Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Haha ja ik heb een setje trappers op mijn capo, maar zonder gekheid wel een gunstig verbruik nu. Binnenkort zal ik het nog eens melden als ik weer wat km heb gemaakt. Setje gpr tri oval dempers. Met db killers erin klinkt het precies goed. Zonder dan kijkt iedereen je een beetje raar aan in de stad ^^ van al dat lawaai, knalt wel mooi zonder db killers :P. Zit bij de laatste catfish mapping in.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw luchtfiltertje in de Italiaanse...
Lijkt wel wereld van verschil...
Benieuwd naar het verbruik....
Groet, AJ
 
Fatal mind,

standaard schakelaar stekker.
De stekker van standaard zit achter de framebuis min of meer recht boven koppeling cilinder. en ja de tank moet er dan wel af.

Hepco en Becker steiger.. eh rek.
Ik heb er nog een liggen, netjes..... bij een goed bod....

grtn ETVrijder
 
Sunaj janus,

Terugkomend op je opmerking "weet je zeker of de retour niet geknikt is",deze opm. zette me aan het denken, zeker is niks, omdat de leiding zacht is onder buigspanning staat en best heet word.
Duusss om een zekere oplossing te krijgen heb ik er nu een 7mm rvs spiraal veer in gedaan, de slang net zo flexibel maar niet te meer knikken.

Problemen moet je begraven en cremeren nietwaar.

grtn ETVrijder
 
Laatst bewerkt:
Fatal mind,

standaard schakelaar stekker.
De stekker van standaard zit achter de framebuis min of meer recht boven koppeling cilinder. en ja de tank moet er dan wel af.

Hepco en Becker steiger.. eh rek.
Ik heb er nog een liggen, netjes..... bij een goed bod....

grtn ETVrijder

Ik was er al bang voor, dan schuif ik m'n standaard project even door op de lange termijn, zie het niet zitten de tank te verwijderen atm. Wil wel graag, maar wil et gelijk goed doen, dus luchtfilter vervangen en de koppelingen op de tank vernieuwen door metalen.

Wat betreft de beugel, zie PM.

Bedankt voor de duidelijkheid.
 
Net terug van weekendje Vogezen. Niet onder 1-18 gereden en twee tanks boven de 1-20. Was wel beetje oude lullen rijstijl, want veel regen en 650cc bijrijders.
 
Net terug van weekendje Vogezen. Niet onder 1-18 gereden en twee tanks boven de 1-20. Was wel beetje oude lullen rijstijl, want veel regen en 650cc bijrijders.

Ja hoor mij een beetje lopen plagen ik ben er nog niet geen zin aan oude lullen rijstijl maar het verbruik wel. Het zal wel een concessie worden :)
Welke mapping rij jij?
 
Ben ik aan het onderzoeken, maar de technische heren op et werk geven aan dat et gietijzer of iets is, en dat schijnt nogal lastig te zijn.
 
nog een vraagje...

Heeft er iemand zijn starter al open gedaan, om zuiver te maken?

Ik herinner me dat dit de oorzaak kan zijn van slecht starten, en soms volledig dood vallen tijdens start ( dashboard leeg) terwijl de batterij toch nog goed is.

Hoelang duurt dit ongeveer, en is het makkelijk zelf te doen ?


Alvast bedankt !
 
Laten lassen gaat em niet worden, net nog met andere lasser gesproken die zeggen, giet aluminium is gevaarlijk, als het tegen zit gaan we er dwars door heen. Schiet niet op.

Ga eens kijken wat er te vinden is qua 2 componenten epoxy te verkrijgen is, ik houd me zoals altijd aanbevolen voor suggesties.
 
Op de Bokelweg Schiedam,zit klein bedrijf die ken ding echt wel lassen....
Allicht even vragen...
Allulas ofzoiets,

Kost dat ding dan...?

Succes, AJ
 
Laatst bewerkt:
Fatal mind,

Alu lassen is mogelijk alleen nadien spuiten,tijdens het lassen wordt wel duidelijk of het kan kan het niet dan nieuwe kopen.
Solderen is soms ook een optie maar je moet goede spullen hebben.

Lijmen NOPE plakt wel maar is een absoluut inferieure oplossing. alle (opstap) kracht komt op de onderste helft. niet fijn als deze ook afknapt.

Lassen of solderen beide geven een iets verzwakt deel maar m.i. ruim binnen veiligheids marge.
Vooropgesteld dat het geen zamak is (merken ze wel bij lassen).
(Zamak een aluminium zink legering die voor aluminium spuitgieten wordt gebruikt (carburateurs dinkytoys etc) slecht tot niet lasbaar omdat het zink deel wil verbranden waardoor het verhitte materiaal vol zit met gasbellen, laag tempreratuur solderen van aluminium kan het soms wel maar hoe sterk en bij deze dikte?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan