Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Goedeavond Capo fanaten,

Sinds december ben ik een capo rijker en wel die van capo040😁

Nou loop ik tegen een probleempje aan, gisteren nog gereden, niets aan de hand, starte goed. (Ik rij praktisch elke dag)
Vanochtend wil ik wegrijden maar hij blijft helemaal dood, niks gaat lopen, verlichting blijft uit en dashboard doet het ook niet.
Zelf al een aantal dingen nagelopen, (hoofd)zekeringen zijn nog goed, alleen het parkeerlicht brand, zit nieuwe accu in, extra massapunt aanleggen heeft geen effect, relais bij accu hoor ik niet schakelen..

Iemand enig idee waar ik naar op zoek kan wat het mag zijn?

Mvg, Jeroen
 
alleen het parkeerlicht brand

Iemand enig idee waar ik naar op zoek kan wat het mag zijn?

Mvg, Jeroen

Contactslot? Een paar posts geleden staat een link naar een elektrisch schema. Volgens dat schema zou iig het dashboard rechtstreeks via het contactslot geschakeld worden en niet via een relay. Het zou dus best kunnen dat het contactslot geen contact maakt in de 'aan' stand maar wel in de parkeerlicht stand.

Mvg,

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Contactslot? Een paar posts geleden staat een link naar een elektrisch schema. Volgens dat schema zou iig het dashboard rechtstreeks via het contactslot geschakeld worden en niet via een relay. Het zou dus best kunnen dat het contactslot geen contact maakt in de 'aan' stand maar wel in de parkeerlicht stand.

Mvg,

Marco.
 
Gevonden, de connector van van het contactslot is niet al te best meer.

@ k-Jos, nee geen Brabant voor mij, misschien met een ritje😉. Dagelijks in de Haarlemmermeer te vinden
 
Een klein feestje vandaag : precies tien jaar in het bezit van mijn Capo !

Een type 1 van 2003 met iets minder als een ton gereden.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woonwerk-verkeer op binnendoorwegen en weekendjes in de Eiffel en Luxemburg.
Nog steeds rij ik met veel plezier en nog geen behoefte om iets anders te gaan kopen.

Maar in de loop van de tijd dan ook wel veel veranderd, verbeterd en aangepast
een klein overzicht:

-verschillende banden erop gehad : nu de Metzler Tourance Next en bevallen het best van alle andere banden die erop hebben gelegen
-verzwaarde voorvering en aangepaste dempingsetting
-achterdemper aangepaste demping
-verhoogd scherm
-Philips motovision halogeenlampen
-Scottoiler
-KN luchtfilter en de snorkel verwijderd
-Oxford handvatverwarming
-alternatieve massa aansluiting rechtstreeks op het blok en extra draad naar de regelaar
-alle stekkers doorgesoldeerd
-MOSFET spanningsregelaar
-metalen Swagelock koppelingen onder de benzinetank
-na het 16 tandwiel weer terug naar 17 tanden
-Stanleybobly mapping
-Leovince dempers
-Motobatt accu (echte aanrader , start altijd ! )
-nieuwe voorremschijven (origineel Aprilia )
-remblokken EBC Double-H Sintered , voor en achter (ook na diverse andere merken vind ik deze de fijnste )
-Hepco & Becker Alu Exclusiv koffers (alleen de topkoffer wordt gebruikt... )
-Garmin Zumo 390 met Ram steun op het stuur
-4 nieuwe bobines

en nog een nieuwe zijstandaard-schakelaar (plotseling uitvallen van de motor op rare momenten )
een nieuwe snelheid-sensor (km teller stopte als het had geregend )

Hopelijk hebben alle nieuwe eigenaren net zo veel plezier met de Capo als ik al heb gehad en nog hoop te krijgen.

groet Bert
 
Met oijn in mn hart neem ik afscheid van de ultime toerbuffel
Mn Capo is verkocht voor goed geld
Ik had echt. De mooiste van heel Nederland😇
 
@Jorgos,
Kan niet...
Daar kom ik net vanaf....
De sloerie verwend mij altijd, maar dan ook dezefde opsommingen als de Post van meneer Bijs....
Groet, AJ
 
@ bijs,
Aardige lijst, je zou bijna zeggen dat er iets mis was;)

Wat betreft de zijstandaard-schakelaar, waren er nog andere symptomen dan uitvallen of voorafgaand voor het uitvallen?
Mijn lampje op het dashboard blijft branden, ook al is de zijstandaard ingeklapt. Het lampje begint zachtjes te branden na start maar gaat gedurende de rit feller branden. Kan dit mogelijk ook een kenmerk zijn van een slechte schakelaar?

Groet Jeroen
 
@ bijs,
Aardige lijst, je zou bijna zeggen dat er iets mis was;)

Wat betreft de zijstandaard-schakelaar, waren er nog andere symptomen dan uitvallen of voorafgaand voor het uitvallen?
Mijn lampje op het dashboard blijft branden, ook al is de zijstandaard ingeklapt. Het lampje begint zachtjes te branden na start maar gaat gedurende de rit feller branden. Kan dit mogelijk ook een kenmerk zijn van een slechte schakelaar?

Groet Jeroen

Deze houd ik even in de gaten, mijn standaard lampje blijft de laatste tijd ook aan, maar lijkt in mijn geval meer op een vocht probleem ergens. Als et een tijdje droog is is er niks meer aan de hand.
 
de motor stopt ermee als de zijstandaard uitstaat en de motor in een versnelling.
bij mij was er een draad van de schakelaar doorgesleten en maakte af en toe tijdens het rijden contact, maar kreeg geen melding van een standaard die uitstond.
na een gouden tip en een grondige inspectie kwam deze fout naar boven .

groet Bert
 
Die oplichtende lampjes zijn aangetaste contacten. Plus en min van de accu schoonmaken en de stekkers van dashboard even met contactspray doen.
 
Laatst bewerkt:
Die oplichtende lampjes zijn aangetaste contacten. Plus en min van de accu schoonmaken en de stekkers van dashboard even met contactspray doen.

Thxs, zet ik ook even op het lijstje als dashboard weer open ligt. Accu kan het niet zijn, paar weken terug vernieuwd en direct aansluitingen nagekeken op aanslag
 
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik stel em toch,

Hebben de standaard capo velgen binnenbanden nodig ? Nee toch ?

Edit:
Gevonden :P Tubeless tires, no inner tyre.
 
Laatst bewerkt:
Met bijna een ton op de klok net een tweede JCI bobine moeten vervangen (code 35, voorste bobine). Rij nu met nog twee originele JCI's en twee Valeo's.

De tweede voorste bobine zag er niet fris meer uit, roestige behuizing en scheurtje in de dop. Omdat ik geen reserver bobines meer had liggen de boel flink in de contact spray gezet en krimpkous over de kop en kabeldop gedaan om te beschermen tegen vocht.

Wel tijd om nog twee bobines te fabriceren, gezien de prijs gaan het dit keer NGK's worden ipv van Valeo's.
 
Laatst bewerkt:
Had er al twee besteld, maar mooi aanbod waarmee je iemand hier vast blij mee kunt maken.

Mag ik vragen wat je besteld heb, en waar ? Misschien wel interessante onderdelen om op voorraad te hebben.

Ik lees over simpelweg vervangen door gebruikte bobines, maar ook over het aanpassen van autobobines.
 
Ja natuurlijk, het gaat om bobines gelijk aan de Valeo 245094:
Onderdelen zoeken

Ik heb specifiek de NGK's besteld. Geen ervaring mee, maar NGK is degelijk merk en de prijs is het gunstigst nu: NGK Bobine 2-polig (48031)

Dit zijn dus de autobobines en deze zullen nog aangepast moeten worden. Behuizing en aansluiting met bougiekabel vereisen werk: sunaj-janus in "Aprilia ETV1000 Caponord parte 3"
Er zijn meerdere handleidingen te vinden overigens.

Er zijn kant en klare bobines, maar duurder en natuurlijk stukken minder leuk dan tegen je maten vertellen dat je Capo met Citroen bobines rijdt. http://www.ebay.nl/itm/NEW-APRILIA-...555046?hash=item41ae3491e6:g:Lb0AAOSwGXtXgRQs
 
Ja natuurlijk, het gaat om bobines gelijk aan de Valeo 245094:
Onderdelen zoeken

Ik heb specifiek de NGK's besteld. Geen ervaring mee, maar NGK is degelijk merk en de prijs is het gunstigst nu: NGK Bobine 2-polig (48031)

Dit zijn dus de autobobines en deze zullen nog aangepast moeten worden. Behuizing en aansluiting met bougiekabel vereisen werk: sunaj-janus in "Aprilia ETV1000 Caponord parte 3"
Er zijn meerdere handleidingen te vinden overigens.

Er zijn kant en klare bobines, maar duurder en natuurlijk stukken minder leuk dan tegen je maten vertellen dat je Capo met Citroen bobines rijdt. http://www.ebay.nl/itm/NEW-APRILIA-...555046?hash=item41ae3491e6:g:Lb0AAOSwGXtXgRQs

Wederom een zeer verhelderende post! Mijn dank :D

Zeer informatief, de werkzaamheden aan de bobine zelf vallen zo te zien wel mee. Kosten gelukkig ook.

Zelf net Motul 5100 15W50 4T - 4 Liter - Snoek Products besteld voor de Capo, filter heb ik ook al liggen, zodra et weer wat beter word en ik buiten kan klussen dit even proberen.
 
Laatst bewerkt:
Zo de slettebak kan er weer even tegenaan:
- Nieuwe AFAM/DID kettingset
- Nieuwe remblokken
- Nieuwe twee nieuwe bobines, één reserve
- Nieuwe bougies (iridium)
- Nieuwe luchtfilter

Volgende week ergens nieuwe bougiekabels (fiat brava 1.4) en verse olie om lekker vlot het voorjaar in te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan