Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hier een Capo-rijder ten noorden van Antwerpen sinds 2002 (nieuwgekocht toen) en al een 150k op de teller (kan meer zijn maar enkele jaren terug heeft het dashboard het begeven op 114k... de toerenteller doet het nog en meer heb ik niet nodig...)
Heb mijn Italiaanse schone altijd keurig in de garage laten soigneren en de meest voorkomende problemen bij deze machine zijn dan ook al verholpen (tanksluiting, bobijnen van de ontsteking, alle wiellagers al 2x, hoofdballagers,...) Nu komt het leuke... mijn garage doet al even geen Aprilia meer en de laatste keer werd mij gewoon verteld dat ik volgende keer maar ergens anders moest gaan aankloppen voor reparaties wegens het lastig verkrijgen van onderdelen. Ben dus op zoek naar een plek om mijn motor die ik bijna dagdagelijks gebruik voor woon/werkop onderhoud te zetten. Let wel, ik heb een factuur nodig, daar ik de motor op de zaak heb staan. Iemand goede ervaring met een garage in een ruime straal van Antwerpen?

Thx alvast[afbeelding]

Lekker zo'n garage... Hoe ruim is een ruime straal? In Nederland heb je Roke Motoren en Startwin die nog gewoon (oudere) Aprilia's onder handen nemen, of StanleyBobly in Amsterdam natuurlijk :P
 
Hier een Capo-rijder ten noorden van Antwerpen sinds 2002 (nieuwgekocht toen) en al een 150k op de teller (kan meer zijn maar enkele jaren terug heeft het dashboard het begeven op 114k... de toerenteller doet het nog en meer heb ik niet nodig...)
Heb mijn Italiaanse schone altijd keurig in de garage laten soigneren en de meest voorkomende problemen bij deze machine zijn dan ook al verholpen (tanksluiting, bobijnen van de ontsteking, alle wiellagers al 2x, hoofdballagers,...) Nu komt het leuke... mijn garage doet al even geen Aprilia meer en de laatste keer werd mij gewoon verteld dat ik volgende keer maar ergens anders moest gaan aankloppen voor reparaties wegens het lastig verkrijgen van onderdelen. Ben dus op zoek naar een plek om mijn motor die ik bijna dagdagelijks gebruik voor woon/werkop onderhoud te zetten. Let wel, ik heb een factuur nodig, daar ik de motor op de zaak heb staan. Iemand goede ervaring met een garage in een ruime straal van Antwerpen?

Thx alvast[afbeelding]

Hoi ten noorden van Antwerp weet ik bij Breda wel een zeer goede zaak 👌Met als hoofdmerk Ducatie en triumph maar hij doet zeker ook andere merken. Eigenaar is een zeer kundig monteur . Ik zou zeggen informeer eens of rijd eens langs.
Contactgegevens:
Motor-id
Vianendreef 93a
4841 LE Prinsenbeek
Tel. (076) 54 11 888
+31 6 48 34 37 55

wim@motor-id.nl
www.motor-id.nl
 
Zo, eerste tank leeggereden na de nieuwe mapping en slangen. Reservelampje ging nu pas bij 310 ipv 220 kilometer aan, dat scheelt nogal :P Verbruik van deze tank is nu 1:16.6 ipv 1:12 van de vorige, flinke verbetering :)

Dit was overigens voornamelijk snelweg, deels met ~140 en deels veel snelheidswisselingen tussen 30 en 80 in de file.
 
Zitten allen centraal in NL... 120-170 km is al een eind...
Toch bedankt voor tip

Lekker zo'n garage... Hoe ruim is een ruime straal? In Nederland heb je Roke Motoren en Startwin die nog gewoon (oudere) Aprilia's onder handen nemen, of StanleyBobly in Amsterdam natuurlijk :P
 
Is half uurtje rijden, duiken we tijdens klein onderhoud wel even de stad in
Thx ;)

Hoi ten noorden van Antwerp weet ik bij Breda wel een zeer goede zaak 👌Met als hoofdmerk Ducatie en triumph maar hij doet zeker ook andere merken. Eigenaar is een zeer kundig monteur . Ik zou zeggen informeer eens of rijd eens langs.
Contactgegevens:
Motor-id
Vianendreef 93a
4841 LE Prinsenbeek
Tel. (076) 54 11 888
+31 6 48 34 37 55

wim@motor-id.nl
www.motor-id.nl
 
Is een nieuwe woonwerk niet voordeliger ivm afschrijving / belastingen, en de capo gewoon waarderen voor af en toe wat plezier?
 
Is een nieuwe woonwerk niet voordeliger ivm afschrijving / belastingen, en de capo gewoon waarderen voor af en toe wat plezier?

Ik denk dat een nieuwe juist veel meer afschrijving heeft, en (in Nederland) is er maar 1 belastingtarief voor motoren. De Caponords zijn nog niet zo uit dat ze oldtimer-vrijstelling krijgen :P
 
Volledig gelijk, maar ben zelfstandige en heb al kosten genoeg ;-)
En wil deze nog lang niet missen, heb al op GS, Pan en verschillende Kawas (vervangmoto in vorige garage) gereden en kom steeds terug naar de Capo...

Is een nieuwe woonwerk niet voordeliger ivm afschrijving / belastingen, en de capo gewoon waarderen voor af en toe wat plezier?
 
Hallo ik zit met een vraag,We gaan met een aantal motoren naar Schotland.
Nu kregen we te horen van de reisorganisator dat je de koplamp af moet plakken,
Heeft iemand ervaring met deze wetgeving?
En als het moet. heeft iemand een voorbeeld wat en waar te plakken.
Op de boot kan ook maar betaal je de hoofdprijs voor een stukje zwart tape.
 
Hallo ik zit met een vraag,We gaan met een aantal motoren naar Schotland.
Nu kregen we te horen van de reisorganisator dat je de koplamp af moet plakken,
Heeft iemand ervaring met deze wetgeving?
En als het moet. heeft iemand een voorbeeld wat en waar te plakken.
Op de boot kan ook maar betaal je de hoofdprijs voor een stukje zwart tape.

Aprilia kent geen UK lights (links rijdende verkeer)

Dus zo door rijden :+
 
Hallo ik zit met een vraag,We gaan met een aantal motoren naar Schotland.
Nu kregen we te horen van de reisorganisator dat je de koplamp af moet plakken,
Heeft iemand ervaring met deze wetgeving?
En als het moet. heeft iemand een voorbeeld wat en waar te plakken.
Op de boot kan ook maar betaal je de hoofdprijs voor een stukje zwart tape.

Vorig jaar met een stuk of 30 Capo's uit heel rechts rijdend Europa naar Schotland (ACIM editie 2016) geweest.
Niemand iets afgeplakt en geen klachten of commentaar gehad.
Veel plezier gehad, als je in de gelegenheid bent zou je Hardknott Pass eens moeten proberen,echt LOL.
Ligt een beetje onder de grens met Schotland in het Lake district,is wel een beetje de moeite van het omrijden waard.
 
Ik ben zowel op de motor als in de auto in Engeland, Schotland en Wales nog nooit staande gehouden omdat mijn koplampen niet afgeplakt zijn. Ook wel eens met een oude jaguar een halve dag bij de douane in Dover gestaan en 3 verschillende wegenwachten langs gehad, zelfs toen niets erover gehoord.

Mocht je het toch graag willen afplakken, de ANWB verkoopt voor 10 euro stickertjes hier :)
 
Vandaag voor het eerst Michelin Pilot Road Trial op de Godin laten gooien...
Benieuwd,morgen maar eens proberen..
Groet,AJ
 
Keerringen in de voorpoten vervangen.
VLg. Aprilia middels een paar ferme tikken met de binnenbuis.
Kan maar 90% zeker dat de glijlagers beschadigd raken.

Heeft iemand een goede tip om de keerringen eruit te krijgen zonder beschadigingen?
 
Gisteren de Hepco and Becker valbeugel gemonteerd, wat een klote klus is dat zeg... Om te beginnen is de handleiding compleet nutteloos, ze hadden net zo goed niks kunnen leveren, bied geen duidelijkheid en nut op hoe het nu weer gegeven is. Vervolgens past de boel maar half....

De linkerkant(oliekant ) van de motor past prima


De rechterkant daarintegen ( waterkant )............................ Wat een gekloot, had meer verwacht van die gekke duitsers.




Paar uur later, met een hoop gescheld en getier.


Nu wachten tot m'n mistlichten uit China binnen komen.
 
Laatst bewerkt:
De manual spreekt van 5W tot en met 20W olie naar gelang je smaak kun je met de olie viscositeit de demping "instellen".

niemand iets mbt mijn keerringen vraag?
 
Road Trail is geweldig, alleen vind ze niet echt "stoer" staan, Bij vriendin onder Tiger gaat het nog wel, maar onder de dikke Dame staan ze beetje te "Sporty"...
Nog niet met regen gereden op de Capo, maar schijnt Top te zijn...
Groet, AJ
 
@Etv, heb je wel de onderste bout los uit je vork?

Zo ja, dan kan je vrij makkelijk (na verwijderen van clip) de boel uitelkaar "pompen"


Gr
Arjan
 
Laatst bewerkt:
Hallo caporijders,
Afgelopen weekend een weekendje weggeweest met de Capo. Tijdens het het rijden begon ineens de motor slechter te lopen en efi lampje te branden. Motor gestopt en stekker onder het zadel ingeplugd -> foutcode 36 kapotte bobine dus. Gelukkig was ik al onderweg naar huis, dus geen wegsleep praktijken :P. Nu dus de kapotte bobines vervangen, meteen 4 ngk bobines besteld welke ook bij mede forumleden goed zouden werken op de capo.

Nu heb ik alleen een vraag over de bobinekabel deze is bij een van de bobines ook niet goed meer, dus meteen ook maar alle vier preventief vervangen. Heeft iemand hier nog een linkje naar bobine kabels ik las ergens iets over fiat brava 1.4 kabels die goed zouden passen. Op dit moment probeer ik met de how to van janus de ngk bobine aan te sluiten, maar wat doe je met het veertje onder het rubberen dopje aan het einde van de bobine?

Ik hoop dat het zo een beetje te begrijpen is haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan