Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Vandaag m'n accu teruggeplaatst, starte direct weer, op 4000 toeren 13.8V op de accu volgens mij,

Tevens een nieuwe Ermax ruit besteld, Grijs deze keer inclusief de 10 Cm verhoging die ik al had.

M'n mistlichten uit China zijn ook binnen, en functioneel, alleen nog een goeie plek vinden om ze te monteren op de Hepco valbeugel.
 
alleen nog een goeie plek vinden om ze te monteren op de Hepco valbeugel.

Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik wil ze binnen de beugels hebben zitten zodat er niets beschadigd als je je motor om laat vallen. Als je ze aan de buitenkant van beugels zet heb je kans dat ze bij een valpartij ombuigen en alsnog je kuip kapot gaat. De mooiste plaats is wat mij betreft in de hoeken voor de radiator. In een van de eerdere capo topics (ik denk zelfs nr 1) staan foto's van lummelke, hij heeft beugeltjes op de H&B gelast om zijn extra lampjes te monteren.

Maar mijn chinese lampjes liggen dus nog steeds in de schuur....

mvg,

Marco

PS : lummelke in "Aprilia ETV Caponord"
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat hij niet meer wil lopen dus ik kan hem niet meten bij stationair.
Vandaar dat mijn vraag was of een motor uitvalt en niet meer wil lopen als de TPS sensor stuk is.

Klein denkfoutje.
Je meet de tps als je de connector hebt verwijderd.
Met je gashendel verdraai je de gaskleppen en dus ook de tps.

Edit:
Motor staat dus uit tijdens meten :Y
 
Laatst bewerkt:
Klein denkfoutje.
Je meet de tps als je de connector hebt verwijderd.
Met je gashendel verdraai je de gaskleppen en dus ook de tps.

Edit:
Motor staat dus uit tijdens meten :Y

Klopt inderdaad. Hij staat uit. Grondwaarde tussen A en B is 1.2 kOhm alleen tussen A en C 1 kOhm.
Volgens handboek is hij dus stuk.

Gr,

Igor
 
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik wil ze binnen de beugels hebben zitten zodat er niets beschadigd als je je motor om laat vallen. Als je ze aan de buitenkant van beugels zet heb je kans dat ze bij een valpartij ombuigen en alsnog je kuip kapot gaat. De mooiste plaats is wat mij betreft in de hoeken voor de radiator. In een van de eerdere capo topics (ik denk zelfs nr 1) staan foto's van lummelke, hij heeft beugeltjes op de H&B gelast om zijn extra lampjes te monteren.

Maar mijn chinese lampjes liggen dus nog steeds in de schuur....

mvg,

Marco

PS : lummelke in "Aprilia ETV Caponord"

Hmmm, op de een of andere manier had ik het toch makkelijker bedacht, de montage that is.

Ga van de week wel eens even zitten spelen met locaties en beugeltjes.
 
@Igor,

Sensor is niet te verschuiven/verstellen. (er zijn er die je kan stellen, maar voor de capo niet)
Is iets meer dan 10% uit zn waarde, wellicht dat een reset het oplost? Heb ik geen ervaring mee, maar is het proberen waard.
Dingen zijn krankzinnig duur!

Wat is eigenlijk de voorgeschiedenis van deze storing?
 
@Igor,

Sensor is niet te verschuiven/verstellen. (er zijn er die je kan stellen, maar voor de capo niet)
Is iets meer dan 10% uit zn waarde, wellicht dat een reset het oplost? Heb ik geen ervaring mee, maar is het proberen waard.
Dingen zijn krankzinnig duur!

Wat is eigenlijk de voorgeschiedenis van deze storing?

Oussie,

Had idd al naar de senor gekeken of je hem eventueel zou kunnen stellen maar dat was niet het geval.
Bij de meeste Jappen kan dat volgens mij wel wat ik heb kunnen zien en lezen op forum's en YouTube filmpjes. Prijs is behoorlijk en heb om die reden online bij een motorsloper een compleet gaskleppenhuis gekocht waar een TPS sensor op zit en die ga ik zaterdag overzetten en hoop dat ze dan weer loopt. Zo niet zet ik het kleppenhuis op Ebay en verkoop hem weer door en zal dan verder moeten gaan zoeken wat het probleem zou kunnen zijn.

Deze melding heeft opzich geen voorgeschiedenis. Toen mijn motor 2 weken terug in eens uit viel tijdens het optrekken en doorschekelen naar zijn 3 kreeg ik gelijk daarna melding 12,11, 12 Krukkas sensor deze is na gemeten en is goed en 11 is nokkenas sensor, deze moet nog gemeten worden samen met spanningsregelaar en onval sensor maar dat doe ik a.s zaterdag.

Mocht dat allemaal goed zijn en ze wil nog steeds niet aanslaan dan blijft er volgens mij alleen nog een draadbreuk en of gebroken nokkenas ketting over.

in iedergeval bedankt voor het meedenken en tips.

Gr,

Igor
 
krukas sensor is mogelijk in de autowereld te vinden.
Ik heb recent van een Ducati de krukas sensor vervangen ipv 175 euro was ik met 30 euri klaar.
bij stilstand en koud was alles ok eenmaal warm allerlei hickups en uitvallen ca. 1x per 30 km.
na vervangen alles o.k.

Moet gek zijn of er is ook een vervanger voor de tps sensor.
succes
 
Laatst bewerkt:
Voor het bijhouden van het onderhoud zoek ik een excel schema.
Ik kom er diverse tegen op internet, maar geen van onze capo.

Weet iemand, of heeft iemand er 1 die makkelijk te gebruiken is?
 
Hallo Heren Capo rijders,

Een vervangings onderdeel vraag.
Ik heb op mijn capo de originele kunststof koffers.
Daarvan zijn de rubber afdichtstrippen slecht deze wil ik vervangen, nu eb ik ooit gelezen dat hiervan ook een vervanger bestaat op de automarkt,
dit omdat je raad het al de aprilia strippen vervelend duur zijn, ik koop liever benzine voor het prijs verschil.
Maar de crux van het verhaal ik weet niet meer waar ik dit gelezen heb kan zijn het usa forum.
weet iemand meer?

Graag hoor ik jullie info,
 
Er is op Rotterdam Zuid, bij het Feynoord stadion een rubberboer, denk vast dat hunnie een rubbert hebben...
Groet, AJ

Groen Rubber
Boterdiep 31 A
 
Laatst bewerkt:
107000 +...
Goh, wat hou ik van Haar..
We gaan steeds meer naar elkaar toegroeien!

Vandaag Kris Kras Zuid Holland, Utrecht, Noord Holland gedaan samen...
Gewoon omdat het kan...

Groet, AJ
 
Mijn capo vorige maand ook boven de 100k op de teller gekregen. Best vlot gedaan in 2/2,5 jaar (80k+)

De dagelijkse kilometers nemen wat af, maar zit nog op 80+km per dag gemiddeld.


Kleine update aangaande carter olie filter die ik er onlangs op had gemaakt: sunaj-janus in "Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)"

De filter stopt niet alles. Er was nog steeds wat olie te vinden in het luchtfilterhuis, maar het was denk ik 10/20% van wat er normaal in terug te vinden was. Aanzienlijke afname dus, zeker omdat ik de olie tot de max streep had gevuld en dit normaal binnen een maand of wat al in het luchtfilterhuis had gezeten.

Conclusie: het werkt en blijft.
 
Laatst bewerkt:
wat olie vanger betreft mooi da het werkt.

op mijn een cilinder was het niet goed maar dat kan ook makkelijk door het grotere pompvolume (dwz er is geen 2e cilinder die de eerste compenseert.
 
@ fatal mind

Langs deze weg beterschap alvast.
Ik hoop voor je dat verkopen zinloos blijkt...:)

Bedankt, heb ook zo'n vermoeden dat et allemaal niks oplevert, zeker niet met de schade die et laatste akkefietje weer opgeleverd heb, houd em liever in bezit. Maar et is wel een optie als ik em nergens kan stallen waar ik er wel nog bij kan om wat te klussen ofzo.
 
108xxx,
Heb anders nog een heel zacht bipsje...!
Helemaal maagdelijk...!
Volgende week, dag of 10 met der weg
Groet, AJ
 
Vandaag de nieuwe Ermax ruit gemonteerd ter vervanging van de kapotte, na 3 weken levertijd 10 minuten installatie en in ieder geval de voorkant is weer netjes.

Jammer dat MLMparts niet snapt dat dit soort plexiglas fragiel is, ontzettend ruk verpakt, stukje noppenfolie en plasticje, en dan in een doos waar je een tv in kwijt zou kunnen. Gelukkig geen schade aan de ruit.
 
Vandaag de nieuwe Ermax ruit gemonteerd ter vervanging van de kapotte, na 3 weken levertijd 10 minuten installatie en in ieder geval de voorkant is weer netjes.

Jammer dat MLMparts niet snapt dat dit soort plexiglas fragiel is, ontzettend ruk verpakt, stukje noppenfolie en plasticje, en dan in een doos waar je een tv in kwijt zou kunnen. Gelukkig geen schade aan de ruit.

Och ,heb je voor t zelfde geld ook nog een tv scherm 😄 Boffert !
 
Terug
Bovenaan Onderaan