! kom zoveel geklooi tegen dat het onverantwoord is om eer verder mee te gaan en zomaar wat opknappen ... vork eruit en naar de chromer , nieuwe veren erin ... wielen nieuwe lagers (tussen bussen waren te kort ) wel de wielen ff laten poedercaoten ... naja ga maar door !
full

full

full

full


ff snel hoor komt later de rest ! ;)
 
Ja sorry, ik ben druk met van alles aan de brommer 🙄
Moet ff achter de computer kruipen om foto's te up loaden .....

Nu wat las werk aan het frame aan het doen en nieuwe schets platen aan het maken ...

Net de gereviseerde WP achter schokker binnen en nieuw verchroomde binnen poten van de voorvork

Dus hij kan straks weer op zn poten .... ( wielen )

Zaterdag gaat het blok uit elkaar ... 😇🏁

Tot snel 🏹
 
Ja je kan het beter goed aanpakken met zo'n snelle brommer zeker als je er ook mee wil gaan rijden.
 
schokker terug ,moet de veer maar ff spuiten , niet echt handig zo ...

maar inwendig is ie weer nieuw ! toch kijk ik nog naar een ander maar ff kosten in de gaten houden nu ! ;)
full


schetsplaten in aanbouw ..
full

full


hier zit je voetsteun dan aan vast ....
full
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe rempomperij , wel een beetje retro hoor ! ;)

moeten ook nog nieuwe zwevende brembo schijven op want het hart van de originele zijn onverantwoord uitgesleten

full

full
 
freek is dat nu een standaard rg frame of is die nico.b
heb zelf met rg3 en rg4 gereden
het veer sisteem achter waren toen 2 shocs.gr
 
Gaat de goede kant weer op Bas , we zijn aan het bouwen !!

Ik zal achter de laptop kruipen en de nodige foto's uploaden !!

Sorry voor de vertraging 😇
 
Wat-zal-zo'n-ding-lopen! :o
Ik denk niet dat ik daar met m'n jawa-achtergrond een voorstelling van kan maken.. :$
 
Wat-zal-zo'n-ding-lopen! :o
Ik denk niet dat ik daar met m'n jawa-achtergrond een voorstelling van kan maken.. :$

De weg uitvoering had iets van 95 pk en ik had ooit begrepen dat de fabrieks racers er zelf 140 pk uit hoesten :)

Loopt hard dus :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ooit het genoegen gehad op een RG race motor te mogen rijden,niet te vergelijken met de straatuitvoering,De powerband is veel kleiner en als je in die powerband komt ga je schrikken,dat is naar in 1 keer alles binnen een paar 1000 toeren, als je dat nooit eerder heb meegemaakt stap je af met een bleek gezicht en trillende handen :Y :]
 
Laatst bewerkt:
maar alles went ..... (behalve een vent :+ ) en daarna word het vet verslavend!

full

full


alleen de steppies er nog op .. van de week weer op de wielen !
 
Hallo Freek, ik kwam dat lelijke oude mens hier weer tegen, is er nog nieuws over de Soeksoeki??
 
Ja genoeg !, maar moet ff de moeite nemen hier wat ploaties te plaatsen ... 😇

Carter word nu gekotterd ...
full
 
Kotteren is een verspaningstechniek. Het is een vorm van draaien waarbij het product stilstaat en het gereedschap draait. Het kottergereedschap is excentrisch bevestigd op de draaiende as, waardoor het een cirkelbeweging beschrijft met de beitel naar buiten. Er zijn twee vormen van kotteren: het langskotteren, waarbij de cirkel die het gereedschap beschrijft hetzelfde blijft en het gereedschap steeds verder een bestaand gat wordt ingevoerd en het vlakkotteren, waarbij het gereedschap steeds verder naar buiten gedrukt wordt en niet richting het werkstuk, waardoor een steeds groter rond vlak wordt gemaakt.

Bron: Kotteren - Wikipedia

Weer wat geleerd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan