Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Een goedemiddag,

Ik lees ook weer mee!
Gelijk even een vraagje. Ik heb de stanleybobly mapping in mijn caponord zitten. Rijdt geweldig, alleen vanochtend bij het tanken schrok ik wat van het verbruik. 17,5 liter voor 196 kilometer, dus 1 op 11.. Ik rijd lekker door, maar hang echt niet constant in het rood. wat zou het kunnen zijn?


Probleem heb ik ook alleen heb ik heb niet de mapping van Kadir.
Ik heb mijn motor laten afstellen bij een motorzaak. Voor het afstellen 1 op 10 na het afstellen 1 op 15. Accu 2 weken eruit gehad en nu loopt hij ook weer 1 op 10 :(
 
Nee, de tank is nog niet omhoog geweest sinds aanschaf. Voor de nieuwe mapping vond ik het verbruik ook al erg hoog. 1 op 12,13 (15 graden celsius buitentemperatuur). Het is nu natuurlijk wel ietsje frisser buiten..

afstelling CO klopt niet of er zit een knik in de retourleiding.

of bobines vonken niet goed genoeg, ruikt het naar benzine bij de uitlaatgassen?

1 op19/20 moet je halen normaliter
 
Laatst bewerkt:
afstelling CO klopt niet of er zit een knik in de retourleiding.

of bobines vonken niet goed genoeg, ruikt het naar benzine bij de uitlaatgassen?

1 op19/20 moet je halen normaliter

Ik haal dat dus echt niet he met de standaard uitlaat en mijn rechterhand. Ook niet met de 300km+ snelweg ritten, dan is 1-17/18 terug te zien. Wind tegen en het is al meteen 1-16.

Ik zit nu na 30k met de Caponord op 1-16,5 gemiddeld. Dat is stadsverkeer, racen, touren, met en zonder koffers, zomer en winter, etc.

Zou ik nog wat kunnen wijzigen aan mijn CO of moet ik toch gewoon nieuwe uitlaten fixen met betere open (geen cat) bochten en open dempers?
 
Ik haal dat dus echt niet he met de standaard uitlaat en mijn rechterhand. Ook niet met de 300km+ snelweg ritten, dan is 1-17/18 terug te zien. Wind tegen en het is al meteen 1-16.

Ik zit nu na 30k met de Caponord op 1-16,5 gemiddeld. Dat is stadsverkeer, racen, touren, met en zonder koffers, zomer en winter, etc.

Zou ik nog wat kunnen wijzigen aan mijn CO of moet ik toch gewoon nieuwe uitlaten fixen met betere open (geen cat) bochten en open dempers?

rechterhand rustig gassen :+ ;)
 
Ik rijd duo op vakantie in alpen gemakkelijk 400km met 1 tank. Dit is een rustige rijstijl gecombineerd met sommige stukken lekker gassen.
 
Ik rijd duo op vakantie in alpen gemakkelijk 400km met 1 tank. Dit is een rustige rijstijl gecombineerd met sommige stukken lekker gassen.

ik haal met zijkoffers 1:17,6km (NL-BE-FR snelweg)
zonder koffers 1:19.5km (Franse Alpen Crossen op en neer)

ECO style ooit 1:20.5km gezien (A'dam-R'dam-A'dam snelweg) :9
 
Laatst bewerkt:
Oiler vandaag binnengekregen.
Van het weekend ff monteren.

Lees veel verschillende meningen over te gebruiken smeermiddel.
Motorolie goed?
 
Oiler vandaag binnengekregen.
Van het weekend ff monteren.

Lees veel verschillende meningen over te gebruiken smeermiddel.
Motorolie goed?


Alles wat olie is: overblijfsel restje motorolie, *O*
versnellingsbak olie smeert ook fijn , alleen stinkt :9 (bekende Scotoiler flesje stinkt identiek)
laatste tijd smeer die van mij met Vorkolie :P :+
 
Laatst bewerkt:
Heb idd de Tutoro gekocht.
Met Janus als ervaringsdeskundige ga ik niet experimenteren!
Ziet er goed en degelijk uit, en de prijs is netjes.

Heb nog wat resten olie staan, ga die dan lekker opdruppelen :)
 
Laatst bewerkt:
@SB,
010-020,020-010
Makkie met al die trajectcontrolles...
Maar dat kost mij elke maand tank benzine aan bekeuringen, tellert vd Italiaanse is wel heel erg nauwkeurig...
Ben gewend +10 te rijden, en dan krijg je die lullige bekeuringen
Groet, AJ
 
Laatst bewerkt:
Altijd de GPS snelheid aanhouden natuurlijk :)

Voor mijn Tuturo gebruik ik Scottoiler olie, want die is hier op voorraad bij Motozoom. Er kan van alles in, maar gebruik in ieder geval niet gebruikte olie. Dat zit altijd troep in wat de boel kan laten verstoppen. Het fijnst van de Tutoro is dat deze helemaal niks nodig heeft, geen electriciteit en geen vacuum. Dus geen enkele aanpassing aan je motor.

