Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Bedankt iedereen
En een schnitzeltocht klinkt goed!

Heb ik ook nog een vraagje: is een universele topkofferplaat van givi makkelijk te monteren of moet ik dan eerst een soort adapert of iets dergelijks zien te maken?

Heeft iemand eventueel een foto van zijn of haar constructie?

Ik heb hem gemonteerd zonder de adapter van Aprilia.
Op het achtergedeelte waar de topkoffer komt heb je 2 bouten zitten.
Deze heb ik vervangen voor iets langere bouten zodat hij door de grondplaat ging. 2 ronde gaten in de grondplaat gemaakt. Om hem goed te kunnen vastdraaien zonder dat het plastic kapot ging heb ik 2 ronde metalen ringen gebruikt.
Zit als een huis nu.

Mvg,

Igor
 
Update over de dashboardproblemen.

Ik heb het board zelf gerepareed mbv deze how to

Futura and Caponord dash repair - Page 5

Werkt bijna perfect. Alleen de motortemperatuur valt soms weg. Krijg dan err. Maar bij hard remmen of een scherpe linkerbocht floept hij nu en dan weer aan. Zou ook een draadbreukje oid kunnen zijn. Ga morgen een nieuwe fuel map er op zetten en dan broezen.
Verbruik is nu belachelijk. 1:13/1:14 dat moet beter kunnen
 
Update over de dashboardproblemen.

Ik heb het board zelf gerepareed mbv deze how to

Futura and Caponord dash repair - Page 5

Werkt bijna perfect. Alleen de motortemperatuur valt soms weg. Krijg dan err. Maar bij hard remmen of een scherpe linkerbocht floept hij nu en dan weer aan. Zou ook een draadbreukje oid kunnen zijn. Ga morgen een nieuwe fuel map er op zetten en dan broezen.
Verbruik is nu belachelijk. 1:13/1:14 dat moet beter kunnen

Woon-Werk doet die van mij ook ongeveer 1 op 14 tot max 1 op 16 afhankelijk hoe ik rij. Zwaar bepakt tijdens de vakantie verleden jaar deed ze 1 op 20 . Maar er zijn ook zeker Capo's die nog beter doen.

Mvg,

Igor
 
Hoi caporijders,
Een maand geleden ben ik ook trotse eigenaar geworden van een mooie Capo :) (capo van falcowner). Tot nu toe bevalt ie erg goed! Ik woon trouwens in groningen. Zag dat er meerdere capo rijders in het noorden wonen misschien leuk om binnenkort een ritje te doen?
Ik zal ook eens kijken of het lukt een mooie foto te uploaden

Hey Rijdert, welkom hier op het forum. Mooie motor! Ik heb ook sinds begin dit jaar een Capo en woon ook in Grunn Stad. Misschien moeten we met de CapNoorders maar eens een toertochtje maken :) Heb nog een mooie straatroute liggen, maar ben ook bezig met wat mooie offroad paadjes in kaart te brengen in de buurt :)
 
Capo verbruik ligt bij mij nu met 62.412km verbruik bijhouden op 1 op 16,77 gemiddeld. Dat is dus alles van korte stamp-ritten tot lange rustige snelweg ritten en ook vele kilometers met standaard uitlaat.

Mijn verbruik is deze winter gemiddeld omlaag gegaan, ik zit harder op het gas en het was kouder deze winter. Zomer 2016 was 1 op 17,76 gemiddeld. Met koud weer is de dame niet zuinig, ook niet met een armer warmdraai programma in je mapping. Stevige wind heeft ook veel invloed. Ik ben nog bezig om KNMI data te combineren met mijn tank/verbruik data om correlaties te vinden met windsnelheid, luchtvochtigheid, neerslag en temperatuur. Heb er al wat mee lopen kloten, maar de granulariteit van tijd is nog niet juist.

Andere stats:
Stad: 1 op 14,93
Snelweg: 1 op 17,35
B-wegen: 1 op 17,74

Mijn record ligt op 1 op 22,3 tijdens een laatste vakantiedag terug naar huis. Gemiddeld 110 rijden met bepakking, beetje regen en heel constant rijden.

Drie dingen die bijdragen aan beter verbruik voor de Capo:
- Uitlaat vervangen geeft grootste winst
- Mapping aanpassen (Catfish/Stanley map)
- Tijdig luchtfilter vervangen (elke 15.000km)

Het zuinigst is om voor de 3500/4000 toeren al te schakelen, zo snel mogelijk de vijf en heel constant gas te geven. Maar ja, dan ben je een autolul op twee wielen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Rijdert, welkom hier op het forum. Mooie motor! Ik heb ook sinds begin dit jaar een Capo en woon ook in Grunn Stad. Misschien moeten we met de CapNoorders maar eens een toertochtje maken :) Heb nog een mooie straatroute liggen, maar ben ook bezig met wat mooie offroad paadjes in kaart te brengen in de buurt :)

Da's ja mooi. Drei Stadjers op't zulfde forum. Grappig. Binnenkort maar ff een ritje doen lijkt me.
 
Hey Rijdert, welkom hier op het forum. Mooie motor! Ik heb ook sinds begin dit jaar een Capo en woon ook in Grunn Stad. Misschien moeten we met de CapNoorders maar eens een toertochtje maken :) Heb nog een mooie straatroute liggen, maar ben ook bezig met wat mooie offroad paadjes in kaart te brengen in de buurt :)

Da's ja mooi. Drei Stadjers op't zulfde forum. Grappig. Binnenkort maar ff een ritje doen lijkt me. 1e droge zondag bij mac hoendiep om 13u?
 
Reminder..... 2....! Zin in...!

12 Maart... Zondag... 10:00 verzamelen,11:00 rijden!

Verzamelen McDonald's Bodegraven, bij die weg richting Goedhart..?
Neem ik jullie mee voor een Surinaamse/Turkse/Hollandse haring broodjesrit...
Beetje 010, richting Hoek van Holland 100plus kilometer ritje...

(Mits geen Noodweer)... en dat word het niet....!

Groetjes, Andre en ( Karin op Tiger 800 ),mag he?

Zie wel wie er komt...
 
Reminder..... 2....! Zin in...!

12 Maart... Zondag... 10:00 verzamelen,11:00 rijden!

Verzamelen McDonald's Bodegraven, bij die weg richting Goedhart..?
Neem ik jullie mee voor een Surinaamse/Turkse/Hollandse haring broodjesrit...
Beetje 010, richting Hoek van Holland 100plus kilometer ritje...

(Mits geen Noodweer)... en dat word het niet....!

Groetjes, Andre en ( Karin op Tiger 800 ),mag he?

Zie wel wie er komt...

Zolang het weer goed blijft ben ik er.

Tevens, Rond 1500 in Spijkenisse ter hoogte van 't plateau een zwarte Caponord gezien met zo snel ik et kon zien Hepco valbeugel.
 
Laatst bewerkt:
Weet je toevallig of er op diegene die nu in de motor zit af te lezen is hoeveel ampere hij is ? Ik kan er zo snel niets van vinden, maar voor 20 euro wel interessant om misschien te vervangen, makkelijker starten is altijd mooi mee genomen.

Nee, staat er niet op. Maar mocht hij origineel zijn dan is hij 50Amp.
 
Helaas gaat t mij ook niet lukken.. Maar veel plezier! Ben benieuwd naar wat foto's :)

Reminder..... 2....! Zin in...!

12 Maart... Zondag... 10:00 verzamelen,11:00 rijden!

Verzamelen McDonald's Bodegraven, bij die weg richting Goedhart..?
Neem ik jullie mee voor een Surinaamse/Turkse/Hollandse haring broodjesrit...
Beetje 010, richting Hoek van Holland 100plus kilometer ritje...

(Mits geen Noodweer)... en dat word het niet....!

Groetjes, Andre en ( Karin op Tiger 800 ),mag he?

Zie wel wie er komt...
 
Weet je toevallig of er op diegene die nu in de motor zit af te lezen is hoeveel ampere hij is

Staat onderaan op de pagina.
Ik heb er al 1 besteld, goedkope spare!

THIS IS A HIGH QUALITY 12v 150A PATTERN STARTER SOLENOID (EQUIVALENT TO APRILIA PART NUMBER AP8112927). FITS A LARGE NUMBER OF APRILIA MOTORBIKES AND SCOOTERS INCLUDING THE RSV1000 (98-03), RSV1000R (2000- ) AND RSV FACTORY
 
Laatst bewerkt:
enige echte 150 ampere relay is deze:
gele sticker merk HITACHI JAPAN en is 2x groot dan de oude 50A

alleen verkrijgbaar bij de dealer! AP8112927
online is allemaal rommel

357onsx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kadir, ik kan dit volledig bevestigen. Heb zelf de ervaring gehad met een goedkoop relais van Ebay. Na een paar keer starten bleef het relais hangen :( . Het onderwerp is al vaker uitgebreid besproken geweest---->conclusie, bespaar hier niet op. :N
 
enige echte 150 ampere relay is deze:
gele sticker merk HITACHI JAPAN en is 2x groot dan de oude 50A

alleen verkrijgbaar bij de dealer! AP8112927
online is allemaal rommel

[afbeelding]

Had die ook besteld maar heeft het nog geen jaar uitgehouden. Wellicht gemaakt op maandagochtend :?
Gisteren weer een nieuwe geplaatst en vandaag heerlijk gereden zins een lange tijd. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan