Motor zonder sleutels in orde maken

-chiel-

MF'er
25 okt 2009
187
0
midden nederland
Hallo,

Ik zal het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden.
Mijn nicht zit met het volgende probleem.

Haar nichtje is slachtoffer van een soort van loverboy geworden, zij heeft een motor gekocht voor die jongen.(Honda cbr1000rr 2007).
Nu is deze jongen opgepakt en de motor in beslag genomen, deze kan worden opgehaald.
Alle papieren zitten erbij alleen géén sleutels. B|

Ik denk dat alle sloten vervangen moeten worden?
Of bestaat er een wat eenvoudigere manier?
Hoe zit het met het HISS systeem van Honda?

Een pb mag ook mocht er een dief meekijken..? -O-

Gr
Chiel
 
De familie van de voormalige berijder 100 Euro bieden voor de sleutels blijkt meestal de kortste weg te zijn. Ik heb dit net deze week mogen ondervinden..... Na mijn bod kreeg ik heel snel de ontbrekende sleutels + reservesleutels + papieren van de bij de belastingdienst gekochte motor...... Dat scheelde mij weer veel geld en tijd.


Heel slim! :Y
 
volgens mij staat er heel veel foute info in dit topic.
honda kan geen lege sleutels aanmelden zonder een werkende sleutel (met chip) ook houdt honda geen register bij van de sleutels. je kunt niet een sleutel bij bestellen.
je zult dus een nieuwe sloten set met de bijbehorende ecu moeten kopen.
wanneer je een nieuwe wilt kun je het beste bij tenkate vragen ze hebben ze op voorraad liggen uit omgebouwde fietsen voor het circuit. 2de hands heeft boonstra Parts er nog 1 liggen dacht ik.
als de motor op het stuurslot staat kun je het beste de tankdop van de tank schroeven en deze naar een goede slotenmaker brengen om er een sleutel bij te maken. dit scheelt een hoop gedoe met het uitvoeren van het stuurslot ed. dan kun je de sloten set relatief gemakkelijk vervangen.

ik heb dit al eens helemaal uitgezocht voor ik een bod deed op een motor die bij domeinen aangeboden werd.

groeten Arnold

Klopt niet, Honda kan technisch wel degelijk sleutels aanleren zonder een bestaande sleutel. Uitdaging is dat je dan iemand die bij een Honda werkt moet kennen om het gedaan te krijgen :+ Misschien zijn er andere wegen (document van de politie of iets vergelijkbaars waaruit blijkt dat de motor niet gestolen is).

Bovenstaand is geen persoonlijke ervaring maar wel de ervaring van een vriend. Zelf wel gehad met een Peugeot waarvan alle transponders kwijt waren. Gevraagd; nee enige oplossing was nieuwe sloten, nieuwe ecu, nieuwe boordcomputer, dit nieuw dat nieuw. Via een kennis die weer iemand kende bij de Peugeot dealer binnen een uur 2 nieuwe sleutels in laten leren zonder dat er ook maar 1 originele transponder beschikbaar was.

Ik denk dat het probleem niet zo zeer is dat ze het technisch niet kunnen maar eerder niet willen/mogen i.v.m. mogelijke heling.
 
Klopt niet, Honda kan technisch wel degelijk sleutels aanleren zonder een bestaande sleutel. Uitdaging is dat je dan iemand die bij een Honda werkt moet kennen om het gedaan te krijgen :+ Misschien zijn er andere wegen (document van de politie of iets vergelijkbaars waaruit blijkt dat de motor niet gestolen is).

Bovenstaand is geen persoonlijke ervaring maar wel de ervaring van een vriend. Zelf wel gehad met een Peugeot waarvan alle transponders kwijt waren. Gevraagd; nee enige oplossing was nieuwe sloten, nieuwe ecu, nieuwe boordcomputer, dit nieuw dat nieuw. Via een kennis die weer iemand kende bij de Peugeot dealer binnen een uur 2 nieuwe sleutels in laten leren zonder dat er ook maar 1 originele transponder beschikbaar was.

Ik denk dat het probleem niet zo zeer is dat ze het technisch niet kunnen maar eerder niet willen/mogen i.v.m. mogelijke heling.

Je doet het bij een dealer en die doen dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Een goede slotenmaker kan ook sloten openen zonder sleutel. Sommigen kunnen zelfs daarna een sleutel maken voor het slot.

HISS is een ander probleem blijkbaar kan Carmo het wel.

Maar 100 Euro bieden aan de familie kan wel eens het makkelijkste weg zijn. Beste kans dat zijn familie heel anders is dan de dader en je ze sleutels zelfs gratis geeft.
 
Aanmelden één sleutel.

Voor de genoemde prijs kunnen we één HISS sleutel aanmelden.
Uw unit wordt dan opengemaakt, opnieuw geprogrammeerd en weer vakkundig waterdicht geseald.
Uw motorfiets werkt na deze aanpassing weer als origineel, met een werkend immobilizer systeem.
Binnen 3 werkdagen is uw unit klaar om opgehaald of verstuurd te worden.
1 Jaar garantie.

Voor deze service dient u de volgende onderdelen op te sturen naar Carmo electronics:
- ECM/ECU unit van uw motor.
- Kopie motorfiets aankoop bewijs / tenaamstellingsbewijs deel IB (oude deel II).
- Kopie identiteitsbewijs / rijbewijs

De sleutel(s) is / zijn niet inbegrepen.

Als ik uit ga van wat een bedrijf als Carmo op hun website (met de kosten daarvan) aangeeft, kun je een nieuwe sleutel (of meer) laten maken, inleren op ecu, met werkende startonderbreker.
 
De motor is opgehaald en staat veilig in een loods.


Mooiste zou natuurlijk zijn om via een Honda dealer wat te regelen, misschien dat ze in een goede bui zijn als het verhaal verteld wordt met een politie rapport.

Een familielid 'om te kopen' is ook een goeie, altijd goedkoper en makkelijker dan nieuwe sleutel en slot.

Carmo is optie 3

volgende week zitten we ef om de tafel met dit topic erbij, dus alle tips zijn welkom!

Gr
 
De motor is opgehaald en staat veilig in een loods.


Mooiste zou natuurlijk zijn om via een Honda dealer wat te regelen, misschien dat ze in een goede bui zijn als het verhaal verteld wordt met een politie rapport.

Een familielid 'om te kopen' is ook een goeie, altijd goedkoper en makkelijker dan nieuwe sleutel en slot.

Carmo is optie 3

volgende week zitten we ef om de tafel met dit topic erbij, dus alle tips zijn welkom!

Gr

Mijn eerste insteek zou niet zijn om een familielid 'om te kopen'. Wellicht het familielid een veel hogere moraal dan de dader en wil niet eens omgekocht worden maar willen ze het gewoon geven. Zo iemand oproberen om te kopen is een belediging.

Veel beter is om het te vragen en onkosten vergoeding aan te bieden van bijv 100 Euro.
 
De motor is opgehaald en staat veilig in een loods.


Mooiste zou natuurlijk zijn om via een Honda dealer wat te regelen, misschien dat ze in een goede bui zijn als het verhaal verteld wordt met een politie rapport.

Een familielid 'om te kopen' is ook een goeie, altijd goedkoper en makkelijker dan nieuwe sleutel en slot.

Carmo is optie 3

volgende week zitten we ef om de tafel met dit topic erbij, dus alle tips zijn welkom!

Gr
Een Honda dealer kun je zo bellen.
Even uitleggen, en je krijgt meteen te horen wat ze wel en niet kunnen betekenen.
Ik denk dat ze weinig kunnen, behalve de hele mik mak vervangen, duur.

Optie van alsnog sleutels bemachtigen (en vergeet de papieren niet!) lijkt mij echt stap 1. Direct actie op ondernemen.

Mocht dat niet lukken, kun je altijd nog bij carmo terecht (gene idee of er nog een bedrijf is dat dit kan en doet).
 
Een Honda dealer kun je zo bellen.
Even uitleggen, en je krijgt meteen te horen wat ze wel en niet kunnen betekenen.
Ik denk dat ze weinig kunnen, behalve de hele mik mak vervangen, duur.

Optie van alsnog sleutels bemachtigen (en vergeet de papieren niet!) lijkt mij echt stap 1. Direct actie op ondernemen.

Mocht dat niet lukken, kun je altijd nog bij carmo terecht (gene idee of er nog een bedrijf is dat dit kan en doet).

Papieren hebben ze al, volgens de OP. :)




en nu aangifte doen van oplichting .. schandalig

:?

Wie is er opgelicht en tegen wie aangifte doen dan ?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je zo klaar zal zijn bij Honda, ik hoop voor je dat het je lukt maar volgens mij hebben ze daar niet een database waaruit ze je zo een nieuwe sleutel kunnen leveren.

Weet iig wel dat ze bij Carmo veel kunnen met ecu's van motoren. Heb die van mij ooit eens gesloopt via kortsluiting bij balhoofd, maar ze hebben hem toch nog kunnen redden. Dealer gaf al gelijk aan dat de hele zooi moest worden vervangen.
Dus contactslot, tankdop, ecu en eventueel slotje van buddy seat.
Dure hobby, kost echt veel in verhouding wat een motor nog waard is na een paar jaar oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan