Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Bedankt voor de leuke reacties!
Zag inderdaad al flink wat nieuwe forum leden erbij komen, verklaard ook de schaarste op MP :)

Ben benieuwd Michiel, modificatie had ik nog niet echt in verdiept. Zat even via GPR te kijken door de gunstige pond zijn ze incl. verzenden 480 euro.

Bedankt Cin en Tim voor jullie aanbod, ik houd het in mijn achterhoofd. Even mijn vorige motor verkopen om mijn portemonnee aan te vullen :)
 
Ben beetje aan het kijken naar een nieuwe achterband, deze gaat richting z'n slijt nokken in de groeven.

Rijd voornamelijk op verharde wegen, dus asfalt en tegels etc maar wil misschien in de toekomst ook wel wat gravel padjes gaan bezoeken. Tevens rijd ik weer of geen weer, enige wat ik ontwijk is sneeuw en ijs.

Beetje zitten kijken naar banden, maar lees veel goeds over de '' oude '' Metzeler Tourence, maar lees dat ze tegenwoordig in china worden gemaakt en dat ze snel slijten, schiet niet op dus.

Dan heb je nog de Anakee series van Michelin, lees veel goede verhalen,

Hier nog mensen met aanraders ? Lijkt alsof in de Capo maat weinig te vinden is ?
 
Sonny, Hier ook plezier gewenst...
Banden, Heb die Michelin Pilot Trial 4 dingen onder me vriendin der Tiger laten zetten....
woww...
denk dat ze wel snel slijten, maar dat worden de volgende onder de Capo....

Ritje....
Oke....

12 Maart... Zondag...
Verzamelen McDonald's Bodegraven, bij die weg richting Goedhart..?
Neem ik jullie mee voor een Surinaamse/Turkse/Hollandse haring broodjesrit...
Beetje 010, richting Hoek van Holland 100plus kilometer ritje...

(Mits geen Noodweer)....

2e Optie...

2 April....

Groet, AJ en Kaar...
 
Sonny,

Ik vind een demperset erg duur. Weet ook niet zeker of kosten opwegen tegenover voordelen. Als je het echt mooi vindt en van meer geluid houdt dan mogelijk wel. Ik vind zelf look standaard dempers prima en zou wel iets meer geluid willen maar vnl 'free flow' is waar het om gaat wat mij betreft. Ik weet niet zeker of het koppel weer minder kan worden hierdoor.. misschien zijn er ervaringsdeskundigen hier.

In ieder geval hier een filmpje mbt het idee.

 
Laatst bewerkt:
Betwijfel inderdaaad of er echt merkbaar meer voordelen zijn. Voor mij is het puur geluid, wil toch wel wat meer horen dan enkel het motorblok, zeker als je hoort wat voor geluid hij kan produceren.
Zie mijzelf niet zo'n modificatie uitvoeren 😅

Volgens mij zijn er genoeg leden met een Leovince set, ben benieuwders hun ervaringen zijn
 
Ik ken mn capo niet zonder. Dempers zaten er al op.
Leo maakt een prima geluid!


Ik weet nog een set nette gebruikte leo's sbk dempers te koop.
390,00 inclusief montage (profesioneel)

Maar iedereen is gek van de Leo's terwijl ik met andere motoren de Akrapovic's wel erg kon waarderen.
Bos (nederlands) klinkt ook lekker diep
 
Helemaal mee eens.
Het heerlijke geluid van zo'n dikke V60 is in ieder geval flink om zeep geholpen door alle eisen die er 10 jaar geleden al gesteld werden 😩.
Ik kwam het volgende nog tegen:

http://www.redmoto.cz/leovince/leo-vince-sbk-7259-aprilia-etv-1000-caponord-2001-2002-2003-2004-2005

Winkelwagen geeft voorraad aan. Weet het niet zeker. Even wisselkoers geraadpleegd, 480€ nieuw. Ze zullen vast hierheen verzenden, kom er niet helemaal achter of dat ook gratis verzending is. BTW (20%) is in ieder geval wel betaald. Scheelt alvast 1% met hier😇
 
Dempers zijn wat mij betreft de laatste upgrade voor de Capo. Na alle bekende mankementen aan te hebben gepakt en de mapping te hebben gedaan ga je de meeste lol halen uit lichtere open dempers.

De achterkant gaat serieuze kilo's (12+ volgens mij) lichter worden en het zwaartepunt gaat omlaag en naar voren. Daarnaast komt de motor vanwege een stuk betere doorstroom echt los. Veel vlotter optrekken op de lagere toerentallen en het verbruik gaat een stuk vooruit. Ik ben van 1 op 15,5 gemiddeld naar op 1 op 17+ gegaan.

Ik heb overigens een titanium set van GPR op mijn motor. Was iets meer dan 550,- euro. Via Trenditaly.com
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer bij de Anakee 3 voor de asfalt winter/doorrijders: Michelin Anakee 3: dertigduizend km grip en vertrouwen

Wij hebben onlangs ook de Battlax a40 ontvangen voor een test dus die ga ik ook nog proberen, maar ik vertrouw blind op de Anakee 3.

Ben jij van motoravonturist Janus? Dan ben ik door jou enthousiast gemaakt voor de Capo en rij ik er nu op! Want ik kwam in mijn zoektocht naar een nieuwe motor ergens dit artikel tegen:

Een nieuwe motor en nu al een vergeten allroad? De Aprilia Caponord

En daarvoor had ik nog nooit van een Caponord gehoord! Dus bij deze nog even bedankt en succes met jullie site/blog etc. Ziet er leuk uit, volg het regelmatig!
 
Hey Matthijs,

Ja, ik ben van de MotorAvonturist en de schrijver van dat Caponord artikel. Ik kende de Capo overigens ook niet totdat ik er op werd gewezen door iemand die ik heb leren kennen via Allroadmaniacs.

:)
 
Mocht er iemand interesse hebben, heb een Lonelec Aprilia kabel over, zie plaatje, voor 3 tientjes mag ie weg.

Kan worden opgehaald in Spijkenisse of Rotterdam ergens. Maar wil em ook eventueel wel op de bus gooien.



Edit: Kabel verkocht aan ben91, vriendelijk bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Thanks Evert!
Vandaag al lekker gereden, super weer zo op de Capo.

Mocht er iemand nog olie nodig hebben, heb zojuist bij snoekproducts besteld en kreeg een kortingscode à 5 procent: o8DN488hqL
-edit- blijkbaar zijn ze heel blij met nieuwe klanten, kreeg er twee: PPsfBtnVaT
Zou zeggen have fun :)
 
Laatst bewerkt:
Over olie gesproken....

Ik heb een hele collectie.

Mobil1 15w50 motorfiets olie + oliefilters + KTM magneet zeskant ipv inbus aftap pluggen op voorraad.......

Tevens Tegen kleine vergoeding ververst ik hem in mn garage gelegen in Amsterdam (vlakbij motozoom & motorcity)
 
SB...
Kom je nou mee...
Net nieuw Goud erin, vind ze wel weer lekker...
Je gaat toch zeker wel keer mee he met ritje...?
Las ik een Baklava tussenstop in!
enne, jij hoef niet bang te zijn hoor in 010, als de Dokter zijnde hoor in Rotterdam,
Groet uit 010....
 
Laatst bewerkt:
Vergeet als banden optie ook de conti trail attack 2 niet. Bevallen mij al jaren erg goed.

Veel grip en licht insturen. Levensduur.....rond de 10 k met een achterbandje met goed doorrijden en ook trips in de bergen
 
Laatst bewerkt:
Geen mail ontvangen.
Stanleybobly@hotmail.com

Zo juist nog eens geprobeerd. De vorige was van vanmorgen 10:44 naar stanleybobly@hotmail.com. Is hotmail hoofdletter gevoelig? Ik heb geen foutmeldingen gekregen? Komt die bij jou misschien in de spam terecht?

mvg,

Marco.

Ps: zal het ook nog eens vanaf een zakelijk account sturen....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan