Yamaha BT 1100 Project

het is iets anders geworden dan ik eerst dacht maar ik ben zeer tevreden. alle grote krachten komen nu op het hoofdframe en worden in de diameter opgevangen
full
 
het is al eerder gezegt, maar een nette manier van bouwen, alles keurig afgebraamt en afgerond ziet er allemaal heel verzorgd uit.
succes met de verdere bouw.
 
dank u.

nog een vraagje aan JFJ of andere die van die schetsplaten hebben gebruikt. welke plaatdikkte hebben jullie gebruikt voor de voorloop verkleiners in de voorvork
Ik heb nu platen van 8mm deze zijn vrij zwaar en platen van 6mm en deze ogen weer heel iel.
 
Zit een schommel in. Bij mijn vfr 6mm en is sterk zat omdat het er twee aan weerskanten zijn. Kan dus niet buigen.
 
wel een beetje blijven opletten.

zijn onderste punten zitten toch al lang in dat subframe wat onder zijn motor hangt?

Super netjes weer gemaakt en allemaal heel subtiel uitgevoerd!

complimenten voor de uitvoering!
 
helaas kan ik op Dit moment niet sneller bouwen :(
vandaar die lange pauzeses tussen het plaatsen van foto's.
Ik probeer wel elke keer iets in 1x af te maken.

De onderste twee ophangpunten waren dus al af. voorste montage punt is ook af,voorste schoorpunt
de achterste moet nog iets verder naar achteren en afgelast worden.

dan gaan we verder met de rem van zijspan, remklauw is binnen met een originele bt rempomp. ook moet ik de wielas aanpassen en vast lassen of iets
 
Pfff.... Niks van aantrekken Bram,

Halfvijf praat zelf ook veel meer dan dat die uitvoerend presteert hoor... ;)
 
Pfff.... Niks van aantrekken Bram,

Halfvijf praat zelf ook veel meer dan dat die uitvoerend presteert hoor... ;)

Denk dat hij het meer bedoeld als zelf verwijt dan richting halflive ;)

We kennen het allemaal wel, al beperk ik lang (s)lopende projecten tot een minimum.
 
Laatst bewerkt:
Halflive doelde meer op zijn eigen geheugen dan op het tempo van de ombouw. Ik kan niet oordelen over de tijd die die iemand anders vrij kan maken om aan een project te besteden.
Erwin heeft daar vanuit zijn hoge positie weer veel minder moeite mee om een ander te beoordelen.
 
Gaat lekker Bram, binnenkort rijden dus?

Vanavond laatste hand voorlopig aan de Bulldog van mijn maat.
Net voor zijn vakantie de remleidingen gemonteerd.
Compleet op maat gemaakt van Hel via Noud's Motorbazaar.

Dubbele bandjobout met remdrukschakelaar moest er nog komen en is nu binnen.
Vanavond dus ontluchten en zou er gereden kunnen worden.
Na oktober kan hij dan uit elkaar voor de poedercoating.
 
Ik probeer hem voor de winter af te hebben(gelukkig hebben we geen winters meer in Nederland :+ *:) )

JfJ dat vraagt om een foto van het totaal plaatje, ik ben benieuwd hoe de combi er uit ziet.

En van die remleiding staan nu mooi beschreven, dus terug zoeken is nu makkelijk voor mij, bedankt voor deze info
 
Voor de ene blauwe smurf staat wel weer een andere op _O-

Gisteren de eerste km's gereden. Span stuurt vederlicht. Lege bak natuurlijk, en ook geen zware combi, maar de schommel met korte naloop stuurt zeer licht om de hoek. De remmen zijn nog niet zoals ze moeten zijn, dus nog een avondje en dan is het voorlopig klaar, van de winter afmaken. Moet nog ff voorspattertje op. Kans is groot dat het span mee gaat naar Bot als het een beetje fatsoenlijk weer is.

14291874_1778547069072589_8180564572453747490_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
mooie combinatie, welke kleur wordt het geheel.
wat voor een voorloop hebben jullie gebruikt.
ik ga voor een voorloop van 30mm.maar dan met van die schets platen onder aan de vork.
 
Naloop bedoel je denk ik? zou ik moeten meten. Is een EZS schommel in twee standen te zetten. Voorloop is rond de 370mm.

De vork is nog wel nabewerkt en de remankers zijn eigenbouw. EZS bouwt geen motorwielen in.

De kleuren van de motor komen terug in de bak. Niet te veel oranje in ieder geval.
 
o ja. haal altijd al die termen door elkaar :+ . heb mijn span wiel ook op ongeveer 370 staan. moet het precies meten. hierbij kan ik ook nog simpel 14mm naar voren,384mm dan.

spatbordje vindt ik inderdaad zeer mooi, maar ik rij eerst motorbanden op. wellicht daarna. kan ik een offerte vragen voor 2 stuk :P
 
Ik heb nog rollers en blauwe verf over van mijn smurf.Zal ik het naar je opsturen?Dan kun je je fiets ook even bijkleuren _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan