Alpentoertje, 9 dagen, augustus/september

Leg je regenpak maar vast klaar:
wv_Cluses_20160822.jpg

Maar zuidelijker is het beter :)
 
Laatst bewerkt:
Terwijl anderen echte voorpret hadden heb ik nog wat naar de routes zitten kijken en wat extra ochtend- en avondritjes bij elkaar geklikt. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.

In Scubarider_extras zit het volgende:


[*]09x:319 km alt huez glandon madeleine - alternatieve negende dag route via wederom Alpe d'Huez en Sarenne, de Glandon en Madeleine
~[/list]

Na Glandon kan je richting St. Jean de Maurienne, daar zou je heel even de Lacets de Montvernier kunnen rijden en terug de Col de Chaussy op. Vanaf de Col de Chaussy bestaat een onverharde doorsteek naar de Col de la Madeleine. Die leidt je onder de skiliften door. Stukje van een kilometer of 8.

Het zal te laat zijn dat ik het meldt (was gelijktijdig met jullie in de regio).
Wellicht voor een volgende keer of wellicht had je dat stuk toch gevonden.

De balcony road (D219) bij Alpe d' Huez ik heb ook gereden vanaf de onverhard kant bij Villard Notre Dame.

Wat een mazzel met het weer vorige week nietwaar?
 
Ik ben geen fan van onverhard, en inderdaad, ik heb de route vorige week al gereden. Het weer kon inderdaad niet veel beter.

Ik moet volgend jaar maar weer terug, volgens mij kun je daar twee maanden lang nieuwe wegen rijden die allemaal op hun eigen manier weer geweldig zijn.
 
Ik ben geen fan van onverhard, en inderdaad, ik heb de route vorige week al gereden. Het weer kon inderdaad niet veel beter.

Ik moet volgend jaar maar weer terug, volgens mij kun je daar twee maanden lang nieuwe wegen rijden die allemaal op hun eigen manier weer geweldig zijn.

Het enige waar je tegenaan gaat lopen is dat je op een gegeven moment toch dubbeling in de routes krijgt. Soms ligt er gewoon maar 1 pas en zijn er geen alternatieven te bedenken.
Dit jaar heb ik ook geprobeerd zoveel mogelijk nieuwe stukken in de route te sleutelen.
Echter aan de Izoard, Madeleine, Iseran en de Vars ontkwam ik niet (maar is geen straf).

Volgend jaar ga ik denk ik weer eens een andere kant op. Ben nu twee jaar achter elkaar in Frankrijk geweest.
 
Het enige waar je tegenaan gaat lopen is dat je op een gegeven moment toch dubbeling in de routes krijgt. Soms ligt er gewoon maar 1 pas en zijn er geen alternatieven te bedenken.
Dit jaar heb ik ook geprobeerd zoveel mogelijk nieuwe stukken in de route te sleutelen.
Echter aan de Izoard, Madeleine, Iseran en de Vars ontkwam ik niet (maar is geen straf).

Volgend jaar ga ik denk ik weer eens een andere kant op. Ben nu twee jaar achter elkaar in Frankrijk geweest.

Is er een verslag in de maak?
Heb jouw/jullie avonturen altijd met veel plezier gevolgd.
 
ter info voor de geinteresseerden in de Pyreneentocht voor volgend jaar,
op en neer door de bergen is ongeveer 2500km, gemeten vanuit Girona.
heb bij de vervoerder die mijn racemotor heeft vervoerd naar Spanje gevraagd wat het eventueel zou kosten voor 10 motoren reour naar Girona vanaf regio Eindhoven. word vervolgd
retour Cartagena koste me vorig jaar eu 350,
Natuurlijk is rijden naar de "speeltuin"ook mogelijk
1400 km naar voet van de bergen kost aan benzine en tol omstreeks eu 450 retour incl overnachting onderweg
Milau ligt op 1150 km en daar evt de aanhanger of bus neerzetten, dit kost aan brandstof en tol eu 450 retour
in mijn geval voor 3 motoren. is dus goedkoper dan laten vervoeren kost je alleen 2 extra reisdagen
een vliegticket naar Girona is in voor en na seizoen te boeken voor eu 100 retour als je de data slim kiest (niet in weekend)
 
Terug
Bovenaan Onderaan