Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ervaringsdeskundige gezocht :)

Bij het vervangen van de vacuumslangen, "all the way" naar het koppelingshuis of tot aan de 3weg plastic t-stukjes?

Rest ziet er op het oog wel goed uit, en gaat tussen de cylinders door.
De zwarte slang zal een sterker stukje slang zijn zo op het gezicht dan de automotive siliconenslangen.

Ik hoor graag even jullie ervaring.

Bvd,

Arjan
 
Vandaag even bezig geweest om een navigatiesteun te maken. Na alle tips met het volgende idee gekomen en gemaakt met aluminium strips en staaf en heel wat schuurwerk. Helaas is hij een klein beetje scheef geworden, maar mijn navigatie past er goed op!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu twijfel ik nog of ik hem zwart ga verven of zo ga laten...

Ziet er goed uit. Denk idd dat zwart een stukje mooier is.
Hoe bevalt je navigatie? Heb je er ook motorsoftware op gezet?
Nadeel van de navigatie is dat hij af en toe traag reageert en dat kan knap lastig zijn in de bergen in Spanje. Voor je het weet lig je naast je motor :(

Gr,
 
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee. Wel heb ik de Capo keer bij het weg rijden op een heling behoorlijk hard op de grond moeten leggen en door de beugels geen schade aan de tank gekregen. En afgezien een klein krasje op de beugel niets te zien. Beugels zijn wel stevig gelast had wel iets mooier gekund ook zitten er een paar las spetters op. Door dat de beugels met dop tegen het frame van de motor aan liggen geeft de beugel bij een val wel een behoorlijke bescherming.

Even een vraagje Jan, hoe is de kwaliteit van jouw beugels? Heb je het idee dat wanneer je onverhoopt een schuiver maakt ze wel beschermen (vanwege de pijp buigingen en laswerk)
 
Het zelfde gehad bij mij was de grote veer geknapt de binnenst veer is niet sterk genoeg om de midden bok om hoog te krijgen.

Heeft er iemand ervaring met het smeren van de middenbok ? En dan vooral hoe ik dat het beste kan aanpakken ?

Met alle troep van laatste tijd wil die tijdens weggaan met de motor niet helemaal meer omhoog komen, moet em helpen, kan dr in het werkplaatshandboek niks over vinden.
 
Bedankt voor de reactie mbt de beugels Jan. Klinkt goed. Aangezien het Poolse bedrijf niet reageert ga ik ze in Duitsland bestellen. Prijs is overheen te komen als ze niet heel erg mooi zijn afgewerkt. Als ze hun werk maar doen mocht dat ooit nodig zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee. Wel heb ik de Capo keer bij het weg rijden op een heling behoorlijk hard op de grond moeten leggen en door de beugels geen schade aan de tank gekregen. En afgezien een klein krasje op de beugel niets te zien. Beugels zijn wel stevig gelast had wel iets mooier gekund ook zitten er een paar las spetters op. Door dat de beugels met dop tegen het frame van de motor aan liggen geeft de beugel bij een val wel een behoorlijke bescherming.

Bij mij was de valbeugel ook iets beschadigd voor de rest was de spiegel gebroken en uiteraard scheur in de zijkant van het dashboard. Omdat ik op een helling lag kreeg ik haar niet alleen op de banden maar gelukkig kwam er na een kwartier een aardige Spanjaard langs rijden die me geholpen heeft om hem weer overeind te krijgen. Na een paar uur rijden kwam ik er in de Franse Alpen achter dat ik koppeling vloeistof aan het verliezen was waardoor hij niet meer koppelde en hem niet meer in zijn vrij kreeg. Das vrij lastig rijden maar gelukkig was er een brommer zaak die Dot 4 verkocht want anders had ik de terugreis kunnen afblazen. Een maal aangekomen Albertville reed ze weer normaal en heb mijn route naar huis kunnen afmaken.
 
Ervaringsdeskundige gezocht :)

Bij het vervangen van de vacuumslangen, "all the way" naar het koppelingshuis of tot aan de 3weg plastic t-stukjes?

Rest ziet er op het oog wel goed uit, en gaat tussen de cylinders door.
De zwarte slang zal een sterker stukje slang zijn zo op het gezicht dan de automotive siliconenslangen.

Ik hoor graag even jullie ervaring.

Bvd,

Arjan

Je hoeft alleen de doorzichtige slangen te vervangen, tenminste die waren ooit doorzichtig nu waarschijnlijk bruinig en hard. Bij het vervangen kunnen die 3weg stukjes nog wel eens breken omdat die ook hard zijn geworden.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Denk idd dat zwart een stukje mooier is.
Hoe bevalt je navigatie? Heb je er ook motorsoftware op gezet?
Nadeel van de navigatie is dat hij af en toe traag reageert en dat kan knap lastig zijn in de bergen in Spanje. Voor je het weet lig je naast je motor :(

Gr,

Ik ben erg tevreden over mijn navigatie! Deze koste 100 euro uit China, dus mijn verwachtingen waren niet heel hoog. Ik heb iGo Navteq erop staan. Dat er werkt goed en soepeltjes. Alleen met veel waypoints is het vervelend dat hij bij elke waypoint aangeeft dat je bijna je bestemming hebt bereikt... nog niet uitgevonden hoe ik dat uit moet zetten :?

Ik ga hem idd toch zwart verver. Eerst maar even wachten op wat warmere temperaturen. Doet de verf het wat beter.
 
Ik ben erg tevreden over mijn navigatie! Deze koste 100 euro uit China, dus mijn verwachtingen waren niet heel hoog. Ik heb iGo Navteq erop staan. Dat er werkt goed en soepeltjes. Alleen met veel waypoints is het vervelend dat hij bij elke waypoint aangeeft dat je bijna je bestemming hebt bereikt... nog niet uitgevonden hoe ik dat uit moet zetten :?

Ik ga hem idd toch zwart verver. Eerst maar even wachten op wat warmere temperaturen. Doet de verf het wat beter.

Heb hem in Amsterdam gekocht en was 3 tientjes meer kwijt. Ik heb de iGo Primo motoreditie erop gezet. Deze software is meer gericht op motorfietsen.
 
@Janus,

T-stukjes hebben het idd begeven.
Ga alleen bovenste deel vervangen in basis.

Thnx voor info.

Gr
Arjan
 
Ik wist niet eens van het bestaan ervan! Thnx voor de tip. Ik ga die eens opzoeken. Of heb jij de bestanden daar nog van liggen?

iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Ik heb overigens nog zo een compleet navigatiesysteem liggen wat ik niet meer gebruik. Ik heb uiteindelijk toch een zumo gekocht. Het chinese navigatiesysteem heeft namelijk als tekortkoming dat het het bluetooth protocol voor streaming gebruikt (ligt aan windows mobile) en dat werkt erg slecht als je ook je telefoon op je headset aangesloten hebt.
 
Klepspeling gecontroleerd.

1 buiten de specs, aantal nog net goed.
Ga die ene nu doen, en een shimkit bestellen.

Degene die moet is wel de lastigst bereikbare, links voor cylinder.
Hebben we die alvast maar gehad.

9fqruv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Oussie75.
Ik ga simpeler beginnen met Capo (hoop ik...)
Beugels gearriveerd. Lasnaden niet echt mooi maar wel stevig, buigingen ronduit amateuristisch, coating wel prima. Ben best tevreden voor die prijs, zie er toch niks van als ik gas geef😎
full
 
Bij toeval Shim gekocht bij de Doelen in zaandam.
Daar stond ik voor mn crosser.
Heeft alle maten liggen. Deze zijn van ktm, maar exact de diameter voor de Capo.
3,50 per stuk, ik ga geen shimkit bestellen.
 
Hier luctfilterhuis open gemaakt...
Gisteren bleef ze niet stationair lopen met terugschakelen...
Olie stond op "Max"...
Denk 200cc olie in het huis!
Spul schoongemaakt, en weer als nieuw!
Groet, AJ
 
Geheel onverwachts vanochtend een Caponord gekocht!
Op MP kwam ik de Capo (2007, 90k) tegen voor nog geen 2000 euro, gelijk gereageerd en een afspraak gemaakt.
De Italiaanse dame zag er niet uit, dikke lagen vuil en aangekoekt vet. Maar, de lak zag er goed uit en waren verder geen grote mankementen, behalve dat niet alle mankementen zijn opgelost enkel de spanningsregelaar.
Na een fijne proefrit kon ik de dame niet laten staan, was gelijk verkocht.
Dus gelijk een tripje van Hoogwoud naar de Meern a 100km kunnen maken om de dame te testen, reed als een trein zonder problemen!

full

full


Ze heeft wel wat aandacht nodig maar na een hogedrukreiniging sessie zag ze er al beter uit.
Aantal dingen die nog wel op mijn lijstje staan:
- Hoger windscherm
- Zijkoffers
- Originele topkoffer (beugels zitten er al op)
- GPR uitlaat
- Kadir behandeling
- Onderhoudsbeurtje

Ik zeg kom maar op met die Capo meeting :)

Groetjes,
Sonny
 
Laatst bewerkt:
Mooie (kleur) Sonny!

Ik heb toevallig weekje geleden dezelfde uitvoering gekocht. 😇 Ik ben ook wel in voor een Caporit zodra de zon ietsje hoger staat!
Ik zou de mijne ook door Kadir willen laten nalopen/aanpassen. Zit ook ernstig te twijfelen om dempers te vervangen. Wil originele set aanpassen. Genoeg over te vinden. Ben nog aan het zoeken naar lasser en dan ga ik aan de slag.
 
Gefeliciteerd Mrarrow! Mooie machine voor een leuk prijsje!
Ik heb sinds twee weken een Capo. Lijkt me ook leuk om eens een caporitje te maken!

Veel plezier met je aanschaf!
Matthijs
 
Gefeliciteerd met je aankoop Sonny! Hoogwoud is bij mij om de hoek maar ik heb deze Capo nooit zien rijden.

Zijkoffers heb ik wel voor je, stuur maar een mail of pb bij interesse.
 
Ik heb mocht er interesse zijn ook nog een setje originele aprilia zijkoffers. Zwart plastic, niet gespoten, volgens mij nooit gebruikt. Stuur me maar PB mocht je er niet uitkomen met Cin.

Vandaag ook oliefiltertje geregeld en te horen gekregen dat m'n bok prima recht is, alleen ff wat WD40 op spuiten en dan zou et weer goed moeten zijn. Had ik ook kunnen bedenken natuurlijk :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan