Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Kenners! Viel mij gisteren op tijdens poetsen dat mijn bok rechts net tegen de uitlaat aan zit (gedeeltelijk uiteraard). Is dit een 'kwaaltje'; kromme bok door de jaartjes heen?

Typische ouderdomskwaal. :o
Coureurs worden met de jaren dikker gevormd en al die extra kilo's charmes kunnen niet door de middenbok gedragen worden.






Komt niet door veelvuldig gebruik in de jaren, misschien wel door ongunstige hoek met zwaarbeladen koffers ofzo? Moet je je motor heel hoog op takelen met die middenbok? Of is je motor verlaagd?
 
Mijn Capo is goed de winterslaap doorgekomen onder zijn hoes. Na enige maanden niks doen gewoon weer starten zonder problemen. Tijd om nog wat dingetjes aan te pakken.

Heeft iemand (Kadir?) toevallig nog een busje over dat in het rubber van de tankbevestiging valt bij de zijkant? Ik mis er eentje en kan hem niet terugvinden in mijn doos met onderdelen. Het is volgens mij AP8121474 fuel tank spacer.
 
Hoi, heeft er nog iemand een goed vectorbestand van de Caponord kuipsticker? Ik wil de stickers graag opnieuw bestellen. Rainey@onsnet.nu
 
Hoi, heeft er nog iemand een goed vectorbestand van de Caponord kuipsticker? Ik wil de stickers graag opnieuw bestellen. Rainey@onsnet.nu
http://m.ebay.nl/itm/Aprilia-ETV1000-Caponord-2004-2008-Restoration-decals-stickers-graphics-kit-/161318488052
 
Thanks, die had ik ook gezien maar leken me te dikke letters... of valt wr nog een deel van het zwart af?
Dat ligt aan de kleur die je bestelt. Hij levert alle denkbare combi's en volgens mij ook met transparante rand. Ik zou gewoon contact opnemen en ff vragen.
 
Rustig hier!

Mijn olielampje brandt als ik het contact van mijn Capo aanzet, maar zodra ik hem start gaat hij weer uit. Weet iemand of dit erg is / wat het kan zijn?

Ook heb ik nog steeds een EFI 1, ik heb de kill switch al ingespoten met contactspray
 
@CIN: EFI 1 of EFI 0 betekent dat alles in orde is. Alleen dat de killswitch aan staat of uit.
Als jij het permanent in je scherm ziet dan betekent dat dat je je diagnosekabeltje nog verbonden hebt. Deze zit onder je zadel bij de accu. Deze kan je los maken zonder problemen. En als er wat mis is dan sluit je hem aan en dan krijg je een foutcode (niet zijnde EFI0/1).
 
Ik heb Efi niet permanent in beeld, lampje brand wel soms tijdens het rijden.

Ook als de motor koud is en uit staat valt het contact uit zodra je de lichten aan zet, als hij draait met koude motor en je zet het licht aan valt hij ook uit.
 
Mijn Capo heeft grote beurt gehad, het brandstofsysteem is gereinigd (was heel vuil), inlaatrubbers vervangen. De motor loopt prima boven de 3000 tpm. Echter stationair loopt ie niet goed. Hij slaat af of loopt 2500 tpm. Pakt niet op bij gasgeven vanaf stationair.

Heeft een van experts hier nog een of meerdere tips? Kan de stappenmotor defecten vertonen?
 
Ja en gewisseld met nieuwe. Maakt geen verschil. Er is ook geen EFI code. Ik lees in eerdere posts ook wel over zelflerende Ecu... weet niet hoelang die erover doet?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Capo heeft grote beurt gehad, het brandstofsysteem is gereinigd (was heel vuil), inlaatrubbers vervangen. De motor loopt prima boven de 3000 tpm. Echter stationair loopt ie niet goed. Hij slaat af of loopt 2500 tpm. Pakt niet op bij gasgeven vanaf stationair.

Heeft een van experts hier nog een of meerdere tips? Kan de stappenmotor defecten vertonen?

Zie laatste post in deze thread : Fuel tank removal - idiots guide please!!
 
Nee ook dat is het probleem niet. Ik vermoed nu eerder na veel lezen dat de costum mapping is afgesteld op de motor zoals die voor de beurt was. Nu de nieuwe inlaatrubbers zijn vervangen en gaskleppen enz. schoon zijn dat deze afstelling niet meer klopt en de electronica zoekende is. Is het nu zo dat deze zichzelf gaat "setten" als de motor eerst eens een tijdje (12 minuten lees ik op Apriliaforum) stationair laat draaien of moet hij dan weer aan de TuneEcu worden gehangen?
 
Hi Guys,

Ik gooi hem nog maar een keer op!
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor onder de 3°C niet stationair wil lopen?

Daarboven is er niets aan de hand, en ook met continue een beetje gas geven loopt het prima.

Kan het een positie sensor zijn die verkeerd afgesteld is? Ofzo iets?
 
Ik ben de laatste paar weken bezig geweest met wat onderhoud aan de capo, in voorbereiding op een tripje naar Marokko in mei.

  • kettingrolletje vervangen door slider (wat een rust :) )
  • stuur vervangen door pro taper atv high + rox riser
  • 16 tands tandwiel van ognibene erop gezet. Thx voor de tip Janus. Aanrader als je iets meer pit in je capo wilt ;)
  • kleppen laten stellen (door Roke uit Mijdrecht, prima tent)
  • inlaatrubbers vervangen
  • olie wissel
  • achterband door tkc80 vervangen
  • remblokjes achter vervangen (na 6kkm waren ze al op??)
  • kadir heeft zijn magic ook nog even gedaan: brandstoffilter+slang vervangen en gecontroleerd, bobines vervangen door tech auto en de vacuumslangen vervangen.

nu nog even de remblokjes voor vervangen, koppelingscylinder vervangen, acerbis handkappen monteren, keienvanger & crashbars erop, remvloeistof vervangen en klaar zijn we! ;)


ik zoek nog wel een goede manier om 5 liter benzine mee te nemen. Het beste idee dat ik tot nu toe heb is een platte benzinetank op de plaats van het passagierszadel vastmaken. Ik heb zachte baggage dus kan daar niet een tankje aan vast maken.


Ik ga naar Marokko met Endurofun.be. Zei verplichten ook een paar cursussen (en terecht denk ik). Hier een actiefoto:

48cPQH7.jpg

--
Joost
 
Hi Guys,

Ik gooi hem nog maar een keer op!
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor onder de 3°C niet stationair wil lopen?

Daarboven is er niets aan de hand, en ook met continue een beetje gas geven loopt het prima.

Kan het een positie sensor zijn die verkeerd afgesteld is? Ofzo iets?

reset geven met TuneEcu 8-)
 
Rustig hier!

Mijn olielampje brandt als ik het contact van mijn Capo aanzet, maar zodra ik hem start gaat hij weer uit. Weet iemand of dit erg is / wat het kan zijn?

Ook heb ik nog steeds een EFI 1, ik heb de kill switch al ingespoten met contactspray

Met contact aanzetten branden alle lampjes om te zien of ze werken :)
Efi 1 code weet ik niet.
 
Heb contact gehad met de doctor en uiteindelijk is het de mapping die met TuneEcu door de doctor himself er perfect in is gezet vorig jaar. Nu moet de TPS worden gereset maar dat moet met TuneEcu. Om nu met dit weer met afslaande motor (of met minimaal 3000 tpm) naar Amsterdam te rijden lokt mij niet zo aan. En de vooruitzichten zijn ook niet geweldig. Waar blijft het voorjaar? De vraag is dus of er iemand in het Noorden die dit pakket heeft (omgeving Meppel/Zwolle) die de TPS voor mij kan resetten of een adres weet die dat wil doen?

Alvast bedankt!

Evert
 
Terug
Bovenaan Onderaan