suzuki rm 125 uit 1994 maakt een raar geluid

luukjuuhhh

Rookie
25 jan 2016
3
0
Wilbertoord
hallo ik heb jullie hulp nodig

ik heb een suzuki rm 125 maar sinds dat laatste keer dat ik heb gereden
maakt die een heel raar geluid weten jullie wat het kan zijn

ik heb er een filmpje van


mvg luuk
 
Hallo.

Je hoor het niet zo super goed maar het is een beetje een schuren/gierend geluid.
Als de motor verder goed loopt kan het zijn dat je krukaslagers vervangen moeten worden.

Ik weet niet hoe handig je bent en of je dat na kunt kijken?

Groeten en succes ermee.
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Hallo.

Je hoor het niet zo super goed maar het is een beetje een schuren/gierend geluid.
Als de motor verder goed loopt kan het zijn dat je krukaslagers vervangen moeten worden.

Ik weet niet hoe handig je bent en of je dat na kunt kijken?

Groeten en succes ermee

dankjewel voor je hulp
 
Hallo.

Het is juist wel goed dat je gas geeft in het filmpje want versleten krukaslagers hoor je heeeeel goed als je van het gas afgaat.
Bij stationair loop hoor je die bijna niet, vandaar ook dat ik denk dat het je krukaslagers zijn.
En natuurlijk omdat die bij zulk soort motoren om de 40 uur ofzo vervangen moeten worden.

Groeten en succes ermee.
 
Lijken mij ook inderdaad lagers, zou goed van de krukas kunnen komen.
Je kan het vliegwiel kapje (links) er even afhalen en voelen aan het vliegwiel of deze speling heeft (radiaal).
Zo kan je de motor ook even met de hand draaien en voelen of dat raar gaat.
Verder is om de 40 uur vervangen wel heel snel ;)
 
Hallo.

Het is juist wel goed dat je gas geeft in het filmpje want versleten krukaslagers hoor je heeeeel goed als je van het gas afgaat.
Bij stationair loop hoor je die bijna niet, vandaar ook dat ik denk dat het je krukaslagers zijn.
En natuurlijk omdat die bij zulk soort motoren om de 40 uur ofzo vervangen moeten worden.

Groeten en succes ermee.

hangt beetje van het gebruik af. 40 uur is wel heel erg kort als amateur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan