Skelter ombouwen

Van alles

Rookie
30 jan 2016
1
0
Hallo iedereen
Ik ben van plan om mijn skelter om te bouwen maar welke motor moet ik daarvoor gebruiken?
De motor mag wel niet teveel kosten (niet boven de €100) en ik wil wel een kwaliteits motor.
Zou iemand mij kunnen helpen? :] :] :] :]
 
Dan zou ik voor een Puch Maxi of een Tomos blokje gaan, goedkoop, redelijk betrouwbaar en simpel op te bouwen omdat de aandrijving aan het blok zit.
 
Ik zou inderdaad een brommer blok gebruiken. A een motorblok is lastiger te om te bouwen, je moet met allerlei zaken rekening houden zoals gewicht en koppeling om maar iets te noemen, en B een motorblok is wel een beetje overkill denk ik.

Persoonlijk zou ik er een super dik blok opzetten en gasgeven :+
 
IMG_0475.jpg


Briggs & Stratton 3PK met V-snaar aandrijving })
Meer snelheidsbeleving dan welke motorfiets dan ook!
 
Laatst bewerkt:
Een China scooter nemen. E-starter, geforceerde luchtkoeling, simpel. Je zaagt een achterwiel van de skelter af en last de aandrijfunit van de scooter aan de zijkant, klaar. Kan je ook de rem van de scooter nog gebruiken.
 
Hallo iedereen
Ik ben van plan om mijn skelter om te bouwen maar welke motor moet ik daarvoor gebruiken?
De motor mag wel niet teveel kosten (niet boven de €100) en ik wil wel een kwaliteits motor.
Zou iemand mij kunnen helpen? :] :] :] :]
Vertel eens hoe oud je bent en post eens een foto van je skelter?
 
Een scooterblok gebruiken moet wel lukken. Deze hebben de rem bij het achterwiel (dan heb je in ieder geval 1 rem op die skelter)

Wat ik vaker heb gezien is ipv het achterwiel van de scooter gewoon een tandwiel plaatsen, tandwiel op de as van je skelter zit er al, dus dan alleen nog een ketting ertussen en klaar.
 
Heb het vermoeden dat TS helemaal niet op antwoorden zit te wachten.

Laatste bezoek: maandag 01 februari 2016 17:14 (2 dagen, 3 uren en 26 minuten geleden)
Laatste actie: list_messages/410191
Aantal berichten geplaatst: 1
 
Aandrijving aanpassen was veel te moeilijk, dus gewoon het achterwiel van de motor gebruiken met een paar zijwielen. :X [afbeelding]
Niet zo snel als die van jou, maar ook mooi.
https://www.youtube.com/watch?v=YCbMMxgG8wM


Maar nu even serieus, je bent niet bepaald de eerste die dit wil doen, via google kun je een hoop vinden.
Zou persoonlijk niet voor een blokje groter als 80cc gaan, boven de 50 km per uur op zo'n skelter lijkt me levensgevaarlijk, tenzij je de skelter zelf ook gaat aanpassen.

paar linkjes:
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=20497
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=20432
 
Zou zelf bij zoiets denken aan een motorblok van een pitbike motor (125CCer ofzo). dan met beetje metaalwerk een goede as achter maken met een tandwiel er aan, motor monteren, ketting leggen, en gassen met die hap. }) Dat is het idee, komt wel iets meer bij kijken, maar die 125CC blokjes willen wel op een skelter })
 
Zou zelf bij zoiets denken aan een motorblok van een pitbike motor (125CCer ofzo). dan met beetje metaalwerk een goede as achter maken met een tandwiel er aan, motor monteren, ketting leggen, en gassen met die hap. }) Dat is het idee, komt wel iets meer bij kijken, maar die 125CC blokjes willen wel op een skelter })


Dan moet je wel beginnen om de stuurinrichting aan te passen en de vooras star maken.
Die skelters sturen erg zenuwachtig en hebben standaard veel speling op het stuur, dit in combinatie met de pendelende vooras is levensgevaarlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan