remleiding (rvs) ongebruikt doorspoelen en weer monteren?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.017
10.904
nultwintig
Ik heb ooit een remklauw gekocht, waar ook nog een pomp en leiding bij zat...
dus ik nu happy,

remleiding is een RVS uitvoering, geen idee of er nog olie inzit,
zelfs de remblokjes zaten er nog in en waren vrij nieuw..

maar anders olie vervangen en gewoon gebruiken?
of....?
 
Want? Remolie is gewoon een correcte term.

En on topic: de leiding doorspoelen en gebruiken :)

Hmm, ik denk dat het komt omdat als je zegt: motorolie dat dit altijd een olie is, mineraal, half of vol syntheet.
hydraulische vloeistof kan opgebouwd zijn uit andere stoffen.

Goed, zomaar een gedachte, remolie is een prima term, ik heb altijd geleerd (luchtvaart) om het vloeistof te noemen.

Weet de TS welke vloeistof er in zat; Dot 4/5.1 of 5? lijkt me een belangrijk detail.
Dacht dat dot 5 systemen niet compatibel zijn met dot 4/5.1 vloeistoffen?
 
Hmm, ik denk dat het komt omdat als je zegt: motorolie dat dit altijd een olie is, mineraal, half of vol syntheet.
hydraulische vloeistof kan opgebouwd zijn uit andere stoffen.

Goed, zomaar een gedachte, remolie is een prima term, ik heb altijd geleerd (luchtvaart) om het vloeistof te noemen.

Weet de TS welke vloeistof er in zat; Dot 4/5.1 of 5? lijkt me een belangrijk detail.
Dacht dat dot 5 systemen niet compatibel zijn met dot 4/5.1 vloeistoffen?
Dat laatste klopt. En dot5 is wel remvloeistof, maar ik zou t geen olie noemen.
 
Want? Remolie is gewoon een correcte term.

En on topic: de leiding doorspoelen en gebruiken :)
Doe eens een plaatje van een verpakking waar dat op staat?

Wat gooi jij dan in je remsysteem als remvloeistof agressief is?Tis alleen maar agressief als je gaat lopen knoeien.
Een remleiding doorspoelen is knoeien. Het gaat er altijd naast. Spiritus is dan een leuk neutraal alternatief.
Ik zou zelf de moeite niet doen. Gewoon doorpompen tot er schone vloeistof uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Om die spiritus uit de leiding te spoelen heb je net zoveel remvloeistof nodig dan om de oude remvloeistof uit de leiding te spoelen. Wat is dan het voordeel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan