Motor-Forum

Select Forum

Yamaha BT 1100 Project

Reg. datum:
16 jul. 2014
:t bedank voor de snelle reactie. wordt namelijk nu al een probleempje dat ik het span niet kan gebruiken.

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ergens in NL (boven rivieren en goede kant IJssel)
Voorbeelden genoeg maar dit is de mijne. Een Goodyear 195/45R17 op 5.5 VFR wiel.

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/890782/5be828c452a9baedf585818fb1ba970c

Reg. datum:
16 jul. 2014
eindelijk de bandenman kunnen overtuigen dat een 195 band moest passen.20170414_140843.jpg

Reg. datum:
16 jul. 2014
zoals je ziet kan zelfs het binnen spatbord er op :t 20170414_140903.jpg

Reg. datum:
16 jul. 2014
doordat de diameter kleiner is geworden is de rijhoogte veranderd. dus nu ook maar meteen de dogbones aangepast om de juiste rijhoogte te krijgen. steek van gaten aangepast van 125mm maar 120mm. dat scheelt 16/18mm in hoogte. het verschil in diameter was 16mm. dus iets te veel correctie maar we gaan kijken hoe dit staat. ben nog aan het wachten op een nieuw voorwiel/band20170414_114705.jpg

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
ik zeg hoe lager hoe beter.. dus ik zou de dogbones andersom aan passen... maar dan moet de voorkant en zijkant ook weer zakken
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

Reg. datum:
07 okt. 2011
Netjes!

Reg. datum:
16 jul. 2014
lager hoe beter maar ben er vorige week ook achter gekomen dat ik de grens heb berijkt. met een persoon in de bak zijn zelfs van die ronde drempels aan de hoge kant met een beetje doorrijden. :] achter onder zit ik denk ik op 11cm zonder bestuurder en bakkenist.

Reg. datum:
16 jul. 2014
ben nu al blij met de band hij valt 182 mm breedte uit.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
Bram de Viking schreef op 14 april 2017 @ 17:43:
lager hoe beter maar ben er vorige week ook achter gekomen dat ik de grens heb berijkt. met een persoon in de bak zijn zelfs van die ronde drempels aan de hoge kant met een beetje doorrijden. :] achter onder zit ik denk ik op 11cm zonder bestuurder en bakkenist.

De vering wat strakker zetten. Beter nog: zien dat je stuggere veren krijgt!
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Reg. datum:
16 jul. 2014
De vering wat strakker zetten. Beter nog: zien dat je stuggere veren krijgt!

klopt. maar hij is nog niet geheel af laten we eerst de rest afmaken.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
Je moet de veren niet onderschatten hoor, dat is best een belangrijk dingetje voor de rijeigenschappen. En het is ook wat je wilt. ALs je een laag span wilt kom je niet weg met 15 cm veerweg.
Keuze's maken dus ;-)
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Reg. datum:
16 jul. 2014
uiteindelijk gaat er zeker iets met de veren gebeuren maar zo als ik heb nu kan berijden ben ik best tevreden. we gaan morgen eerst maar eens aanvoelen wat deze veranderingen hebben gebracht.

voorlopig zijn we nog lang niet klaar😎

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
Dat is ook het beste: n ding tegelijk veranderen en dan eerst weer proefrijden!

Reg. datum:
07 okt. 2011
quote:
Bram de Viking schreef op 14 april 2017 @ 17:44:
ben nu al blij met de band hij valt 182 mm breedte uit.

Is gewoon de mooiste oplossing. Strak, breed en laag zonder afbreuk te doen aan lijn van de motor.

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
Precies, voor je een span echt helemaal naar wens hebt ben je een paar jaar verder.

En toen reed ik m plat en kon ik weer opnieuw beginnen....
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
quote:
EHE schreef op 14 april 2017 @ 23:23:
Precies, voor je een span echt helemaal naar wens hebt ben je een paar jaar verder.

En toen reed ik m plat en kon ik weer opnieuw beginnen....

+1 :+
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
16 jul. 2014
hoop alleen niet dat ik hem plat rij of dat iemand dat voor mij doet ;)

Genderneutraal athest.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
Bram de Viking schreef op 15 april 2017 @ 08:57:

Daar kan ik kort in zijn.

Zodra ik op een motor zit, is elke autodebielist er op uit om mij het leven uit te rijden. :Y
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontleed worden.

Reg. datum:
16 jul. 2014
zo eerste proefritje zit er op. alles ging goed maar ik heb een paar dingen opgemerkt. het lijkt dat ik nu meer onderstuur heb in krappe bochten (rotonde enz) het kan zijn dat ik iets meer trekkracht heb maar dat betwijfel ik. ook lijkt hij minder tegen te sturen. en in een autoband wang zit echt meer flex. Dit alles is marginaal maar herkend iemand dat.

verder zo blij als een hond met 7 lu...

Reg. datum:
07 okt. 2011
quote:
Bram de Viking schreef op 15 april 2017 @ 08:57:

Idd, en dat van een paar jaar geld niet voor iedereen.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
JFJ schreef op 15 april 2017 @ 15:27:

[...]

Idd, en dat van een paar jaar geld niet voor iedereen.

De ene koopt een mooi span, de ander bouwt iets. Maar een droomspan bouw je nog altijd zelluf. Vind ik.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
Bram de Viking schreef op 15 april 2017 @ 14:08:
zo eerste proefritje zit er op. alles ging goed maar ik heb een paar dingen opgemerkt. het lijkt dat ik nu meer onderstuur heb in krappe bochten (rotonde enz) het kan zijn dat ik iets meer trekkracht heb maar dat betwijfel ik. ook lijkt hij minder tegen te sturen. en in een autoband wang zit echt meer flex. Dit alles is marginaal maar herkend iemand dat.

verder zo blij als een hond met 7 lu...

Voor heb je de originele band nog? Hoeveel druk heb je daar in? Ik merk dat als ik mijn (scooter)voorband op meer dan 2.2 bar zet, ik grip inlever. Liever zelfs nog iets minder dan 2.2.

Reg. datum:
16 jul. 2014
heb voor inderdaad de originele band die erg versleten is. maar het verschil waar ik over praat is tussen autobautoband en versleten motor achterband. hoop volgende week weer een verse voorband te hebben. misschien even afwachten hoe hij dan reageert. druk is trouwens 2.4 bar

Reg. datum:
07 okt. 2011
quote:
kwastert schreef op 15 april 2017 @ 16:31:

[...]

De ene koopt een mooi span, de ander bouwt iets. Maar een droomspan bouw je nog altijd zelluf. Vind ik.

Klopt, maar dat hoeft niet perse jaren te duren.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.