Beste eco-rit die ik ooit heb gehad was 1-19,7 op 364km. Dat kwam neer op nooit harder dan 110 rijden. Eenmaal op de A2 heb ik van Den Bosch tot Amsterdam een tukkie gedaan in mijn topkoffer.
 
Ik wil binnenkort dogbones laten lasersnijden en poedercoaten.
Ik wil eerst in een grafiek de relatie uitzetten tussen dogbone-hartafstand en rijhoogte.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn dan hoor ik het graag.
Ik wil ze over ±1 maand af hebben.

Hoi Maurice,

Verhogers of verlagers..
Heb wel intresse in verlagende dogbones..
Laat maar wat weten wat zoiets gaat kosten en wat de hoogtes zijn.

Mss grafiek hier plaatsen indien mogelijk?

Groet,
Harrie :Y
 
Ik wil binnenkort dogbones laten lasersnijden en poedercoaten.
Ik wil eerst in een grafiek de relatie uitzetten tussen dogbone-hartafstand en rijhoogte.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn dan hoor ik het graag.
Ik wil ze over ±1 maand af hebben.

Ik heb interesse :) Ik wil mijn grondspeling (en zadel) graag en paar cm verhogen
 
Hola!

Het is weer even geleden, maar ik meld me maar weer eens. Nu is het toch weer te lang geleden om alles terug te lezen... Wel meer tijd gehad om te rijden, en dat is fijn! :]

Ik zie nu wel weer wat oude topics terug komen.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/25304012#25304012
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/25307500#25307500

Gaat ook over dogbones.
Origineel zijn de gaten h.o.h. 102mm. Ik heb zelf nieuwe gemaakt met 90mm, wat 6cm meer zithoogte creëerde. En ja, dan moet je je middenbok en zijstandaard ook een paar cm verlengen, anders flikkertie valt je mooie Capo om. |(

Trouwens nog steeds erg happy met die modificatie. Beter sturen, betere looks, alleen stoppen bij een stoeprand en iets hardere achterkant. :Y


Verbruik 1 op 10... klinkt ook al bekend. -O-
Redelijke kans dat je ECU in een dood-modus staat. Ik en een andere liefhebber zijn daar ooit ook mee geconfronteerd. Als dat het geval is kun je op zoek naar een andere en hoop ik voor je dat je een 2e-hands kunt kopen. Lastige is, dat de gemiddelde dealer er te weinig van snapt om die conclusie te trekken. Ook hebben ze niet standaard de juiste apparatuur ervoor. Als ze met de standaard materialen uitlezen krijgen ze namelijk "gewone" waarden.

btw, je verbruik is wel erg afhankelijk van je rechterhand met de Capo. Op mijn saaiste
rustigste en meeste continue ritten haal ik ook wel eens 1 op 18. Maar meestal schommel ik rond de 1 op 15. Toen ik nog met de originele dempers reed was ik blij met 1 op 14. Die hielden echt te veel tegen waardoor de motor niet lekker kon ademen.
Misschien heb je er iets aan, anders heb je het nu toch gelezen. :+
 
Even vraagje,

Klopt het dat de RR een 16 tands voor tandwiel heeft?
En "gewone" ETV 17?

Zou het wat uitmaken kwa rijden?
Groet, AJ
 
Dat maakt zeker uit kwa rijden (mits achter niet mee veranderd). Met kleiner voortandwiel is de motor sneller met optrekken en met groter tandwiel is de topsnelheid hoger.

Dit heeft dan ook wat invloed op het verbruik, want een kleiner tandwiel voor heb je een hoger toerental op elke snelheid dan met een groot tandwiel. Dit is geen verschil om het voor te wijzigen overigens.

Wat eerder de moeite zijn is om beide tandwielen zo groot mogelijk te houden, maar wel in dezelfde verhouding. Daarmee krijgen de tandwielen meer vlees (meer tanden) waardoor ze langzamer slijten en je langer met je kettingset kunt doen. Tussentijds je voorste tandwiel vervangen, die gaat namelijk het snelst achteruit, scheelt ook al een hoop.
 
Hoi

ik denk er sterk aan om mijn bobines te vervangen door die van tech auto, om zo zeker te zijn dat ik niet een keer stil kom te staan.

Ze kosten per set inclusief verzenden 227 pond via ebay.

Ik heb met ze gemailed, en als ik 4 sets koop kom je op 200 pond per set uit.

zijn er nog 3 mensen geinteresseerd? Dan betalen we namelijk geen 297 maar 263 euro.
 
Ik maak veel liever zelf bobines met de valeo auto varianten. Dan ben ik per bobine ongeveer 30,- kwijt. Dat is toch echt ontzettend veel minder dan die techauto units.

Daarnaast kom je niet snel stil te staan vanwege je bobines. Er zitten twee bobines en twee bougies per cilinder in de Capo. Je hebt maar 1 vonk nodig om te blijven rijden. Dus er moeten er drie van de vier kapot gaan wil je niet meer thuis komen :)
 
Laatst bewerkt:
Thanks, duidelijk...
Nu maar kijken wat Ik fijner vind 16 of 17...
Ding staat op 85K en tandwielen zijn aardig op...
Groet, AJ
 
Terug
Bovenaan Onderaan