Yamaha BT 1100 Project

ik moet inderdaad mijn rijstijl aanpassen wat betreft rechts af slaan. bak komt veel sneller omhoog dan bij de Harley. bij de Harley had ik geloof ik 60 kg wieldruk op het span wiel. Ik weet nog niet wat hiervan de wiel/asdruk is van het spanwiel. het gewicht van het span is mij ook nog niet bekent. ga dit deze week meten. jullie lezen van me.
 
ik ben er blij mee. weet ook nog niet zeker of ik de aanpassingen ga aanbrengen aan de voorvork. hij is goed te besturen nu. is een ligte combi geworden.

Ook geen andere vering nodig? Achter kan je nog genoeg opschroeven qua voorspanning, maar voor niet.

Bij mijn VFR gingen de binnenveren van 7 naar 12Kg/cm2
 
ik moet de achterveer nog meer voorspanning geven,Dit is nodig maar de veerspanning voor lijkt nu nog genoeg. Ik heb eigenlijk te weinig ervaring om dit helemaal goed te kunnen beoordelen. waar merk je voor aan of er zwaardere veren in moeten. hij slaat bv niet tegen zijn eindstop
 
zo spatbord is binnen en heeft de juiste kleur gekregen. type spatbord is HR1968 en past mooi om het standaard achterwiel van de BT, al zeg ik het zelf. (bedankt ehe voor het adres. snel geleverd en goede service) nu elektra en de rem aansluiten.
full
 
Niks meer aan doen qua hoogte ;)

Strak geheel. Komen er nog auto bandjes om?
 
de auto bandjes"achter" komen als de motorbanden versleten zijn. gaat erg snel kan naar een paar honderd km al een mooi vlak spoor zien. maar eerst even wennen aan dit span
 
eigenlijk vindt ik hem oké zo. dus geen tenthoes of iets. mijn dochters zijn te jong om lange eitjes te maken. een blokje om is net leuk zat voor de oudste. Ik moet ook nog opzoek naar een gordel. tot die tijd is ie alleen voor de waaghals :+
 
begrijpenlijk, het span heb ik voor mij gemaakt en niet voor iemand anders. in de functie is het mogelijk dat er iemand mee rijd en dat is leuk meegenomen. dus dit span is vanuit een ander inzicht gebouwd en dan kunnen functie en gebruikers gemak los gelaten worden. werkt lekker trouwens
 
begrijpenlijk, het span heb ik voor mij gemaakt en niet voor iemand anders. in de functie is het mogelijk dat er iemand mee rijd en dat is leuk meegenomen. dus dit span is vanuit een ander inzicht gebouwd en dan kunnen functie en gebruikers gemak los gelaten worden. werkt lekker trouwens

Ik denk er hetzelfde over. Ik kreeg zaterdag de vraag of dat niet koud zou zijn, zo'n open bak.

Boeijuh..... ik het koud, de bakkenist het ook koud ;-)
 
Dit laatste en de opmerkingen van Kwastert hebben mij doen beseffen dat wij ons als solist over het algemeen toch wel heel erg bekommeren over onze reisgenoten.
Wanneer je dit verder doortrekt en ziet hoeveel zijspanevenementen er zijn waarbij wij ons als zijspannisten bekommeren over minder bedeelden dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat zijspanrijders een apart slag zijn, maar tegelijkertijd wel heel erg bezig zijn met onze omgeving.
Dit heeft ertoe geleidt dat ik contact heb opgenomen met de Erasmusuniversiteit en wel met de faculteit Psychologie.
Waarom?
In mijn racetijd waren de zijspanjongens en met name onze Duitse vrienden de meest onhandelbaren als het gaat om de sociale conventies die er bestonden.
Tegelijkertijd constateer ik het hiervoor genoemde sociale fenomeen. Welnu, omdat dit mij fascineert en ik tegelijkertijd de jongens en meisjes die aan het studeren zijn een kans wil geven en daarnaast ook het fenomeen "Zijspan" graag wil promoten zag ik een mogelijkheid in het voornoemde contact met de EURO.
Ik realiseer mij donders goed dat er mensen zijn die zeggen er geen behoefte aan te hebben dat zieleknijpers zich met hun hobby bemoeien. Begrijp ik. Tegelijkertijd kunnen wij ons niet verstoppen en wil ik wel degelijk deel uit maken van de society die men betiteld als "De maatschappij".
Kots maar over mij.
Erger je maar.
Whatever je doet of denkt, ik houd je op de hoogte, omdat ik van mening ben dat er heel leuke conclusies getrokken gaan worden.
Het is niet voor niets dat een klein land als het onze zoveel zijspanbouwers voortbrengt.
Het is niet voor niets dat ons kleine land de grootste leverancier is van hulpgelden aan derde wereld landen.
Het is niet voor niets dat er mensen zijn die hun tijd en hun span inrichten om anderen gelukkig te maken.
Laat dit maar eens in kaart worden gebracht.
 
mijn dochters zijn te jong om lange eitjes te maken. een blokje om is net leuk zat voor de oudste.

Dat zal wel meevallen. Die van ons gaan al vanaf baby mee, ook langere stukken. Ze staan er nog steeds om te springen nu ze er bewust van zijn. Maar ieder doet wat goed voelt natuurlijk.
 
Dat hoop ik van mijn dochters ook. :$ :P :+ :+ :+

ritjes..
klote telefoon.

Dit span is niet echt. echt niet geschikt voor een dame van 1.5 jaar
 
vandaag eens de afdruk gemeten. en wat denk je OOK 60 kg. en ik maar denken dat dit span veel lichter is dan mijn oude zijspan??
full
 
ook zijn de lampen nu aangesloten. rest mijn nu nog de rem. en dan gaan we verlopig zo rijden ( dat deed ik al😎
 
heb het span even op 3steigerplanken gezet en toen de sreigerplank onder het zijspan wiel vervangen door een huis tuin en keuken weegschaal. helaas was de batterij slecht anders had ik dat bij elk wiel kunnen doen. het geheel staat dan zo goed als gelijk lastig op zijn pootjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan