Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik heb hem gemonteerd zonder de adapter van Aprilia.
Op het achtergedeelte waar de topkoffer komt heb je 2 bouten zitten.
Deze heb ik vervangen voor iets langere bouten zodat hij door de grondplaat ging. 2 ronde gaten in de grondplaat gemaakt. Om hem goed te kunnen vastdraaien zonder dat het plastic kapot ging heb ik 2 ronde metalen ringen gebruikt.
Zit als een huis nu.

Mvg,

Igor

Bedankt Igor

Inmiddels bij waver1971 even kunnen kijken hoe dit bevestigd zit en nu een topkoffer op de kop weten te tikken via marktplaats :) inclusief rugsteun voor mijn vriendin hehe is die ook weer blij :P.

Nu heb ik nog een klein probleem. Vandaag de olie ververst, nieuw filter + 4L olie alleen staat het peil nu tot aan het max streepje misschien zelfs een klein beetje erboven. Nu kijk ik nog eens naar de handleiding zie ik dat er nog een tweede aftapplug naast het oliefilter zit, deze ben ik dus vergeten los te halen :/ . Iemand een idee hoeveel olie daar nog uit zou komen, aangezien het oliepeil nu erg hoog staat?
 
$ Motor wel peilen na zeker een kilometer of 10 te hebben gereden i.v.m.het drysump systeem.
Blij dat je de aftapplug hebt ontdekt ,kan mogelijk wel eens de oorzaak zijn.De volgende keer de motor ook een paar keer scheef op de jiffy en rechtop houden dan komt er nog wat olie uit .
Bedankt Igor

Inmiddels bij waver1971 even kunnen kijken hoe dit bevestigd zit en nu een topkoffer op de kop weten te tikken via marktplaats :) inclusief rugsteun voor mijn vriendin hehe is die ook weer blij :P.

Nu heb ik nog een klein probleem. Vandaag de olie ververst, nieuw filter + 4L olie alleen staat het peil nu tot aan het max streepje misschien zelfs een klein beetje erboven. Nu kijk ik nog eens naar de handleiding zie ik dat er nog een tweede aftapplug naast het oliefilter zit, deze ben ik dus vergeten los te halen :/ . Iemand een idee hoeveel olie daar nog uit zou komen, aangezien het oliepeil nu erg hoog staat?
 
Nu heb ik nog een klein probleem. Vandaag de olie ververst, nieuw filter + 4L olie alleen staat het peil nu tot aan het max streepje misschien zelfs een klein beetje erboven. Nu kijk ik nog eens naar de handleiding zie ik dat er nog een tweede aftapplug naast het oliefilter zit, deze ben ik dus vergeten los te halen :/ . Iemand een idee hoeveel olie daar nog uit zou komen, aangezien het oliepeil nu erg hoog staat?

Bij de meeste capo's zit je goed tussen min en halverwege min/max. Alles er boven gaat via de carterontluchting je luchtfilterhuis in.

Er gaat overigens ook niet bij elke Capo vier liter in. De mijne heeft genoeg aan 3,4 liter eigenlijk elke keer.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu nog wat olie afgetapt en even een stukje gereden oliepeil is nu meteen na het rijden ongeveer op 1/3 tussen min en max. Wel raar dat er in jouw capo maar 3,4 liter gaat janus aparte motoren die capo's :P.
 
Voor de capo rijders uit Groningen

Heb zeker zin in een keer een ronde te doen met een aantal uit het hoge noorden.
Door omstandigheden ben ik erg druk en zit ik heel weinig op motor-forum

Mocht iemand van jullie mij willen bereiken ben ik altijd via WhatsApp bereikbaar op nul zes 22051545
 
Beste lui.

Ben op.zoek naar een kuip deel:
Linker voor onder (onder de tank voor zijde. Waar meestal de aprilia stocker beplakt is.)

Heb een bijna complete set kuipdelen liggen voor een project.. Echter deze mis ik nog. Schade beschadiging maakt niet uit. Wordt toch gespoten.....

Deze deel.bedoel ik:
s-l225.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, tot hoeverre is het van belang om bepaald spul met een moment sleutel vast te zetten ?

Ben beetje aan kijken voor demonteren van m'n zijstandaard om deze netjes te maken weer, echter word er dan in het werkplaatshandboek genoteerd aantrekken met 30 nm, leuk uiteraard, maar vast = vast ? Of heeft het werkelijk nut ? Anders ga ik op zoek naar zo'n ding.
 
Vraagje, tot hoeverre is het van belang om bepaald spul met een moment sleutel vast te zetten ?

Ben beetje aan kijken voor demonteren van m'n zijstandaard om deze netjes te maken weer, echter word er dan in het werkplaatshandboek genoteerd aantrekken met 30 nm, leuk uiteraard, maar vast = vast ? Of heeft het werkelijk nut ? Anders ga ik op zoek naar zo'n ding.

In principe zou je volgens het handboek meerdere bouten op moment moeten zetten echter heb ik dat nog nooit gedaan. Ik controleer wel om de zoveel tijd of alles nog vast zit.
 
En hoe zit het met het gebruik van loctite ? Nu zat ik er toch wel aan te denken hier flesje van te kopen, gezien ik richting m'n dashboard ook wat kleine boutjes heb die toch lostrillen, maar dan is weer de vraag welke, er zijn aardig wat soorten verkrijgbaar.
 
En hoe zit het met het gebruik van loctite ? Nu zat ik er toch wel aan te denken hier flesje van te kopen, gezien ik richting m'n dashboard ook wat kleine boutjes heb die toch lostrillen, maar dan is weer de vraag welke, er zijn aardig wat soorten verkrijgbaar.

Ik gebruik zowel loctite als zoveel mogelijk een momentsleutel. Mijn ervaring is dat (iets) te los niet zo een groot probleem is als je dat idd regelmatig controleert. Te vast is wel een groot probleem met zoveel aluminium. Als je een paar keer een schroefdraad kapot gedraaid hebt , heb je je les wel geleerd :$

Bovendien vind ik het nu ik ze heb (die momentsleutels) toch wel een prettig idee dat bijvoorbeeld de moer van de achteras (kettingspanner) op het juiste moment staat.

mvg,

Marco
 
Even een vraagje.

Ik heb laatst mijn ndash gerepareerd. Nu doet de motortemperatuurmeter het echter niet. Eerst nog wel af en toe maar nu krijg ik alleen err in beeld of 1 blokje van de temperatuurschaal. Nu kan dat natuurlijk een draadbreukje zij maar de sensor kan ook stuk zijn. Heeft de waarde van de sensor nog invloed op het verbruikt? 1 vind 1:16 namelijk nogal fors en verbeeld me soms een benzenelucht te ruiken. Ik ga binnenkort de Slanleybobly mapping er op zetten maar weet niet of dat gaat werken als de sensor niet werkt.
 
Wat zijn jullie ervaringen met de windschermen
Heb op snelweg dat me hoofd begint te klapperen van de turbulentie.

Voelt niet echt tof.
 
Even een vraagje.

Ik heb laatst mijn ndash gerepareerd. Nu doet de motortemperatuurmeter het echter niet. Eerst nog wel af en toe maar nu krijg ik alleen err in beeld of 1 blokje van de temperatuurschaal. Nu kan dat natuurlijk een draadbreukje zij maar de sensor kan ook stuk zijn. Heeft de waarde van de sensor nog invloed op het verbruikt? 1 vind 1:16 namelijk nogal fors en verbeeld me soms een benzenelucht te ruiken. Ik ga binnenkort de Slanleybobly mapping er op zetten maar weet niet of dat gaat werken als de sensor niet werkt.


Temperatuur meet alleen de waarde die vervolgens doorgeeft naar ecu om bijv. Choke in te schakelen of radiator fan te starten . Heeft niks met verbruik te maken.

1op 16 is normaal voor een stock motor. met
Chiptuning haal ik je 19 a 20 km op een liter brandstof.

Teveel brandstof geur uit de uitlaten betekend verkeerde afstelling cq. te rijk.....
 
Wat zijn jullie ervaringen met de windschermen
Heb op snelweg dat me hoofd begint te klapperen van de turbulentie.

Voelt niet echt tof.

Bij mij zit er een verhoogde ruit op + een opzetruitje daar weer bovenop. Dan is het op de snelweg goed te doen qua turbulentie. Helemaal weg is het natuurlijk nooit :P.
 
Even een vraagje.

Ik heb laatst mijn ndash gerepareerd. Nu doet de motortemperatuurmeter het echter niet. Eerst nog wel af en toe maar nu krijg ik alleen err in beeld of 1 blokje van de temperatuurschaal. Nu kan dat natuurlijk een draadbreukje zij maar de sensor kan ook stuk zijn. Heeft de waarde van de sensor nog invloed op het verbruikt? 1 vind 1:16 namelijk nogal fors en verbeeld me soms een benzenelucht te ruiken. Ik ga binnenkort de Slanleybobly mapping er op zetten maar weet niet of dat gaat werken als de sensor niet werkt.

_O- gefixt gewoon even het stekkertje goed aandrukken in het dashboard. Was ik vergeten na de vorige reparatie😂
 
Temperatuur meet alleen de waarde die vervolgens doorgeeft naar ecu om bijv. Choke in te schakelen of radiator fan te starten . Heeft niks met verbruik te maken.

1op 16 is normaal voor een stock motor. met
Chiptuning haal ik je 19 a 20 km op een liter brandstof.

Teveel brandstof geur uit de uitlaten betekend verkeerde afstelling cq. te rijk.....

Oke, zoiets vermoedde ik al. Ik ga volgende week samen met rijdert proberen of ik jouw mapping erin kan krijgen. Zit nu idd nog de stock mapping op
 
Geen rare dingen tijdens het downloaden, anders ECU naar de soep :+
Vorige maand nog een forumlid verkeerd gegaan....

Oepsssss 😞, tja tuneecu pc scherm gaf aan dat nieuwe map erin stond terwijl er melding kwam "verbinding verbroken" . Na de zoveelste keer eindelijk verbonden te zijn heb ik het weggetikt en dacht dat ik altijd nog opnieuw tune ecu kon opstarten , NIET DUS 😡
ITF 29,7 = 1% co hoop nu dat ie niet meer 1:13 loopt met deze ecu
 
~
Oepsssss 😞, tja tuneecu pc scherm gaf aan dat nieuwe map erin stond terwijl er melding kwam "verbinding verbroken" . Na de zoveelste keer eindelijk verbonden te zijn heb ik het weggetikt en dacht dat ik altijd nog opnieuw tune ecu kon opstarten , NIET DUS 😡
ITF 29,7 = 1% co hoop nu dat ie niet meer 1:13 loopt met deze ecu wat in het begin wel was
 
Oke dus nergens aanzitten, screensavers uit etc.

Is er ook een duidelijke how to van?

kijk op tuneecu.com ,endorphin-express.com en het AF1forum etc.
Zorg dat je accu goed geladen is , licht uit (evt zekering verwijderen),acculader o.i.d. aansluiten op je accu. zodat je accu zeker goed vol blijft !
 
Terug
Bovenaan Onderaan