Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

De fiets staat weer bijna klaar voor een nieuw seizoen . :t


Kuipwerk weer gespoten
kleppen gesteld
blok ververst
nieuwe set tandwielen en ketting erop
alles schoongemaakt.

nu nog naar stamsnijder voor een aanpassing van de vork , ik zit in de aanslag ondanks dat er al een k tech veren set inzit.
Het insturen is nu geen pretje.
Wat zou verstandig zijn , een andere set veren of een cartridge?

En de bank op bij hoeggee om hem af te laten stellen .

ik heb in mijn k-tech andere veren gestoken ( laten doen) de mijne wilde juist helemaal niet in veren. er zit nu een kilo lichter in en nu werkt de vering perfect.

weet niet wat voor zwaarte je er nu in hebt zitten maar ik heb nog een setje liggen van 11kg

ik ga vanmiddag beginnen met de bike te strippen ze is nu net terug uit portimao
 
Er zitten nu 9,5 kilo veren in dus 11 is denk ik te veel
Suc6 met prutsen in deze lange winter 👍

Kan aan zoveel dingen liggen. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar 9,5 is best gangbaar. Hoe zit het met je oliekamer en luchtkamer niveau? Dat bepaald ook een deel van hoe makkelijk hij inveert of niet. Hoe staat hij afgesteld? Veervoorspanning?
 
Er zitten nu 9,5 kilo veren in dus 11 is denk ik te veel
Suc6 met prutsen in deze lange winter 👍

het is 10 kg maar jjsuspension zei omdat ze in een cartridge zitten ik er een kilo bij op moest tellen, thanks het lijstje met werkzaamheden groeit per minuut en mijn bankrekening
daalt navenant '(

begonnen met strippen en goed schoonmaken...... is het al eind maart ik wil :]
 
Hoi Johan

Ik heb de olie kamer met 5 cc bijgevuld op advies van
Daarna werd het iets beter maar was nog geen top verbetering .
Sinds ik met andere schijven en blokken rij is het probleem begonnen en kan ik de bocht erg moeilijk inremmen .
Ik kan wel harder en later inremmen door het nieuwe remspul maar dan zitten we onderin.
 
Hoi Johan

Ik heb de olie kamer met 5 cc bijgevuld op advies van
Daarna werd het iets beter maar was nog geen top verbetering .
Sinds ik met andere schijven en blokken rij is het probleem begonnen en kan ik de bocht erg moeilijk inremmen .
Ik kan wel harder en later inremmen door het nieuwe remspul maar dan zitten we onderin.

Onderin zitten is niet erg, je moet ook de complete veerweg gebruiken. Ik herken je probleem alleen, ik heb er ook een tijd last van gehad en we hebben vanalles geprobeerd. O.a. dus zwaardere veren, olie-/luchtkamer niveau aanpassen en met de veervoorspanning spelen. Dat laatste moet je niet te ver in willen gaan, want dan zet je de voorvork als het ware op slot.

Uiteindelijk was het bij mij een mechanisch probleem in de vork waar we helaas de laatste race pas achter kwamen.
 
Kijk de tijden gaan volgend jaar weer verder naar beneden👍
Daarom gaat de motor ook mee naar Oldebroek
Kan een veerbuis met schade zijn.
Heb mezelf onderuit geremd in de gt omdat ik de fiets in z'n vrij trapte inplaats z'n 2e versnelling |(
 
Kijk de tijden gaan volgend jaar weer verder naar beneden👍
Daarom gaat de motor ook mee naar Oldebroek
Kan een veerbuis met schade zijn.
Heb mezelf onderuit geremd in de gt omdat ik de fiets in z'n vrij trapte inplaats z'n 2e versnelling |(

Dan kan het zomaar dat er iets niet helemaal lekker zit intern idd. Ben wel benieuwd wat het nu is bij jou dan.. Word je nooit dommer van. :t Bij mij zat de vork bij aanpakken van de rem eigenlijk al vrijwel meteen onderin en dat maakt het insturen gewoon moeilijker/zwaarder, tot het moment dat je weer op het gas gaat en de vork uitveert.
 
Laatst bewerkt:
yep dat klinkt bekend |( ik probeer de bochten snelheid omhoog te krijgen maar zit tegen een onzichtbare muur van erg moeilijk insturen .
We gaan het zien of mee maken en hou je op de hoogte :t
 
Ook even een update van mijn winter project:

Yoshimura RS3 uitlaat met Maxtreme demper er onder + Afstellen
Hopelijk toch nog een paar extra PK's er bij winnen om goed mee te kunnen in de sport 1000.

Wilbers achterschocker bij HK er onder laten zetten
Schokbreker nu is orgineel maar blijft behoorlijk vreten aan de achterband

Setje PVM alu wielen er in voor het sturen en acceleren te verbeteren.
Gelijk daarmee naar van 300 mm flame schijven naar 310mm T Drives.

Genoeg te doen voor we in maart naar Portimao gaan.
 
Ha mannen,

Vorige week heb ik mijn engelse driecilinder verkocht en besloten terug te gaan naar het vertrouwde japanse,
dus sinds afgelopen weekend ben ik trotse bezitter van een bijna nieuwe gsxr 600.
ze is zo goed als standaard dus ik kan deze winter lekker spulletjes sprokkelen.

wat is een beetje de gemiddelde tandwielverhouding waar mee gereden wordt?

14884440_10154032182595098_561731394128639500_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha mannen,

Vorige week heb ik mijn engelse driecilinder verkocht en besloten terug te gaan naar het vertrouwde japanse,
dus sinds afgelopen weekend ben ik trotse bezitter van een bijna nieuwe gsxr 600.
ze is zo goed als standaard dus ik kan deze winter lekker spulletjes sprokkelen.

wat is een beetje de gemiddelde tandwielverhouding waar mee gereden wordt?

[afbeelding]

Veel plezier ervan!
Ik rij 15-45 (44/46)
 
Ik rij met mn L2 15-44 tandwielverhouding op Assen en 15-45 op Hockenheim.

Zal eens kijken voor je of ik wat heb liggen aan spare parts voor de L1 en nieuwer.
 
Laatst bewerkt:
Ha mannen,

Vorige week heb ik mijn engelse driecilinder verkocht en besloten terug te gaan naar het vertrouwde japanse,
dus sinds afgelopen weekend ben ik trotse bezitter van een bijna nieuwe gsxr 600.
ze is zo goed als standaard dus ik kan deze winter lekker spulletjes sprokkelen.

wat is een beetje de gemiddelde tandwielverhouding waar mee gereden wordt?

[afbeelding]

Welkom! 15/45 is inderdaad het meest gebruikelijke. Zelf heb ik altijd tandwielen 45, 46, 47, 48, 49 en 50 bij me. Die laatste twee zijn vrij extreem, maar pas op kartbaantje Mettet met 50 gereden en daar was het prima. Idee is tenslotte dat je op het snelste stuk van een circuit in z'n zes net niet in de toerenbegrenzer komt. Op Assen rij ik 46, Spa 45, Zandvoort 47 en Val de Vienne 48. Ligt natuurlijk ook aan de rijder: Hoe sneller je bent, hoe kleiner je achter kunt gaan. Ik ben wat langer en zwaarder dan de meesten en ben nog niet supersnel (1.55 op Assen) vandaar dat ik daar achter een tandje meer steek dan de meesten.
 
Thanks guys! ben d'r ook blij mee!
gister avond toch nog ff staan kwijlen in de schuur voor ik naar bed ging :Y

Doel is ook om meerdere achtertandwielen te hebben.

heb al een mooi setje wielen kunnen scoren en daar zat ook een tandwieldrager bij dus das wel handig.
zorg ik in ieder geval dat ik 15 voor heb, de rest is dan wel uit te vogelen.

hoe zitten L1 modellen met geluid? weet nog dat de k6 -k7 altijd gezeik hadden zelfs standaard.
en met mijn 2013 triumph was het ook al moeilijk om stil genoeg te zijn.
ik kan namelijk een zgan vol yoshi systeem kopen (voor leuk geld) maar wil niet gezeik hebben met geluid dan houd ik hem liever standaard.
 
Laatst bewerkt:
yep dat klinkt bekend |( ik probeer de bochten snelheid omhoog te krijgen maar zit tegen een onzichtbare muur van erg moeilijk insturen .
We gaan het zien of mee maken en hou je op de hoogte :t

Punt 1: motor loopt wijd aan het einde van de remzone bij het 1e insturen.
3 dingen kunnen er aan de orde zijn: banden kunnen niet genoeg grip hebben, naloop kan te klein zijn of te weinig druk op het achterwiel.
Oplossingen: de veervoorspanning achteraan lossen voor eer negatieve veerweg,de rijhoogte achteraan verlagen om meer druk op de achterkant te krijgen, meer olie in de voorvork of de gehele motor laten zakken om de gewichtstransfer te verminderen.

Punt 2: Als je de motor na punt 1 niet snel kan insturen:
Als je de motor moeilijk kan insturen dan is op het moment van insturen je naloop te klein. Oftewel je voorvork is te diep ingeveerd in combinatie met je rijhoogte achter. Gewicht zit teveel op de voorkant.
Oplossingen: Motorrem minderen zodat je achterband eerder grip heeft, minder ingaande demping achter om de motor achteraan eerder te laten inzakken en de naloop te vergroten, zachtere achterveer om voorgaande reden of een zachtere voorband monteren voor meer grip.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan