Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik ga overigens ook een oplossing maken voor de olie die de carterontluchting in het luchtfilterhuis blaast. Dit gebeurt namelijk ook met een minimaal oliepeil en heeft meer te maken met het rijden in hoge toeren. Ben het schoonmaken van het luchtfilterhuis inmiddels zat dus tijd voor een oplossing.

Het gaat een inlijn filter worden waar een staalspons in zal komen. Zoiets als dit:
Air box mod - Page 4

Gen 1 tuono oil breather catch can
 
Lekker bezig Janus,

Nooit bedacht dat er olie en water in het luchtfilterhuis kan komen te zitten, de lijst met dingen die ik na wil lopen word wel erg lang op het moment. Sowieso nooit over het luchtfilter na gedacht, maar dat zal em wel zitten omdat ik het niet zie zitten om de tank te verwijderen.

En ik zit hier maar te wachten tot het eens mooi weer word zodat ik de olie kan vervangen hahaha
 
Dag allen,

Ik heb een heel andere vraag. Ik wil mijn capo eens lekker off-road uittesten. Nu heb ik in Drenthe al wel een paar zand en grindpaden gevonden, maar ik zou ook wel wat heuveltjes willen testen etc.

Ik zit online wat te zoeken, maar het enige wat ik kan vinden is Enduro Park Hechlingen: Startseite Maar dat is een dag rijden...

Hebben we ook zoiets in Nederland? Hoe doen jullie dat? Of houden jullie de capo liever op de weg?
 
Ha Matthijs,

Je durft!
Ik heb eens een offroad cursusdag gedaan bij Berrt (ja goed gespeld) met een v-strom.
Was goed te doen, maar kwam er wel achter dat ze gauw erg zwaar zijn!
Rij nu ieder weekend enduro/cross met een wr450, das leuker om te doen.

Ik raad je wel aan om wat offroad technieken te gaan leren als je van dat grindpad af gaat.
Er kan een hoop (op de beperkte bodemvrijheid na) maar het blijven lompe gewichten waar je de beperkingen van moet leren kennen, indien je hem netjes wil houden natuurlijk :)
 
HELLUP!!!

Ik heb de caponord weer gereanimeerd na drie maand winterslaap.
Ik had de accu thuis aan de druppellader. Accu er in starten en lopen. Noproblem so far.
Nu valt na een kleine stukje rijden ineens het dashboard uit. Motor uit opnieuw starten. Alles doet het weer. Starten gaat wel moeilijker. Vandaag gereden. Vanochtend geen probleem. Vanmiddag ook weer vlot starten na het werk. Pats. Ineens dashboard weer uit. Starten. Dashboard werk teven valt dan weer uit. Bekend probleem?

Kon het zo gauw iet vinden in de topics maar dat kan ook aan mijn zoektrchniek liggen.
Wat kan het euvel zijn?
 
Laatst bewerkt:
@Fatal mind, ga vooral lekker rijden. Ik gebruik mijn motor veel, meer dan 40k per jaar. Dan heb ik ook veel onderhoud en als ik het doe is het ook wel een hobby van me om dat extra stevig aan te pakken.

@Matthijs, er zijn wel wat offroad lessen te volgen in NL. Arjan Brouwer is zo'n adres. Heb het nooit gedaan, ik ging gewoon hahaha. De capo is overigens offroad te doen, maar wel absoluut te zwaar voor het echte leuke werk.

@Waver, dashboard falen heb ik vaker gehoord. Kadir/Stanley heeft ervaring met het fixen hiervan.
 
Over extra stevig aanpakken gesproken, net al het materiaal besteld om de gehele plus en min accubekabeling van de dame te vervangen. Zware kabelschoenen, 25mm accukabel en verse isolatoren.

Waarschijnlijk bij installatie meteen even de startmotor schoonmaken.
 
@Fatal mind, ga vooral lekker rijden. Ik gebruik mijn motor veel, meer dan 40k per jaar. Dan heb ik ook veel onderhoud en als ik het doe is het ook wel een hobby van me om dat extra stevig aan te pakken

Dat doe ik ook wel wanneer de weersomstandigheden wat beter worden als nu, maar vind het zelf wel leuk om beetje te klussen, ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik nergens hier op m'n gemak wat kan doen.

Daarom wacht ik op mooi weer, ga niet in de regen een clutch jet zitten vervangen tenslotte.

Dat gezegd hebbende, vind het knap wat je er allemaal mee doet.

Nu even uitzoeken waar de post gebleven is van een tijdje geleden over het lijmen van plastic onderdelen, heb wat scheurverschijnselen zitten onder de koplamp op de plastic onderdelen.
 
HELLUP!!!

Ik heb de caponord weer gereanimeerd na drie maand winterslaap.
Ik had de accu thuis aan de druppellader. Accu er in starten en lopen. Noproblem so far.
Nu valt na een kleine stukje rijden ineens het dashboard uit. Motor uit opnieuw starten. Alles doet het weer. Starten gaat wel moeilijker. Vandaag gereden. Vanochtend geen probleem. Vanmiddag ook weer vlot starten na het werk. Pats. Ineens dashboard weer uit. Starten. Dashboard werk teven valt dan weer uit. Bekend probleem?

Kon het zo gauw iet vinden in de topics maar dat kan ook aan mijn zoektrchniek liggen.
Wat kan het euvel zijn?

Moeilijk starten heb ik ook gehad, opgelost met een nieuwe accu.

Daarna nog een dashboard dat uitviel gehad en dat heeft Carmo voor mij gerepareerd binnen een paar dagen.
 
Nee volgens mij zijn dat 2 verschillende dingen.

Carmo is een elektronicabedrijf, als je op Google intypt Carmo dashboard reparatie vind je het wel.
 
Ha Matthijs,

Je durft!
Ik heb eens een offroad cursusdag gedaan bij Berrt (ja goed gespeld) met een v-strom.
Was goed te doen, maar kwam er wel achter dat ze gauw erg zwaar zijn!
Rij nu ieder weekend enduro/cross met een wr450, das leuker om te doen.

Ik raad je wel aan om wat offroad technieken te gaan leren als je van dat grindpad af gaat.
Er kan een hoop (op de beperkte bodemvrijheid na) maar het blijven lompe gewichten waar je de beperkingen van moet leren kennen, indien je hem netjes wil houden natuurlijk :)

Er staat al een training gepland bij Berrt :) Erg veel zin in! Maar heb ook zin om zelf te oefenen zodat ik ook eens goed offroad kan als ik op reis ben en een leuke weg tegen kom. Je ziet zoveel filmpjes van GS rijders die offroad gaan, dat moet die Capo toch ook kunnen zou ik zeggen, dus zo gek lijkt het me nog niet toch??

 
Goede keuze Martijn!

Je kan met de Capo best van het pad af als je weet wat je doet. Vallen in zand en prut is op zich niet erg, maar je moet dat lompe ding weer rechtop zetten.. en dat is niet makkelijk als je laarzen in de prut verdwijnen.

Ik heb na clinic van Berrt nog diverse offroad clinics gedaan, maar bij hem het meeste geleerd.
Je hoort overal wel dat je je voorwiel licht moet maken.
Berrt stuurt je een veldje op van 100m2 en laat je de hele ochtend zweten met 5km per uur.. :)
Geweldige leuke ervaring waarna je s'middags lekker gaat raggen.

Bmw "hyped" offroad maar dat kan met iedere motor
Sjaak Lucassen doet het met een Yamaha R1 op noppenbanden
 
Elektrische problemen. The story cotinues.

Accu getest. Is goed,
Spanningregelaar doorgemeten. Is goed (mosfettype)
Aprillia man dacht dat het wel eens vocht in het dashboard of een brakke soldering kan zijn.
Ben me wel dood geschrokken van het gebruik. Is ineens 1:12 was 1:16,5.

Vond een slechte aansluiting voor de verlichting. Die heb ik gefixst. Alles lijkt het nu weer te doen. Fingers crossed. Anders idd maar naar kadir.

Heeft iemand een mailadres voor me? Via stanley bodley mail krijg ik geen respons
 
Hallo Caponisten,

Ik heb mijn Caponord verkocht aan een medeforum lid. Ongetwijfeld zal hij zich nog voorstellen binnenkort.

Groeten

Evert
 
Heb het nagevraagd bij Givi, past jammer genoeg niet op ons model...moet toch niet zo moeilijk zijn om zelf te maken door iemand die metaal kan bewerken???? iemand..??

Ah, bedankt voor je moeite,

Denk dat het relatief simpel is om onder de standaard standaard een plaatje te lassen of iets dergelijks, had daar zelf toch al wat plannen voor, maar als het makkelijker kan is dat misschien wel beter.

Heb zelf al een klein plaatje op de poot zitten, maar die lijkt scheef te zijn, of misschien is de standaard wel gewoon scheef dat kan ook, maar dan zou ik op die plaat een iets groter plaatje willen hebben, dan komt ie gelijk wat hoger te staan misschien, of ieder geval rechter, toen ik em net had was ik iedere keer weer verbaast dat ie bleef staan met z'n ontzettende hang.
 
Na de uitgebreide beurt nog 1 storing ontdekt nadat ik klaar was.
Snelheid en odo werken niet meer..

Alles doorgemeten, en sensor was de verdachte.
rubberhoesje verschoven, en bekabeling lag iets "open".
Sensor voorzichtig uit de behuizing gehaald, en door vochtindringing blijkt de bovenzijde ingescheurd.
Vermoedelijk met vorst uitzetting van vocht, want voor de onderhoudsbeurt werkte het goed, en na de beurt niet meer..
2gxgrk5.jpg

2k50m.jpg

2lw6trn.jpg


Nieuwe sensor besteld (niet die van aprilia a raison 120 euri) maar de sensor zelf.
Kijken hoe we dit weer netjes dichtmaken.

Goed dat de Guzzi klaar staat, kan ik blijven sturen :) :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan